Signaalverlies bij coax-kabels: oplossing?

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Hey :)

Ik heb hiero twee TV's, twee video's en twee PC's met TV-kaart. De opzet is als in het plaatje: Situatie 1.

Omdat de kabels best wel lang zijn, treedt er zichtbaar - en hinderlijk - signaalverlies op bij video 2 en TV 2. De kabel naar de PC's is twee keer gedeeld (d.m.v. een splitter) en daar is het signaalverlies ook hinderlijk.

Achter video 1 zitten nu twee splitters waarvan één met nog een splitter daar weer op. De kabel naar TV 2 had niet al te veel signaalverlies toen video 2 er niet was en de twee PC's nog geen TV-kaarten hadden. De lengte van de kabel is dus acceptabel.

Mijn vragen zijn:

1. Als ik een verdeler helemaal aan het begin neerzet, zodat ik geen splitters meer nodig heb, verhelpt dat dan een deel van het signaalverlies?

2. Maakt het veel verschil als de verdeler een versterker is of niet?

3. Kan ik hiervoor eigenlijk geen BNC-hub voor een computernetwerk gebruiken?

Alvast bedankt voor de reacties!

:)

Afbeeldingslocatie: http://195.38.225.63/signaal.gif

Bloed, zweet & koffie

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:34
Ik zou er als ik jou was een stuk of twee CAI-versterkers tussen zetten. Die dingen hebben één ingang en twee uitgangen, dus heb je gelijk twee splitters. Ik heb hier thuis, 4 TV's, 2 videorecorders en 3 stereo's (+ internet) goed werkend met 1 versterker, maar de afstanden zijn dan ook vrij kort!

Die versterkers kosten ik geloof iets van 80 piek (bijv. bij de Praxis)!

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Bedankt voor de tip, maar ik wil liever geen CAI-versterkers, mede omdat die nogal duur zijn.

Iemand anders nog tips?

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

BNC Hub denk ik niet. Op een netwerk-coax-kabel (kutwoord) staat nl. 50 Ohm terwijl Televisie 75 Ohm gebruikt.

En dat is alleen maar hardwarematig, een HUB bestaat niet alleen uit hardware, d'r zit ook software (ROM) in.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-08 09:19
Behalve dat in beide plaatjes je nergens "TV2" en "Video2" hebt staan. :)

1. Waar je het signaal splitst maakt niet zoveel uit.
2. Versterker is altijd beter dan geen versterker. Zeker bij een splitsing (anders wordt de signaalsterkte verdeelt over de 2 nieuwe delen, analoog aan parallel schakelingen...)

3. Er bestaan geen BNC-hubs. Alleen UTP-hubs. BNC is 1 netwerk zonder hubs of versterkers.

Ik denk dat een CAI-versterker de enige mogelijkheid is...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Whistler, Garbage, bedankt voor de uitleg. De issue met het plaatje heb ik gefixt.

Mijn vraag is echter: bestaan er verdeelkasten (verstekers) met één ingang en vier uitgangen?

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Ja er bestaan versterkers met 4 uitgangen maar die kosten ook behoorlijk wat, en ik begrijp dat je dat wilde voorkomen, maar bij grote afstanden zul je helaas wel moeten, je verliest anders te veel van je signaal, om er nog wat goeds mee te kunnen doen.

Verwijderd

Bij de Gamma hebben (of hadden) ze een antenneversterker te koop voor 25 piek!
(2 uitgangen) ding doet het aardig goed, kan maximaal versterken met 2*19 dB
Pagina: 1