[SQL/ASP.net] Uit meerdere tabellen en 1 apart.

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:18

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik heb een probleem met een een SQL-query. Ik heb een pagina gemaakt waarbij een gebruiker een waarde kan veranderen in een tabel (frontID van frontpage) Afhankelijk van de ingevoerde waarde wordt er een productID bijgezocht. Vult de gebruiker 123 in als actie product. Dan wordt met behulp van de onderstaande SQL query gezocht in meerdere tabellen. Where 123 gelijk is 123 in frontid dat toont die dan op de pagina.

SELECT * FROM groep_decoratief WHERE EAN_NO = (SELECT FrontID FROM frontpage) UNION ALL SELECT * FROM groep_functioneel WHERE EAN_NO = (SELECT FrontID FROM frontpage) UNION ALL SELECT * FROM groep_kerstverlichting WHERE EAN_NO = (SELECT FrontID FROM frontpage) UNION ALL SELECT * FROM groep_lightsources WHERE EAN_NO = (SELECT FrontID FROM frontpage) UNION ALL SELECT * FROM groep_outdoor WHERE EAN_NO = (SELECT FrontID FROM frontpage)

Nu wil ik er iets bij hebben. Ik wil namelijk nog wat gegevens pakken maar dan uit een andere tabel. In de zelfde tabel frontpage zit naast het frontID, waar de bovenste code naar zoekt, ook een frontdescription. Deze description zou ik er graag onder willen hebben. Het enige is dat dit dus niet lukt.

Ik heb al geprobeerd met SELECT * FROM groep_decoratief, SELECT frontdescription FROM frontpage WHERE etcetcetc.......

Of met SELECT * FROM groep_decoratief AND frontdescription FROM frontpage WHERE etcetcetc.......

Of aan het einde gewoon UNION ALL SELECT frontdescription FROM frontpage

Eigenlijk het enige wat die moet doen naast dat gene wat er boven staat is 'frontdescription FROM frontpage' er bij pakken.

Incorrect syntaxes, Of foutieve SQL-Querys met alles komt die terug en ik loop eigenlijk een beetje dood terwijl het antwoord misschien heel simpel is. Wie heeft er misschien een oplossing voor het probleem ?

http://www.xbmcfreak.nl/

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:21
SQL != /13

W&G -> P&W

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

pistole

Frutter

ik zou je query eens helemaal opnieuw gaan maken...

tip: JOIN

Ik frut, dus ik epibreer

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:11
Neem er eens een SQL tutorial bij, en zoek eens hoe je een JOIN moet doen.
sql tutorial

Dit is gewoon wat standaard zoekwerk. Als je die manual/tutorial zelf al eens bij de hand had genomen, dan had je het binnen 2 seconden gevonden.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.