Driver+geforce+games willen niet: topic post

Pagina: 1
Acties:

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 11:48
Allereerst wil ik even duidelijk maken dat ik me aan alle regels van dit forum gehouden heb d.w.z. dat ik eerst de (teringlange :P) FAQ heb doorgelezen en het forum heb doorgespit, om te kijken of iemand anders hetzelfde probleem had + de oplossing ervoor.

Het probleem

Telkens als ik in een game en/of 3dmark zit slaat de game na enkele seconden gewoon keihard af, de eerste paar keren springt ie trug naar windows, en doe je het een 2e of 3e keer dan volgd een keiharde reboot. Wat in vredesnaam kan ik hier tegen doen?

System Specs:

Windows XP professionall + Service Pack 1
AMD Athlon(tm) processor 1400
768 Sdram geheugen
Western Digital HD 60 Gb
PowerColor GeForce 2 GTS/PRO 64 mb ddr
Sblive 5.1 Platinum + DTT 2200
Plextor CD-R PX-W1610A
Pioneer DVD-ROM DVD-106

off-topic:
Aan mensen die de behoefte hebben te gaan posten wat voor een n00b ik wel niet ben, klik op de x rechtsboven innet scherm, want ik heb alles geprobeerd van bios to drivers en AGP apeture size enz. Dus n00b-calling is wel et laatste waar ik behoefte aan heb. Behalve diegene die mij hiervoor de oplossing geeft mag mij n00b noemen 8)7

.

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 00:27
Hoe zwaar is je voeding?

Je hebt nogal wat stroomvreters in je systeem zitten (TB1400/GTS/Plextor CD-RW).
Ik denk dat je minimaal een 350W voeding nodig hebt, liefst van een merk, bv Enermax/Antec etc.

Misschien ook wel belangrijk:
Wat voor moederbord gebruik je?
Ik neem aan dat je recente drivers voor de Grafische kaart en je chipset gebruikt?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ten 1e:

Eindelijk! Heel goed van je dat je de FAQ hebt gelezen, en de search hebt gebruikt.
Nu je er echt niet uitkomt ook echt GoT als laatste redmiddel ziet. Mijn complimenten! Er bestaan toch nog newbies die het wel kunnen! :) (lees: met newbie bedoel ik geen n00b, das wat anders).

2e:

Dit kan aan veel dingen liggen. Die spontane reboots he.. heb je de optie in XP uitgeschalkeld dat ie niet meteen reboot bij een blue screen? Dit kan namelijk best het geval zijn. Stel dat je dit ff uitzet, dan zie een bluescreen en daar staat misschien belangrijke info in, zodat we dichter bij de oplossing van het probleem komen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door DeMoN op 04-12-2002 15:42 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• MJ85
HEC - 300 LR-PT > 300 watt voeding gebruik ik

mn mobo> Model Name: GA-7ZH-H

VIA KT133+686B AGPset
Socket A FSB 200/266 CPU
3 DIMM / ATX

.

Verwijderd

Is dit altijd al zo geweest?

Zet je kast eens open en klok je kaart ook flink onder met powerstrip, test dan weer eens of hij reboot/vastloopt.

• MJ85
Nee, Dit deed hij nadat ik de nieuwste Detonator 41.09 had geinstalled. Hiervoor had ik de drivers van Poworcolor zelf geinstalled, daar waren geen probs mee, maar UT2k3 en MS Cfs3 vragen naar de nieuwste drivers, en natuurlijk directx geinstalled en al

.

Verwijderd

Heb je pas geleden nog nieuwe hardware toegevoegd of iets aan je comp veranderd? Of heeft ie het altijd gedaan? Want dit klinkt namelijk naar geheugen wat niet goed vast zit of beschadigd is of iets in die trant.

OK, dit is het dus niet... moet op refresh leren klikken |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 16:17 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je die nieuwe drivers al op de goede manier geuninstalleerd (dus via software in het configuratiescherm) en daarna weer andere (bijvoorbeeld 40.72 whql)?

Verwijderd

k hebnet et zelfde probleem opgelost.... zeeeer eenvoudig een driver instaleeren wat al langer uit is 29.93 of zo downloade op nvidia.com

en je pc reboot inderdaad omdat dat ingestelt is in je windows (kwam ik ook pas laat achter) en dan zie je dat er een dll bestand steeds die error geeft.

ik weet voor 99 procent zeker dat dit et is. want ik had ook al zoveel opties uitgeprobeert en ik werd er maar gek van k hoop dat ik je zo wat sneller heb kunnen helpen.

Verwijderd

Gebruik detenator destroyer om de huidige driver te verwijderen, staat op www.guru3d.com en installeer dan 23.11, die driver staat ook op www.guru3d.com.

• MJ85
[quote]Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 16:22:
k hebnet et zelfde probleem opgelost.... zeeeer eenvoudig een driver instaleeren wat al langer uit is 29.93 of zo downloade op nvidia.com

ja, maar MScfs Werkt niet met 29.93 en zowieso, voor de extra performance is et toch btr de nieuwste detonators geinstalled te hebben.

.

• MJ85
wat een kut> alles uit elkaar gehaald, stof eraf gehaald en vanaf scratch weer in elkaar gezet, wat blijkt? hij doet t weer, wat een crap man...

.

Verwijderd

MJ85 schreef op 04 december 2002 @ 17:51:
wat een kut> alles uit elkaar gehaald, stof eraf gehaald en vanaf scratch weer in elkaar gezet, wat blijkt? hij doet t weer, wat een crap man...
Leuk toch? :)
Pagina: 1