memtest waneer is het echt fout

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 15:31
ik heb dus een vraagje ik heb TWINMOS 512 mb ddr 333 mhz ram gekocht
alleen waneer ik op 333 mhz draai blijf ik @ random blauwe schermen krijgen volteages op max geen verschil
dus denk ik van het heb te maken met me cpu, ik me mp naar beneden naar 7 :P en nog steeds @ random :D
nu zit dit alles op een ASUS A7V8X en een amd xp 1800+ TB week 42
nu draai ik memtest en komt hij al in de eerste ronde meer dan 300 fouten tegen :? nu staat dus nergens (niet dat ik kan vinden wat dus normaal is en wat dus echt zwaar verkloot is :D)
ik laat hem nu aan stan ik weet niet hoe lang hij doort gaat maar hij zit nu dus al @ 600 fouten @ 2e run
btw @ 133 mhz maakt hij ongeveel even veel fouten aan :/
alle timings stan op sn slapst :'(

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

ik denk dat je dan gewoon brak mem hebt gekocht....
want het moet toch echt op normal op 333ddr kunnen draaien daar is het op getest waarschijnlijk heb je gewoon met een brak reepje(s) te maken... :|
ff terug naar de winkel dus lijkt mij :)

Verwijderd

idd terug ermee!

• Shunt
het gaat mij er dus om dat ik niet voor niets 3 dagen zonder mem moet gaan zitten :D
ik weet al dat me mem niet echt lekker is
maar bij welke memtest fouten schore is het nu echt slecht ?

Game PC

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 07:58

icecoolsniper

never run from a sniper!

gewoon omruilen je hebt toch nog garantie, of het moet een hele erge but zaak zijn

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:34

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Shunt schreef op 04 december 2002 @ 17:28:
het gaat mij er dus om dat ik niet voor niets 3 dagen zonder mem moet gaan zitten :D
ik dacht dat als je al fouten had dat je geheugen al niet in orde is, dus jouw geheugen lijkt me dan gewoon brak.

[specs]

• Dennis Nijhuis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03-2025
Hmm, ik denk dat je toch maar eens terug moet gaan naar de winkel...
Overigens heb ik zelf niet zo heel goede ervaringen met Twinmos geheugen, als je iets bijlegt kun je misschien beter gaan voor een ander merk.

Bestuh!!

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Shunt schreef op 04 December 2002 @ 17:07:
alleen waneer ik op 333 mhz draai blijf ik @ random blauwe schermen krijgen volteages op max geen verschil
dus denk ik van het heb te maken met me cpu, ik me mp naar beneden naar 7 :P en nog steeds @ random :D
nu zit dit alles op een ASUS A7V8X en een amd xp 1800+ TB week 42
nu draai ik memtest en komt hij al in de eerste ronde meer dan 300 fouten tegen :? nu staat dus nergens (niet dat ik kan vinden wat dus normaal is en wat dus echt zwaar verkloot is :D)
ik laat hem nu aan stan ik weet niet hoe lang hij doort gaat maar hij zit nu dus al @ 600 fouten @ 2e run
Dan is hij zeker te weten kapot. Maar bij jou valt het nog mee ik zat na de drie testen al op 8000 fouten

Verwijderd

FYI: 1 fout in memtest86 is al teveel, dat betekent al een kans dat data dat er opgeslagen is niet meer klopt -> crash at random. Ik gebruik memtest86 om de hoogste timing te vinden die stabiel draait, als er 0 fout is gegeven na een paar passes kan je er vanuit gaan dat ie het perfect zal doen.

Verwijderd

Shunt schreef op 04 December 2002 @ 17:07:

[..... knipperdeknip..... ]

Er zitten niet alleen 300 fouten in je geheugen, maar ook 300 fouten in je stukje test. Doe s.v.p. niet zo gewild leuk: het is bijna onleesbaar! Gebruik hoofdletters en leestekens. Zie de GoT FAQ.

• Shunt
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 20:55:
[...]

