Toon posts:

[javascript]IE 5 Mac scrollbarprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er maar niet uit, heb een scrollbar gemaakt (naar een voorbeeld op 13thparallel) en die doet het perfect in Moz en IE op de PC, werkt zelfs in Opera 7 :P

Echter tot mijn verbazing werkt de scroller wel in IE 5 Mac maar de content div doet dus helemaal nada terwijl de scripting gewoon DOM browser compliant is :? weet iemand waar dit aan kan liggen?

Voorbeeld:
http://www.drunk.nl/tweakers/scrollbar/

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Kan aan een heleboel dingen liggen..

Problemen die ik tegenkwam op de Mac met het maken van een scrollbar waren:

A. Je kunt geen scrollbar draggen met maar 1 muisknop, want dan krijg je je contextmenu
B. IE5 op de Mac is net zo buggy als IE4 op Windows. Heeft o.a. dezelfde layer-width bug. Layers die je maakt zijn altijd 100% breedte ofzo.. heel irritant.. kijk daar eens naar.

Maar kortgezegd.. debug eens.. kijk eens waar precies je probleem zit..

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 04-12-2002 15:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op 04 december 2002 @ 15:24:
Layers die je maakt zijn altijd 100% breedte ofzo.. heel irritant.. kijk daar eens naar.
hmm dat is misschien wel een mogelijkheid, maar het vreemde is dat het draggen van de scroller wel lukt, maar het lijkt of de content vast staat, misschien dat Rm-rf of een andere Mac goeroe hier eens zijn of haar licht op kan laten schijnen.

Debuggen heb ik al geprobeerd, maar aangezien IE Mac geen debugger heeft (ten minste ik heb hem nog niet kunnen ontdekken) en Mozilla op de Mac geen enkele fout aangeeft ben ik zo'n beetje door mijn opties heen

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 15:42:
[...]

hmm dat is misschien wel een mogelijkheid, maar het vreemde is dat het draggen van de scroller wel lukt, maar het lijkt of de content vast staat, misschien dat Rm-rf of een andere Mac goeroe hier eens zijn of haar licht op kan laten schijnen.

Debuggen heb ik al geprobeerd, maar aangezien IE Mac geen debugger heeft (ten minste ik heb hem nog niet kunnen ontdekken) en Mozilla op de Mac geen enkele fout aangeeft ben ik zo'n beetje door mijn opties heen

Debuggen kun je voor een groot gedeelte ook zelf natuurlijk :) Kan al zo simpel als alert's. Het zal zoiets simpels zijn misschien als een waarde die op de Mac IE niet goed uitkomt ofzo. Daar kun je op zo'n manier zo achter komen.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:27
Mac IE 5 ... *zucht*

Zie ook [rml][ mac] IE 5 probleem[/rml]
Het is gewoon een achterlijke browser. Had niet uitgebracht mogen worden.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-02 22:51

Hangloozz

{ @$%&# }

misschien dat een stukkie code toevoegen het debuggen kan versimpelen:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<script language="javascript" type="text/javascript">
<!--
    function displayError(message, url, lineno){
      alert("JavaScript error detected!\n\nError: " + message + "\nLine: " + lineno + "\nURL: " + url + "\nBrowser: " + navigator.userAgent);
      return false;
    }
    window.onerror = displayError;
// -->
</script>

uh-oh; dag layout :/

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
thnx Hangloozz, zal eens kijken, mijn vermoeden gaat naar dit stukje, aangezien alle andere alerts (op offsetWidth bijv.) allemaal goede returns geven.

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
 document.getElementById("scroller").onDrag = function (x,y) {
      var scrollX = parseInt(document.getElementById("scroller").style.left);
      var docX = 0 - (scrollX * (scroller.docW - scroller.contW) / scroller.scrollDist);
//alert('IE MAC SUX ASS '+ docX + '- '+ scrollX)
      document.getElementById("midden").style.left = docX + "px";
    }
  }
}

Ik zou nl. niet weten wat er anders fout moet zijn, de rest van het script voert IE (ja ja na verschillende alerts achter gekomen ;) ) gewoon uit, echter het belangrijkste HET SCROLLEN VAN DE CONTENT doet IE dus niet ! idd willem, soms.. heel soms wordt je er wel eens moe van

Verwijderd

Topicstarter
Ok blijkt dus gewoon weer een bug van IE 5 Mac te zijn, ik vind geen error omdat er geen error is, alles wordt keurig uitgevoerd echter IE 'vergeet' de viewport te updaten, klote maar waar :(

Ik kwam erachter omdat ik per ongeluk het window wat vergrootte en toen stond de layer wel wel waar die moest staan!
Pagina: 1