Toon posts:

[win xp] mappen beveiligen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pctje staan met Windows xp erop, één hoofdaccount met paswoord voor mezelf en één gastaccount zonder paswoord voor de overige gebruikers. Nu wil ik de Mijn Documenten-map van mijn (hoofd)account beveiligen met een paswoord/weghalen in de gast-account zodat de gastaccount niet zomaar in mijn privéfiles kan kijken (via windows verkenner of iets dergelijks). Het probleem is echter, zoals al beschreven in vele andere topics, dat je hardeschijf hier ntfs-bestandssysteem voor moet hebben, maar ik draai ook nog windows 98 op die pc dus hij heeft een fat32 bestandssysteem. Weet iemand hoe ik een map kan beveiligen/verbergen?
Graag geen antwoord van "use the search" want daar heb ik geen reet aan, daar heb ik al in gekeken maar ik kan nix vinden.
Plz help...

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Schijf converteren naar NTFS en dan rechten instellen is een optie.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei draai ik ook Windows 98, die dus geen ntfs-hardeschijven ken zien. Weet er niemand een andere optie om mappen te beveiligen in windows xp?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:44
Als 98 op de C: staat en XP op D: kan je D: gewoon converteren (mits je niet iets onder 98 nodig hebt wat op D: staat)

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Jah precies, dat is dus wel het geval. Ik heb nu op c: win98 staan en op d: win xp, aangezien de c schijf maar 2 gig is, zijn alle programma's geinstalleerd op de d schijf.

Verwijderd

gerbuik folder quard dat werkt perfect moet je alleen niet je C:windows map onzichtbaar maken net zoals ik deed :(

Verwijderd

Topicstarter
Zou je me misschien kennen vertellen waark da programmatje ken vinden? :9

Verwijderd

Je kan ook BestCrypt gebruiken. Deze is ook goed en werkt op verschillende OS's van MS.
Http://www.bestcrypt.com

Verwijderd

Topicstarter
Die Best crypt werkt niet goed bij mij, weet niet iemand nog een ander programma?
En weet iemand waark die folder quard nou ken halen?
Pagina: 1