Toon posts:

MAPI op een NT4 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:
Ik heb veritas Backup exec en die wil ik als er iets mis is een mail laten versturen (notification). Als ik dan de mail wil instellen in backup exec dan vraag hij om een mapi client.

Vraag:
Hoe installeer ik een mapi client op een NT4 server. Kan moeilijk outlook erop zetten toch?
Heeft iemand toevallig ook een opstelling als dit, maar heeft dit wel opgelost? Zo ja, hoe dan?

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:58
Ik weet niet of je mailserver draait, maar anders gewoon outlook express erop...

Verwijderd

Topicstarter
Outlook express kan ik gewoon zo installeren op een NT4 server? Kun je outlook express ergens los downloaden, of moet ik dan maar heel IE erop zetten??

Verwijderd

- geen UTFS roepen aub -

[ Voor 65% gewijzigd door SH007 op 04-12-2002 17:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat moet ik dan op google zoeken?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Als je dus die mailtjes wilt ontvangen zul je op je server dus een mapi compatible client moeten installeren (outlook 98 of hoger)

je kan in backupexec overigens ook een SMTP server specificeren waar hij zijn alerts/log files naar toe stuurt, dan kun je ook af zonder dat je een outlook variant op je server hoeft te sturen...

die laatste optie gebruik ik ook namelijk

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem met die smtp server is dat de versie van backup exec namelijk 7.0 is. En volgens mij zit dan die SMTP er niet in. Of ik moet inmiddels zo blind zijn van die goedkope, lage frequentie hebbende monitor dat ik dat onderdeel over het hoofd heb gezien!

Outlook dan maar???
Pagina: 1