[CDRW] could not perform fixation

Pagina: 1
Acties:

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 17:54

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik heb een philips cdd 3610 writer (een baggerding, maar geen geld voor een nieuwe) en de laatste tijd heb ik steeds dezelfde fout nl de volgende:Afbeeldingslocatie: http://www.juansi.com/temp/nerofout.jpg

Ik heb het één en ander gevonden op internet, maar geen oplossingen, slechts mensen met dezelfde fouten.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en wat ik kan doen?
Het gebeurt niet altijd, de laatste drie cd's die ik heb proberen te branden mislukten, maar vaak genoeg lukt het ook. Soms krijg ik de fout al bij 7% andere keren (zoals vandaag) pas bij 83%.
Ik heb Nero 5.5.5.1 en XP op een AMD 900 MHz met 256 SDRAM.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Verwijderd

Vreemd... Ik kan alleen maar denken aan dat er een programma op de achtergrond draait die teveel van de computer vraagt. Of dat de energiebesparende functies van XP worden ingeschakeld?
Gebeurt dit als je een cd brandt en niet achter de computer zit? Dat zou die 7% en die 83% kunnen verklaren. 7% gebrand en toen ging jij achter de computer weg, en enige tijd later (nu dus bij die 7% :)) schakelt windows de energiebesparende functies in waardoor er een fout optreedt. En bij die 83% ging je dus later weg achter de computer???
Probeer alle energiebesparende functies van XP uit te zetten en probeer het opnieuw zou ik zeggen. Verder zou ik het ook niet weten, aangezien hij het soms wel en soms niet doet.
Kun je je toevallig herinneren de keren dat hij het wel deed, of je er de hele tijd achter zat?

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Hmmm... ik denk heel hard na... Heb eigenlijk geen idee. Vandaag ging het dus mis bij 83% en ik zat er inderdaad niet achter (was aan het schoonmaken :)!).
Ik zal even alle energiebesparende functies uitschakelen en opnieuw proberen. Heb nl wel aanstaan: turn off monitor 20 mins, en turn of hdd 25 mins...
Zou dus kunnen... Ik probeer het even!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

als je aan het branden bent, en je hd wordt aangesproken.
dan gaat deze natuurlijk nooit zomaar uit.

ik zou zeggen, haal je brander uit je pc en test hem in een ander.
grote kans dat je brander gewoon kapot is.

Verwijderd

ik heb en cdrw van philips uit de 400 serie, de pcrw404 om precies te zijn.
en die heeft het zelfde probleem, kan ook de end track niet uitvoeren als error melding en dat steeds bij 7 tot 9 procent. ik heb van alles geprobeert maar niks wilde werken, heb de brander geflasht met de nieuwste firmware, maar doet nog steeds niks.
na het branden van en schijfje zegt windows dat het en niet herkende bestandindeling is.
stop ik de cd in een andere drive dan leest die het wel.
voor de rest heb ik geen zinnige info voor je, ik heb van het weekend en nieuwe gehaald als oplossing.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Nee... nu al na 3%. Ik snap er helemaal niets van!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 17:16:
ik heb en cdrw van philips uit de 400 serie, de pcrw404 om precies te zijn.
en die heeft het zelfde probleem, kan ook de end track niet uitvoeren als error melding en dat steeds bij 7 tot 9 procent. ik heb van alles geprobeert maar niks wilde werken, heb de brander geflasht met de nieuwste firmware, maar doet nog steeds niks.
na het branden van en schijfje zegt windows dat het en niet herkende bestandindeling is.
stop ik de cd in een andere drive dan leest die het wel.
voor de rest heb ik geen zinnige info voor je, ik heb van het weekend en nieuwe gehaald als oplossing.
Ik denk dat het voor mij ook de enige oplossing is. De cdr's die ik nu al verkloot heb! Had ik al zeker 10 euro kunnen besparen :)
Ach... en die dingen zijn tegenwoordig ook niet meer zo duur. Ga ik ook voorruit in snelheid... van 2x naar ...... zeker het vijftienvoudige! Elk voordeel heb z'n nadeel....

Maar goed... als er nog iemand is die een tip/ oplossing weet, hoor ik het graag. Het is nu meer een principekwestie geworden van: WAAR ligt het GVD aan!

Verwijderd

Die oude drives hadden toch vaak last van warmte?
Misschien wordt ie na het branden van een paar cd's te warm en mislukt de volgende dan. :(

't is maar een gokje, maar iets beters kan ik niet verzinnen

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:11

TdV

Ik had ook een 3610 emet exact dezelfde fout; het schijnt iets te maken te hebben met een versleten lens. Ik heb het in ieder geval "opgelost" door een nieuwe te kopen (mag ook wel na zoveel jaar).

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Je kan eens de lens proper maken met een zacht doekje (of iets om fotocameralenzen proper te maken). Kijk dan ook eens of de twee ijzeren staajes waarop de laserkop heen en weer gaat nog wat gesmeerd zijn (siliconenolie dacht ik). Deze droogt na een aantal jaren uit en dan gaat de laserkop niet meer lekker heen en weer en dan krijg je ook zulke problemen. Je moet dat ding wel opendraaien, maar dat lukt wel. heb er zelf uit drie kapotte exemplaren 1 werkende gemaakt (4 jaar geleden al), en die doet het nog steeds.

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-03 13:33
Ik heb het ook gehad (nog steeds wel eens) met een Acer 16x10x40x op m'n werk.
Maar bij mij gebeurde het soms voor die ging branden en had dus niets op de cd geschreven. Wanneer ik dan een andere cd pakte ging het weer goed.
Bij mij lag het dus aan de cd's het waren van die Imation cd's, die het wel gewoon doen in een andere brander. Nu hebben we Sony cd's en gaat het veel beter.

Verwijderd

volgens mij is het ver het einde van je fikkertje :/
had ik ook met me bakijzer :/

wat wel eens helpt is de lens schoonmaken en die tandradertjes en de asjes waar dat ding op glijen moet ff van vet voorzien.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ja, bedankt iedereen! Ik heb besloten om een nieuwe te kopen... Nu nog even 70 euro vinden... :) Deze kostte trouwens 600 gulden in die tijd... Vroeger... :)
Ik was van plan om deze writer te houden totdat de dvdwriters wat betaalbaarder zouden zijn, maar dat wordt 'm dus niet. Ach ja... aan alles komt een eind.

Pagina: 1