[XP] zie op 1 pc de andere maar kan niet zien

Pagina: 1
Acties:

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:30
ik wil mijn netwerk via een router laten lopen maar op de ene pc zie ik de andere wel maar kan niet in de gedeelde mappen/schijven komen en bij de andere zie ik helemaal nix heb alles al geprobeert, heb ook beveiliging uitgeschakeld maar kom nergens in, allebei in zelfde werkgroep, met andere pc namen.

foutmelding op de ene pc waar ik wel de andere op kan zien

//speedy is niet toegankelijk. u hebt mogelijk niet de juiste machtigingen netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server ook als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt

kan het netwerk pad niet vinden.

offtopic:
speedy is de computernaam :X

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Specs :?

meer info :)

• RubenJ
beide XP prof

ene P3 500 192mb ram met safeway netwerk kaart (internetten lukt wel via de router)
andere P4 1800 512DDR met 3com netwerkkaart (van chello) (internet ook via de router)

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:32
Draytek Vigor router? Klopt, even firmware updaten of een WINS server neerzetten...

Verwijderd

Firewall van xp uitgezet :?

dat denk ik idd ook

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 15:58 ]

• RubenJ
e-tech router (gekocht bij funprice :X :D )

• activeX1
Op de site van de fabrikant van je router, kan je vast wel meer vinden. Bij mijn draytek vigor kon ik ook de netwerkomgeving niet zien, totdat ik een firmware update deed.

• RubenJ
firewall van xp hoe kom ik daar
of zijn dat de geavanceerde eigenschappen van de lan verbinding?? daar heb ik alle services aangezet waarmee ze mijn gedeelde mappen kunnen bekijken (zoals: telnetserver, ftp server, webserver e.d.)

[edit]
firmware update gedaan maar kan nog steeds nix meer :? [\edit]

[ Voor 15% gewijzigd door RubenJ op 04-12-2002 16:08 ]

• activeX1
Probeer eens een netwerkmap aan te maken met een ip-adres. Firewall van XP moet je zoeken bij je netwerkinstellingen. Anders toch een WINS-server neerzetten..
Pagina: 1