Hoe te hotflashen met AMI BIOS? Uniflash werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

Topicstarter
Ik zal wel heel erg dom zijn maar......
Ik wil dus een bios van een ander mobo dmv hotflash op een sjippie krijgen.
Als het goed is moet dit lukken met uniflash.....maar deze geeft constand een runtime error,zal wel niet compattible zijn met het mobo(chaintech 6ajr4)
Of dan zeker met amiflash(aminf332)nu verteld het mij dat een file niet bestaat maar de .bin file staat gewoon op de flop.
Nu was ik in de veronderstelling dat een rom file hetzelfde was als een bin file,klopt dit???
Is dan de rom file de file die niet gevonden kan worden en hoe kan ik de .bin extensie dan converteren naar .rom.... 8)7 8)7 8)7

Feel like a }:O

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
je moet het goeie flash progje/ bios voor jou board hebben. niet alles werkt zomaar met elkaar

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:50
Kijk is hier : Ftp://ftp.chaintech.com.tw/bios/flash/ctflasha.exe staat je flash programma :).

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

Topicstarter
Ja ik wordt niet helemaal begrepen zie ik......ik wil dus een ander bios niet voor dit moederbord op een eprom prakken........dit moet dus mogelijk zijn.

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:07

KneoK

Not in a million lightyears

Je wil dus een BIOS van het ene type moederbord gaan hotflashen op een ander type moederbord ?

Ik geef je weinig kans dat dit goed gaat werken en als het je lukt denk ik niet dat de gehotflashte BIOS goed werkt op dat andere mobo...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik neem aan dat je, als je EPROM's kunt schrijven, ze met hetzelfde losstaande apparaatje ook kunt lezen? Probeer dat anders eens; BIOS uit je mobo, inlezen, wegschrijven op flop, ander EPROM er in, enfin je snapt wat ik bedoel

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titelfix gedaan.
Pagina: 1