[Quark / Disteller] Laserwriter probleem

Pagina: 1
Acties:

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-05 11:22
Ik ben nu al enige maanden bezig op een G4 het schrijven naar PDF aan de praat te krijgen. Ik heb een keurige handleiding van mijn drukker gekregen, die ik helemaal kan volgen.

Het probleem doet zich echter voor als ik daadwerkelijk naar PDF wil gaan schrijven:

"Kan de Laserwriter 8 niet gebruiken omdat zich een interne fout heeft voorgedaan "

Wat ik allemaal geprobeerd heb:

- Laserwriter verwijderen en opnieuw installeren m.b.v. de originele Mac OS 9 CD
- Laserwriter bestandje van de drukker gebruiken

Werkte allemaal niet.

Verdere gegevens:

- QuarkXPress 5 Passport
- Acrobat 5 & Disteller
- Mac G4 met 512 MB RAM

Wie kan mij helpen ? Ik word onderhand gek van die Mac :r ;)

DIT IS MIJN WEBSITE

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Heb je die printerbestanden nodig om een pdf te maken?
Misschien dat je iets van een printer moet instaleren/instellen in de chooser. Maar ik begrijp niet wat je van je drukker allemaal moet doen. Als niemand anders je kan helpen zal ik vanmiddag/vanavond even vragen hoe ze dat hier altijd deden, die pdf-jes maken.

Leven is meervoud van lef

• havana
Die settings zijn gewoon in QuarkXPress, vrij standaard allemaal. Die LaserWriter staat gewoon in de Kiezer, maar schijnbaar werkt hij voor geen fuck. Ik word echt gek van die kutmac.... :o

DIT IS MIJN WEBSITE

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-04 16:27

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Printer gebruiken voor een te drukken pdf is niet aan te raden, wil je dat toch, dan moet je de driver gebruiken die bij Acrobat wordt geleverd, dat is en/of een PS-driver (dus niet de laserwriter) of een Acrobat driver.
Je kunt ook een print maken met je laserwrite en opslaan naar bestand (wordt .ps) die je vervolgens in je distiller sleept. Met deze optie heb je meer invloed op de kwaliteit van je pdf.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

Verwijderd

als je de laserwriter niet kunt gebruiken. probeer eens een spatie voor je SuitCase MenuFonts extensie te zetten (ik neem aan dat je die hebt)

anders ff je kiezer-voorkeuren wissen en pram zappen...

• havana
Die PDF is dus niet om af te drukker maar direct voor publicatie bij de drukker. Volgens mij is er geen andere optie dan de LaserWriter gebruiken.... die verdomde LaserWriter...

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

havana schreef op 05 December 2002 @ 10:11:
Die PDF is dus niet om af te drukker maar direct voor publicatie bij de drukker. Volgens mij is er geen andere optie dan de LaserWriter gebruiken.... die verdomde LaserWriter...
heb je gedaan wat ik voorstelde ?

• havana
Reflex: thx voor je tip maar ik vrees dat 'm niet begrijp. Ben namelijk een redelijke Mac newbie :o

Zou 'm iets uitgebreider kunnen uitleggen?

DIT IS MIJN WEBSITE

• NijntjeRocks

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

kun je met die laserwriter helemaal niet printen, of gaat het alleen fout als je een pdf wil maken?

• havana
Ik heb geen normale printer aangesloten, dus dat kan ik niet testen. Op zich wel het proberen waard natuurlijk.

DIT IS MIJN WEBSITE

• NijntjeRocks

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

kun je ook testen door naar bestand printen (dan krijg je een .ps file, en als dat goed gaat kun je die .ps in je Distiller slepen 8-) )

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Ik heb dit een tijdje terug op mijn werk ook moeten doen op een Mac met dezelfde config. Ging op zich vrij makkelijk mbv een howto van de Adobe-site. Helaas weet ik dit niet meer precies :) , maar ik kan volgende week wel eens kijken als je het niet kan vinden.

Systeem

Pagina: 1