Computer reset soms uit zich zelf

Pagina: 1
Acties:

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 13:56
Ik heb een rare computer...

Ik heb W2K geinstalleerd en de meeste recente drivers geinstalleerd, maar soms reset de computer zich gewoon, ook als ik niks doe....Ik heb mijn computer over geklokt naar 550 Mhz en de max temp van CPU is 30 graden...Dat is niet te heet denk ik...

Specs systeem
AOpen AX63-Pro VIA Chipset
Celly 366@550 (5.5*100)
Annihilator Geforce DDR
IBM 20 GB HD
128 MB PC100
Aopen kast met 235 Watt voeding
MIRO PC/TV Pro (voor canal+ ;))
Sound blaster awe 64 ISA
DYnalink 128PPH+ ISDN adapter..
Toshiba 32x CD-ROM
Philips 2/2/4 CD-Writer
MM Keyboard
Logitech Cordless Mouse Man

Dat was het wel z'n beetje.

Het gebeurt ook wel eens dat mijn Keyboard uit valt...dit gebeurt in alle OSen.
Ik moet dan resetten en dan werk ie weer...

Ik heb geen virussen, ik heb alle virus scanners gedraait maar niks tegengekomen..

Please help me..

• Treb
  • Niet online
Doe tie het ook als tie niet overclocked is ?

• PhoneTech
Ja, volgens mij wel...Ik heb hem nu op 450 staan....dan doet ie het ook ;(

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 12:19
Heb je toevallig een HP printer geinstalleerd staan?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

Voeding, hoogstwaarschijnlijk, neem 300Watt, is ff van iemand lenen, meestal is dat het grote probleem, je hebt er namelijk een GeForce 256 DDR inzitten dus .25u en die vreten stroom :)

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

voeding plus mobo probleem! heb hetzelf ook, even een andere voeding in gezet en hij doet het weer, of een andere mobo :)

Click hier niet

Verwijderd

Dat heb ik ook gehad. Bleek dat de voeding kapot was.
Die moet als het goed is de piekspanningen van het stroomnet filteren (en hier in 's-Bosch helemaal).

Verwijderd

pleur je writer er eens uit
misschien dat dat helpt..

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-08 09:19
Dat heb ik ook, maar alleen als ik tegen mijn kast stoot
Er hangt een zware Alpha aan mijn Slot proc te trekken, dus dan is ie ff contact kwijt :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• PhoneTech
Ik heb inderdaad een HP840 USB geinstalleerd, maar die werkt niet echt flex...Alleen in PS print ie, en anders geeft ie fouten naar schrijven USB

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 12:57
als ik jou was zou ik eerst eens de optie automatic reboot..vind je ergens bij de system properties. De reden waarom ie reset is omdat die optie aanstaat in het geval je een stop -error hebt. Als je die optie uitzet zal je in plaats van een reboot een mooi blauw scherm krijgen..waar je in ieder geval een indicatie krijgt van wat het probleem zou kunnen zijn..

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• PhoneTech
Ik heb ook nog een fan op de voorkant zitten

Verwijderd

Ik heb het ook wel eens, maar dat komt omdat ik pas mijn 266 celly @400 heb gezet. Systeem loopt iets onstabieler, maar werkt wel weer snel. Ik heb gewoon 235 watt voeding.

Doetie het trouwens vaak?

Verwijderd

Ik neem aan dat je een socket-370 celeron proc. hebt, dan moet je dus ook een slot 1 ---> socket 370 convertor hebben. Deze convertors maken soms erg slecht verbinding met het slot 1, terwijl ze echt niet verder in het slot kunnen worden geduwd (ik heb er ervaring mee). Daardoor valt mijn computer ook wel eens uit, en wil hij soms ook niet meer starten, maar na wat duwen en doen tegen de convertor, doet hij het dan weer een hele tijd goed. Probeer dat ook maar eens.

• PhoneTech
Davie>>dat is denk het probleem...
Want toen ik een keer de Koeler aanraakte om te voelen hoe warm hij was...resette hij zich weer....
En ik was geaard met de kast zelf...dus statische elektriciteit kan het niet zijn.
Pagina: 1