[SCSI] Compaq schijf en UW controller vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik ga misschien een compaq 10k 9 gieg schijfje kopen, maar, nou vraag ik me af of deze schijf wel op een non compaq controller zou werken? (door de firmware enzo)
hier is een plaatje, het gaat dus om een fujitsu schijf met andere firmware, 68 pins aansluiting. Nou kwam ik in de search een ander topic tegen over iemand die problemen had met zijn compaq scsi schijf, maar dat zou ook door de SCA converter kunnen komen, er staat alleen geen antwoord in het topic.

[rml][ SCSI]Compaq SCSI schijf werkt niet[/rml]

Ik wil deze schijf samen met een andere op een non compaq UW controller aansluiten (het wordt denk ik een adaptec 2940UW). Ik heb hier nog een LVD kabel met terminator liggen, kan ik die hiervoor gebruiken, of moet ik een gewone 68 pins kabel kopen (inc. terminator?)

Afbeeldingslocatie: http://130.161.82.10/gladiool/hd1_comprak.jpg

specs

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat zou gewoon weggegooid geld zijn. Deze schijf is nl een U160 aansluiting en je wilt er een UW scsi kaart voor kopen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 21:12
Een dergelijke schijf moet gewoon werken op een Adaptec controller. Heb zelf een Compaq 36Gb 15k op een Adaptec 39160. Misschien moet je een jumper op de schijf zetten voor SE (single ended).
Ook kun je die LVD kabel gebruiken: deze is 'compatible' met UW.

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:26

vanDaal

-ismeereentje

Compaq schijven zijn in principe schijven van andere fabrikanten (Fujitsu, Quantum) die voor een Compaq controller geoptimaliseerd worden met behulp van aparte firmware. Volgens mij betekent dit niet dat deze schijven niet werken op andere controllers.

Wat The Dolf zegt is inderdaad ook waar. Het is wel zonde om deze schijf in combinatie met een UW controller te gebruiken. Koop dan op z'n minst een U2W controller. Hierbij kun je ook je LVD kabel met terminator gebruiken.

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 21:12
The Dolf schreef op 04 december 2002 @ 15:41:
Dat zou gewoon weggegooid geld zijn. Deze schijf is nl een U160 aansluiting en je wilt er een UW scsi kaart voor kopen.
Volgens storagereview haalt deze schijf max. 42767 kb/s: dus een goede 40mb/s
Gewoon deze schijf aansluiten op een UW controller: kan prima.

• The Dolf
  • Niet online
wezep schreef op 04 December 2002 @ 15:47:
[...]

Volgens storagereview haalt deze schijf max. 42767 kb/s: dus een goede 40mb/s
Gewoon deze schijf aansluiten op een UW controller: kan prima.
Dat is het zelfde als het verschil tussen ata66 en ata133. Geen enkele schijf haalt tot nu toe 66 mb/s

Tevens. Als je een keer wilt upgraden en een snellere schijf of gewoon nog een schijf eraan hangen dan kan dat niet vanwege die 40MB/s max.

Maar het is jou geld natuurlijk.

* The Dolf is nog steeds blij met zijn 15k schijfje icm adaptec 19160

Gezocht!
Router

• maratropa
  • Niet online
25k? :)

Ik denk dat die 40mb per seconde van UW geen problemen zal opleveren, alleen de burst snelheid zal gecapped worden. Wanneer trekt zo'n schijf nou continu 40 mb per seconde, dat zal zelden voorkomen. Het gaat me vooral om de acces-tijd, 40 mb per sec is ruim voldoende, ook als ik er meerdere schijven aan hang.

Trouwens, weet iemand of zo'n UW controller, of scsi controllers in het algemeen een wat hogere pci-bus leuk vinden? Mijn seagate medialist was daar niet zo blij mee, maar misschien dat zo'n controller wat vergevender is. (ik wil de bus namelijk overclocken van 66 naar 75 of hoger, maar dan gaat de pci bus dus van 33 naar boven.)

[ Voor 35% gewijzigd door maratropa op 04-12-2002 16:25 ]

specs

Verwijderd

Mijn Tekram DC390-U3W gaat al snel over z'n nek als ik de FSB verhoog:
+5Mhz - data-corruptie, +7Mhz - nog meer data-corruptie en moeilijkheden bij het benaderen van de schijven, +10 Mhz - vind bij de boot al de schijven niet meer.
Ik heb helaas alleen de keuze uit 133, 138, 140, 144 en 150Mhz.

edit:

Ik zag net dat je van 66 naar 75 Mhz wilt. Is dit een P166 die je naar 233 wilt hebben?
Als dat zo is, ik heb dat zo ook gedaan in m'n nostalgie-PC met een Tekram DC395-UW controller: werkt perfekt :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 17:43 ]

• The Dolf
  • Niet online
Waar lees je dat? >:)
Trouwens, weet iemand of zo'n UW controller, of scsi controllers in het algemeen een wat hogere pci-bus leuk vinden? Mijn seagate medialist was daar niet zo blij mee, maar misschien dat zo'n controller wat vergevender is. (ik wil de bus namelijk overclocken van 66 naar 75 of hoger, maar dan gaat de pci bus dus van 33 naar boven.)
Niet echt. SCSI kaarten staan erom bekend dat ze snel op hun bek gaan als er overgeclocked word

Gezocht!
Router

• BrZ
  • Laatst online: 10:29

BrZ

Mijn Adaptec 2940UW heeft tijden probleemloos op 36MHz PCI gedraait. Geen echt hoge bus dus, maar jij gaat naar 37.5MHz, niet echt veel meer dus.

Ik heb geen flauw idee eigenlijk hoe mijn Tekram DC390-U3D op een hogere bus reageert :)

Verwijderd

ik hoop dat het zo'n vaart niet neemt, heb namelijk mijn Tekram DC-390U3W naast me liggen, wachtend op de HD. En men FSB is nu nog 185, ik hoop dat ik niet terug moet naar 133 hoor....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 10:44:
ik hoop dat het zo'n vaart niet neemt, heb namelijk mijn Tekram DC-390U3W naast me liggen, wachtend op de HD. En men FSB is nu nog 185, ik hoop dat ik niet terug moet naar 133 hoor....
Als je een divider in je bios hebt, zal het wel meevallen ;)
Ik heb die helaas niet (MSI K7D Master-L) :(

• The Dolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 10:44:
ligt eraan hoe hoog je pci snelheid is

Gezocht!
Router

Verwijderd

Rond 46 Mhz nu. Misschien kan ik hem naar 66Mhz jumperen dan, misschien werkt hij dan wel. Anyway, we zullen zien wanneer de cheeta 36ES arrives.

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 12:47
Let er wel op dat je geen garantie op dergelijke schijven hebt. Ik heb hetzelfde gehad met een Compaq Atlas 10K die Quantum/Maxtor niet in de RMA namen, maar doorverwezen naar Compaq. Die willen een bon, complete PC, etc zien..

Afdingen dus!

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Pagina: 1