Toon posts:

[CSS] + DIV Align

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik een div kan vertellen dat hij *px vannaf de linker, rechter top en bottom norder van het browser scherm kan laten uitlijken ???

MAW, een relatieve div, die altijd links rechts boven en onder X pixels uit de rand blijft, ook als je "resized" ???

Heb dit geprobeerd met een percentage van het scherm, maar da werk nie omdat ik ook een footer heb, en daar verdwijnt hij dan achter, en verschuift naar onder, waardor de pagina scrollbaar word, en das niet de bedoeling. Di div moet scrollbaar zijn, en de pagina niet .

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

pff, er zitten een paar spelfouten in je post :P

Ik denk dat je dat alleen kan bereiken door scripting en onresize opnieuw de div-hoogte bepalen.

Daarnaast wil ik je ff wijzen op je postgedrag, het is de bedoeling dat je ook kennis achterlaat ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Hangloozz op 04-12-2002 17:13 ]

www.jurgroessen.nl

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
geef eens een mep op | search |, hier heeft Oh, When? namelijk ooit een hack voor gebouwd.

En, zoals onze loshangende vriend al aangeeft, zou ik je toch moeten aanraden deze iets vaker te gebruiken en wat vaker anderen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja uuuuuuuuuh....
Zit hiero met een vette deadline man ...

Wil wel helpen, maar moet daar natuurlijk wel de tijd en de kennis voor hebben...
En die tijd is er nu efkes nie ...
Wish i had :(, maar ik beloof in de toekomst wat meer (antwoorden en hulp) te posten.

Goed, het word dus DHTML ...

Enig idee waar ik dan zo'n script vandaal haal ???

Heb effe bij DHTMLCentral gekeken maar kan daar niet vinden wa'k nodig heb ...

Verwijderd

www.bluerobot.com
www.brainjar.com

ga daar maar eens kijken. goeie tutorials en info.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:17

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 17:22:
Ja uuuuuuuuuh....
Zit hiero met een vette deadline man ...
Wil wel helpen, maar moet daar natuurlijk wel de tijd en de kennis voor hebben...
En die tijd is er nu efkes nie ...
hmm, misschien heeft het zin om niet op je deadline te wachten alvorens hier te posten, en dan gehaast te gaan zitten doen tegen mensen die je zouden kunnen helpen, mijn motivatie jou te helpen daalt flink door dit soort gedrag.
ik sluit me aan bij HangLosje dat jouw gedrag niet bepaald sociable te noemen valt.
Goed, het word dus DHTML ...
als ik je verhaal goed begrijp is dat zelfs geheel niet nodig en is dit met CSS(1) op te lossen.
denk daarbij aan padding (van de body met daarin een DIV met height en width 100%, met padding bepaal je de afstand tot de buitenrand)
je andere vaste elementen kun je gewoon met position absolute positioneren

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

eej, maar de voorbeelden die jullie bedoelen gan uit van een vaste DIV-maat en dan gecentreerd.
Ik begrijp van jurrieburrie dat juist de afmetingen vanaf de rand gelijk moeten blijven en dat de DIV op moet schalen, right?
Anders had ik het ook wel geweten :/ ;) :P

www.jurgroessen.nl

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Nee hoor, Hangloozz, wat RM-rf zegt is de manier.
body margin van 0, padding van bijvoorbeeld 10 pixels.
div daarin met height 100% width 100% en border van bijv. 1px solid #00000

voila :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:27

crisp

Devver

Pixelated

drm schreef op 04 december 2002 @ 18:15:
Nee hoor, Hangloozz, wat RM-rf zegt is de manier.
body margin van 0, padding van bijvoorbeeld 10 pixels.
div daarin met height 100% width 100% en border van bijv. 1px solid #00000

voila :)
Toch niet helemaal; 100% wil zeggen de hoogte en breedte van je viewport; als je dan links en boven padding of margin toe gaat passen dan verdwijnen de rechterkant en de onderkant van de div buiten de viewport...
Je moet het dus wel met javascript doen :)

Intentionally left blank

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

crisp schreef op 04 December 2002 @ 18:28:
[...]

Toch niet helemaal; 100% wil zeggen de hoogte en breedte van je viewport; als je dan links en boven padding of margin toe gaat passen dan verdwijnen de rechterkant en de onderkant van de div buiten de viewport...
Purcies, maar ja ze willen niet luisteren..ze luisteren nooit :P

www.jurgroessen.nl

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hangloozz schreef op 04 December 2002 @ 18:30:
[...]

Purcies, maar ja ze willen niet luisteren..ze luisteren nooit :P
laat staan zelf ff uittesten... luie honden zijn het... :P

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 04-12-2002 18:32 ]

Intentionally left blank

• Willem
  • Laatst online: 17:21
Voor de topicstarter: Waarom ga je zelf niet aan het uizoeken? Met het boxmodel van w3c bij de hand en even wat doorzettingsvermogen moet zoiets toch wel lukken? Hopelijk ga je daar in het vervolg wat aan doen want je posthistory is niet echt om over naar huis te schrijven.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

crisp schreef op 04 December 2002 @ 18:28:

Dat was ook mijn redenering, maar na uitproberen* in IE en moz, lijkt 't toch gewoon te werken.

* Ennuhh lui, ok, maar hond laat ik me niet noemen jah :( :(

:+

* drm checkt altijd zijn oplossingen voordat hij ze post.
Wellicht niet grondig genoeg :P

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

drm schreef op 04 december 2002 @ 18:44:

[...]

Dat was ook mijn redenering, maar na uitproberen* in IE en moz, lijkt 't toch gewoon te werken.

* Ennuhh lui, ok, maar hond laat ik me niet noemen jah :( :(

:+

* drm checkt altijd zijn oplossingen voordat hij ze post.
Wellicht niet grondig genoeg :P
ok, geen hond dan... ;)

anyway: met padding op de body lijkt het inderdaad wel te werken (ik had natuurlijk weer margins op de div gezet....), alleen valt bij mij in Moz de rechterborder toch weg (1.2a) :?

Intentionally left blank

Verwijderd

Met css 1 is het bij mijn weten niet mogenlijk, maar met css 2 des te meer, kijk maar op mijn site, en die is valid XHTML en CSS2 (al voordat de validator het aan kon). Mijn site is moshe.afraid.org en ziet er niet uit in IE, maar wel in mozilla.

Ik heb dit gedaan, door left, right (die was niet in css1 dacht ik), top en bottom (ook geen css1) te gebruiken.
Ik denk niet dat jurrieburrie dit wil gebruiken (omdat ie een deadline heeft, en dus voor klanten werkt), maar voor de rest is het mischien toch handige info.
Pagina: 1