Er zitten niet alleen 300 fouten in je geheugen, maar ook 300 fouten in je stukje test. Doe s.v.p. niet zo gewild leuk: het is bijna onleesbaar! Gebruik hoofdletters en leestekens. Zie de GoT FAQ.
lees jij de faq maar eens ;) ik hang hier lang genoeg rond om hem te kennen jij ook maar jij weet dan nog niet dat het niet gewardeert word om te gaan staan zijken op spellings fouten |:( gewild leuk ik weet echt niet waar dat op slaat man get a life ;)

mare ik dacht van laat ik mijn broertjes pc ook maar eens testen
nou ik mem test disk er in en het eerste deel van de test ging goe geen enkele fout
echter toen ik trug kwam van eten stonden er bijna meer dan 100000 fouten op ? dit was na 3 x mem test :? dit is een beetje heel er veel of niet ?

Game PC

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Shunt schreef op 04 december 2002 @ 17:28:
Elke fout is slecht. Geheugen behoort geen enkele fout te geven op standaard snelheid. Had eerst systeem die ook erg instabiel was, ff memtest gedraait... 50 fouten oid. Dus zo'n klein beetje kan al veel doen :(
Shunt schreef op 05 December 2002 @ 00:02:
[...]

lees jij de faq maar eens ;) ik hang hier lang genoeg rond om hem te kennen jij ook maar jij weet dan nog niet dat het niet gewardeert word om te gaan staan zijken op spellings fouten |:( gewild leuk ik weet echt niet waar dat op slaat man get a life ;)

mare ik dacht van laat ik mijn broertjes pc ook maar eens testen
nou ik mem test disk er in en het eerste deel van de test ging goe geen enkele fout
echter toen ik trug kwam van eten stonden er bijna meer dan 100000 fouten op ? dit was na 3 x mem test :? dit is een beetje heel er veel of niet ?
Gezien jou history op GoT sta je zelf ook niet als goedheiligman hier ;) Maar chill aub. Het heeft voor niemand nut om op de persoon te gaan zitten mauwen ofzo.

Waar heb je die module eigelijk gekocht :?

C:\>_

• Shunt
Vinnie schreef op 05 december 2002 @ 00:11:
[...]

Elke fout is slecht. Geheugen behoort geen enkele fout te geven op standaard snelheid. Had eerst systeem die ook erg instabiel was, ff memtest gedraait... 50 fouten oid. Dus zo'n klein beetje kan al veel doen :(

[...]

Gezien jou history op GoT sta je zelf ook niet als goedheiligman hier ;) Maar chill aub. Het heeft voor niemand nut om op de persoon te gaan zitten mauwen ofzo.

Waar heb je die module eigelijk gekocht :?
ik wor gewoon een beetje ziek van die gasten die gaan staan te zijken op anderen en dan verder totaal niets nuttigs meer posten :(

mare ik heb hem van NORROD net als een MAXTOR 60 gb ata 133 LB hdd die tevens defect is :(

Game PC

• Vinnie
  • Niet online
Shunt schreef op 05 december 2002 @ 00:15:
[...]

ik wor gewoon een beetje ziek van die gasten die gaan staan te zijken op anderen en dan verder totaal niets nuttigs meer posten :(

mare ik heb hem van NORROD net als een MAXTOR 60 gb ata 133 LB hdd die tevens defect is :(
Echt netjes is het idd niet, maar je kunt het beter 'melden' dan meteen zelf in de aanval gaan. Negeren is ook altijd een optie :)

Norrod, hmmmm kheb er nooit vertrouwen in die zaak gehad en heb er dus nooit iets gekocht. Heb je al contact genomen met Norrod?

• Shunt
Vinnie schreef op 05 December 2002 @ 01:21:
[...]

Echt netjes is het idd niet, maar je kunt het beter 'melden' dan meteen zelf in de aanval gaan. Negeren is ook altijd een optie :)

Norrod, hmmmm kheb er nooit vertrouwen in die zaak gehad en heb er dus nooit iets gekocht. Heb je al contact genomen met Norrod?
jah btw ook een goede :P
norrod helpdesk gast :
hmm heeft u een amd ?
ik:
jah
gast:
nou dan kan het zijn dat het door de proc komt
ik: heu die heb ik nog nooit gehoord dat je mem fouten gaat geven onder mem test door een amd proc :?
gast:
nou dat is tog echt zo
ik: meneer het was prettig met u te praten en tot ziens :D
gast:
goede avond

