[php] ereg_replace bij een include?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben met een voetbalsite bezig voor mijn voetbalteam. Nu heb ik een pagina genaamd stand.html waar ik een tabel direct heb gekopieerd van de site van de knvb.

Alleen vind ik die opmaak en kleuren totaal niet passen bij mijn layout. Nu kwam ik op het idee om dit dus door ereg_replace te veranderen.

In mijn bestand stand.php include ik stand.html

include('stand.html');

Is het mogelijk om die include iets mee te geven dat ie bijvoorbeeld #b2b7ca automatisch veranderd in #eeeeee.

Als ik anders een goedpassende stand op mijn site wil hebben, moet ik dus alles telkens met de hand gaan aanpassen, en dat scheelt nogal wat dure tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Euh...
Waar slaat dat op :?
Je hebt een html file op je schijf staan en die include je, als enige actie, met een php? Dat is al een beetje zinloos.
Maar dan ook nog es ereg_replace erover doen?

Of vergeet je een stukje te vertellen (ik gok van wel), dat je die page van de knvb elke X tijd ophaalt?

Als je nou handig doet en niet een gekke include gebruikt, maar gewoon de filefuncties (die zijn er tenslotte ook voor) dan kan je prima de inhoud van die file in een string stoppen en daar je ereg op loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of natuurlijk de html file van de knvb site hale ipv met de hand naar een htmletje kopieren.
met een van de open functies van php in een string stoppen
ereg replace eroverheen hale
uipoepen
klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook zoiets gedaan toen ik een fok tracker maakte.. Je kan iets als dit doen:

PHP:
1
2
3