Goede digitale piano

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben op zoek naar een digitale (stage-) piano.
Hij moet een beetje mee te nemen zijn (dus niet met hele ombouw of zo). Maar bovenal moet hij super goed (piano) geluid hebben.
Heeft iemand ervaring?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Check de Clavinova series van Yamaha eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
/EDIT

Stom, verkeerd gelezen :(

[ Voor 75% gewijzigd door Ali G op 04-12-2002 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet echt een Roland RD700 nemen die is zo :9 en voor een minder budget een Roland RD150 en als je een Yamaha freak bent neem dan een Yamaha P80. Maar Roland is echt goed als stage piano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je puur een digitale piano, of wil je een keyboard?
De tegenwoordige keyboards hebben namelijk al een zeer aardig pianogeluidje erin zitten.

Zelf gebruik ik een Yamaha keyboard, en dat bevalt prima. Laat je anders eens adviseren door een goede muziekboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:14

MaDLiVe

.-Observer-.

Yamaha is denk ik de sterkste kwa piano geluid. Ik vind roland iets dover klinken.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
Technics is het beste! Gewogen klavier en naar mijn mening de beste piano sound. Voor een stage model zou ik gaan voor deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.technics.com/images/p50.jpg

http://www.technics.com/p50.html

[ Voor 3% gewijzigd door Sovereign op 04-12-2002 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:24

Steffie

Opaque

Iets meer info zou welkom zijn, topic past dan beter in AV; NSTM >> AV

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

ik zou dus geen technics nemen, maar idd, de RD700 van roland. De p80 is beduidend minder dan de RD en de s80 ook.. wellicht de s90 met piano expansion board...
kheb veel piano's gehoord, maar ik vind de rd700 toch het best. Yamaha heeft ook een paar (hele dure) digitale vleugels, die klinken wel beter dan de RD700 maar izjn weer niet echt handzaam en betaalbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Laatst online: 10-09 23:52
djazete schreef op 04 December 2002 @ 23:22:
ik zou dus geen technics nemen, maar idd, de RD700 van roland. De p80 is beduidend minder dan de RD en de s80 ook.. wellicht de s90 met piano expansion board...
kheb veel piano's gehoord, maar ik vind de rd700 toch het best. Yamaha heeft ook een paar (hele dure) digitale vleugels, die klinken wel beter dan de RD700 maar izjn weer niet echt handzaam en betaalbaar..
Ik vind de Roland piano's slecht van klank en ben dus precies de tegengestelde mening aangedaan. Ook vond ik het klavier niet lekker spelen, maar goed dit is best wel persoonlijk. De klanken van de Technics P50 zijn exact dezelfde als die Technics stopt in hun digitale vleugels en ensemble piano's.

gewoon dus in de winkel langs gaan een bespelen die hap. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Sovereign op 04-12-2002 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 13:58

BaRF

bijna kerst

wat is je budget? :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 20:13:
Wil je puur een digitale piano, of wil je een keyboard?
De tegenwoordige keyboards hebben namelijk al een zeer aardig pianogeluidje erin zitten.
Ik heb een keyboard maar het geluid daarvan vind ik niet geweldig. Ook heb ik op betere keyboards gespeeld maar zelfs daarvan is het piano geluid niet super!
Het belangrijkste voor een keyboard is ook niet zo zeer een goed piano geluid maar de functies en de hoeveelheid geluiden. Daarna komt pas de kwaliteit.
Voor mij hoeven de functies van een keyboard ook niet zo.
Mijn budget is ongeveer 1500 - 2000 Euro.
Pagina: 1