:D :+
mare gewoon garantie
zaak is wel ok maar ik vin wel dat ze hun producten mogen testen voor ze het verkopen |:(

:P og god jij ben het vinnie :D
nu snap ik al wrom je me reputatie ken :P :D btw je ziet me de laaste tijd niet veel meer met icq omdat het er af ligt :D nieuwe 80 GB maxtor hdd })

[ Voor 11% gewijzigd door Shunt op 05-12-2002 01:26 ]

Game PC

• Vinnie
  • Niet online
Wat een stelletje '@Home'gerelateerde helpdeskers :X Wat een bullshit dat het aan AMD zou liggen. Regelrechte flame :(

Kzou gewoon zo snel mogelijk 'langsgaan' en meteen kwaad zeggen dit dat zus zo. Ik denk dat ze niet echt zorgvuldig met hun hardware omgaan ( met hun poten aan de IC's zitten enzo :? ). Ik zou proberen om je geld terug te eisen en ergens anders een hdd kopen.

• Shunt
Vinnie schreef op 05 December 2002 @ 01:29:
Wat een stelletje '@Home'gerelateerde helpdeskers :X Wat een bullshit dat het aan AMD zou liggen. Regelrechte flame :(

Kzou gewoon zo snel mogelijk 'langsgaan' en meteen kwaad zeggen dit dat zus zo. Ik denk dat ze niet echt zorgvuldig met hun hardware omgaan ( met hun poten aan de IC's zitten enzo :? ). Ik zou proberen om je geld terug te eisen en ergens anders een hdd kopen.
hdd is simpel als op sturen en voor 70 euro nog wa vind je geen 60 gb maxtor ata 133 7200 rpm LB hdd }) btw mijn 80 gb maxtor ata 133 7200 rpm LB hdd was 99.50 pleuro :D geen geld tog :D

Game PC

• Vinnie
  • Niet online
Shunt schreef op 05 december 2002 @ 01:31:
[...]

hdd is simpel als op sturen en voor 70 euro nog wa vind je geen 60 gb maxtor ata 133 7200 rpm LB hdd }) btw mijn 80 gb maxtor ata 133 7200 rpm LB hdd was 99.50 pleuro :D geen geld tog :D
Ik heb niet zo'n fijn gevoel bij opsturen maargoed
Dit gaat wel erg offtopic :X

edit: zet je icq ofzo aan :P
edit2: PHP script op me webserver zorgt voor random icon :)

[ Voor 13% gewijzigd door Vinnie op 05-12-2002 01:35 ]

• Shunt
:P nogal
btw heb jij iedere 2 sec een ander icoon of zo ? :P

mare ik ga mem en hdd morge op sturen
en mijn broertjes mem moet ik nog ffe chekken :D

Game PC

Verwijderd

Spelfouten zijn dom/stom, maar jij maakt expres fouten om 'cool' over te komen.
Je tekst is daardoor bijna onbegrijpelijk.

Citaat uit de oude FAQ:
Aangezien de reacties die je typt de enige vorm van communicatie op het forum zijn, is het van belang dat anderen jouw reacties begrijpen, zeker als het de openingsreactie van een thread is: Hoe beter men jou begrijpt, hoe beter ze je kunnen helpen. Let daarom zelf op de volgende zaken, maar probeer je niet al te druk te maken als er eens een foutje bij iemand insluipt:

- Interpunctie. Begin zinnen met een hoofdletter, eindig ze met een punt (.) en plaats waar nodig een komma.
[...]
- Spelling: Niet iedereen is een taalwonder, maar probeer toch de juiste spelling aan te houden (ik wordt enzo)
- Vermijd l33t SpEaK: Sommige mensen vinden het cool met de shift-toets te spelen tijdens het typen, of cijfers in plaats van letters te gebruiken. Houd dat een beetje binnen de perken, aangezien dit niet voor iedereen even leesbaar is.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Mjah, dit gaat inmiddels wel heel erg offtopic, en dus dicht..

Mocht de topicstarter er nog niet uitkomen, dan kan er nog altijd een thread gestart worden in PMG :)

Oh, en inderdaad kan een processor wel fouten veroorzaken in Memtest.. Je chache-geheugen wordt ook getest namelijk :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.