Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

hulp bij zoeken info I2C display ericsson

Pagina: 1
Acties:

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 08:37
Nou, zie boven dus...

Ik heb uit een oude (nee, niet eens defecte. Nu wel btw :+) Ericsson T18s het display gehaald, en uit een servicemanual bleek dat de (5) connecties die bij dit schermpje horen oa een I2C clk en I2C data zijn.

Op het glas zit een controller (ja op het glas) maar er staat helaas niks op. Niet zo vreemd natuurlijk (kennisbescherming) maar wel lastig. Oa Philips heeft vergelijkbare controller ic's maar ik wil wel even zeker weten wat voor IC er op dit display zit voor ik ga proberen em aan te sturen (Moet wel simpel zijn, I2C is een eitje :)).

Is er iemand die toevallig weet welk type display het is? Of van welke fabrikant het IC is? En zou het zin hebben om Ericsson een mailtje te sturen met daarin de vraag naar wat meer specs? (bv. voor een hobby project, met een foto van mijn lieve gezichtje als att. O-))

Alvast many tnx!!!

Verwijderd

Ik denk als je de faq leest dat je er wel achter komt dat je er niks aan hebt.

• bramseltje
Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 16:53:
Ik denk als je de faq leest dat je er wel achter komt dat je er niks aan hebt.
Nou nou, da's wel heel pessimistisch :)

Maar idd, ik weet wat er in de faq staat... Maar zeker aangezien het een I2C lcd betreft (met dus maar 5 draadjes) had ik goede hoop dat er een projectje in zat. Wordt me zelfs dat plezier ontnomen :'( :9

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Kan je misschien es natellen hoeveel pixels het display heeft? Zulke IC's zijn meestal weliswaar custom maar gebruiken vaak wel een bekende core. (die dan in dit geval verbonden is met een I2C-slave-unit)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• GertW
  • Laatst online: 30-11 08:01
I2C zijn toch 2 draadjes? of ben ik nu gek...

• bramseltje
Sprite_tm schreef op 04 december 2002 @ 18:09:
Kan je misschien es natellen hoeveel pixels het display heeft? Zulke IC's zijn meestal weliswaar custom maar gebruiken vaak wel een bekende core. (die dan in dit geval verbonden is met een I2C-slave-unit)
Ehm, nee dat lukt niet, helaas. Heb al gezocht naar iets meer info over display van T18, maar kon alleen een site vinden waar ze em 3x10, characterbased noemden. Heb zo ook geen werkend voorbeeld, dus dat gaat helaas niet lukken...

zal ff kijken of ie bij power-on zwart is :D
Evil_Creature schreef op 04 december 2002 @ 18:14:
I2C zijn toch 2 draadjes? of ben ik nu gek...
Klopt, maar er is ook nog wat voeding voor het IC, en het LCD enzo... :) alleen op data en clock kan een ic niet echt draaien :P

• GertW
  • Laatst online: 30-11 08:01
ohwja, tuurlijk, dom van me |:(
Pagina: 1