Toon posts:

[Win2k] Problemen na misluke winxp installatie.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Vanmidag wilde ik mijn Windows 2k Pro (met Sp2) gaan upgraden naar Winxp inc. Sp1.
Leuk en aardig allemaal, de setup werd voorbereid en toen de installatie zou beginnen kreeg ik de volgende error:
code:
1
2
Error:
Installation Failed F:\I386\asms. Error message: THe parameter is incorrect.

Aangezien ik niet weet hoe ik dit moet oplossen wilde ik weerterug booten naar windows 2000 maar tot mijn verwondering kreeg ik het setup scherm van windows XP weer.
Ik heb geprobeerd een repair install uit te voeren mbv. de Setupdisk van win2k maar dit lukte niet. Ik heb de mbr leeg gemaakt en dit lukt ook niet.
Ik wordt een beetje radeloos en msdn biedt me ookal geen uitkomst, misschien weet een van jullie een oplossing?
bvd,

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb de mbr leeg gemaakt en dit lukt ook niet.
Hoe heb je dat gedaan?

Heb je NTFS of FAT32?

[ Voor 14% gewijzigd door SH007 op 04-12-2002 17:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb NTFS op de C schijf staan waarvan Windows boot.
Ik heb hier overigens een Oude Win98 bootflop voor gebruikt.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 17:30:
Ik heb NTFS op de C schijf staan waarvan Windows boot.
Ik heb hier overigens een Oude Win98 bootflop voor gebruikt.

Dan kan ik me voorstellen dat het niet lukt.
Kijk hier eens naar(quote van MS support):
FIXBOOT
fixboot stationsnaam :
Gebruik deze opdracht om de nieuwe Windows-opstartsectorcode in de systeempartitie te schrijven. In de syntaxis van de opdracht staat stationsnaam voor het station waarnaar u de opstartsector wilt schrijven. Met deze opdracht herstelt u schade in de opstartsector van Windows. Dit heeft voorrang boven de standaardinstelling, waarbij naar de systeemopstartpartitie wordt geschreven. FIXBOOT wordt alleen ondersteund op x86-computers.
FIXMBR
fixmbr apparaatnaam
Gebruik deze opdracht om de MBR (Master Boot Record) van de opstartpartitie te herstellen. In de syntaxis van de opdracht staat apparaatnaam voor een optioneel apparaat dat een nieuwe MBR moet krijgen. Gebruik deze opdracht als de MBR is beschadigd door een virus en Windows niet kan worden gestart.