Toon posts:

[WINXP] Application Errors op meest vreemde momenten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej mensen ;(

Ik zit nou al dagen met het volgende probleem, maar eerst mn configuratie maar es:
WinXP Pro, XP 1800+, Soltek SL-75DRV5 Mainboard, Gainward Geforce 3, 512 DDR, 2 harddisks 1 cdrom + een brander.... duz

Nu mn probleem, als ik dus in windows xp zit te werken met wat dan ook eigenlijk, Internet, Word, een of ander spel, het maakt niet uit wat, krijg ik opeens een critical error waardoor het programma meteen stopt.

Zo snel dat is gebeurd wordt windows enorm instabiel en in de event log krijg ik een error id 1000 application error, zo een waar je helemaal niks mee kan dus.. Nu zat ik hier net te posten krijg ik opeens een spontane reboot. System error zegt ie in het event logje. ID 1003 system error..

Voorheen heb ik op dezelfde machine ook met XP gedraaid alleen dat was een.. uhmm :D andere versie. Nu zit ik dus met XP Prof NL alleen het vreemde is dat ik toen nooit geen problemen had, het systeem superstabiel was en ook in de hardware is er niks veranderd sinds toen..

Ik heb al het een en adner aan firmware updates gedaan.. (XP service pack 1, Brander firmware upgrade)

Ik ga nu net een biosflashje halen maar weet niet of dat zin gaat hebben. Ik heb dus het vermoeden dat het in mn hardware ligt maar ook als ik alles eruit haal behalve mn graphische kaart krijg ik nog steeds de fouten. De pc zelf is ook niet te warm ofzow.. (38 gradenos ong)

Hoop dat jullie me iets verder kunnen helpen..

Zenks - SeRa

Verwijderd

brak geheugen ? wissel dat eens en probeer ook ff ergens een grafische kaart te lenen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 14:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
jah dat d8 ik ook, geheugen is goed (of dat van mn vriend moet ook brak zijn geweest :)) en ik heb getest met een Geforce 4 van diezelfde vriend maar daarmee krijg ik dezelfde problemen... maar het kan gewoon niet in de software zitten aangezien ik XP nu al zon 4 keer opnieuw heb geinstalleerd en gewoon domweg dezelfde fouten weer meekrijg.. :S

Verwijderd

Ik heb precies de zelfde problemen zoals SeRaPHiM heeft zit je een spelletje te spelen online of vanaf een cd-rom dan hoor ik een klik daarna een blauw scherm ik zelf heb een compaq pressario 7478 533mhz 256mb ram geforce2 video kaart
dus iemand met een oplossing hiervoor

Een schone installatie heb ik al tig keer gedaan en die blauwe scherme blijven maar komen ik weet alleen 1 oplossing en dat is een nieuwe pc kopen ;) maar aangezien er ook mensen hier zijn die pas een pc hebben gekocht die nu ook zulke problemen hebben is dat voor mij dan ook geen optie

Verwijderd

Ook al de nieuwste detonator geprobeerd? Tijdje geleden ook een pc onder handen gehad met vergelijkbare kuren. Nieuwste detonator derop gezet, en knallen maar weer :)

Verwijderd

heb even mn xp log gecheckt en dit stond er

Event ID: 4
Source: ACPI
Symbolic Name: ACPI_ERR_AMLI_ILLEGAL_IO_READ_FATAL
Message: %2: ACPI BIOS is attempting to read from an illegal IO port address (%3), which lies in the %4 protected address range. This could lead to system instability. Please contact your system vendor for technical assistance.

Explanation
The system BIOS attempted to incorrectly access hardware resources concurrently with the operating system. This type of access cannot be synchronized and can cause system instability.

kijk hier voor het plaatje van die error HIER

Verwijderd

Heb je nog wijzigen aangebracht in je BIOS?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 23:00:
heb even mn xp log gecheckt en dit stond er

Event ID: 4
Source: ACPI
Symbolic Name: ACPI_ERR_AMLI_ILLEGAL_IO_READ_FATAL
Message: %2: ACPI BIOS is attempting to read from an illegal IO port address (%3), which lies in the %4 protected address range. This could lead to system instability. Please contact your system vendor for technical assistance.

Explanation
The system BIOS attempted to incorrectly access hardware resources concurrently with the operating system. This type of access cannot be synchronized and can cause system instability.

kijk hier voor het plaatje van die error HIER
En kijk eens op http://www.eventid.net/display.asp?eventid=4&source=

Hier staat de uitleg.
De oorzaak is dus de acpi van de bios. Een bios update zou het moeten verhelpen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 16:40:
Heb je nog wijzigen aangebracht in je BIOS?
ja ik heb een bios update softpaq gedownload sp17455
en geinstaleerd het was namelijk dezelfde die er al opstond ze hebben verder niets anders.

maar die acpi errors blijven maar komen ze komen alleen als ik games speel ik heb ook de nieuwste detonars dit krijg ik dan op mn scherm blauwbeeld

driver_irql_not_less_or_equal

Tech. info
*** stop:0x000000 D1 (0x00000000,0x00000002,0x00000001, 0xf976d24d
nv4_mini.sys -adress F976d2ud base at F9716000
Date stamp 3d94e6cb
Disable bios memory options such as caching or shadowing

in de bios van compaq staat niet zoveel soeps, is er dan ook geen mogelijkheid om die compaq bios te vervangen door een normaal bios??

ik heb ook een bios wizard test gedaan en bij bios manufacturer staat Unknown?
wel staat er bij chipsset VIA 82C501 rev 4
super i/q chip VIA 686 found at 0h:7h:0h

Verwijderd

Topicstarter
hrmmmm jij hebt er tenminste nog een fout bij staan.. :D ik heb het probleem nu nog steeds.. Ik heb mn geheugenbankjes ban plaats verwisselt (dus eerst dimm 1 en 2 vol nu 2 en 3) en het leek er zowaar op dat het probleem was verholpen.. Ik heb 2 dagen een stabiele pc gehad zonder problemen.. toen kreeg ik opeens zo uit het niets een spontane reboot starte opnieuw op en kreeg de melding dat system.dll corrupt was.. dus ik een nieuwe installatie gedaan... bestand overheen gekopieerd (i know stupid :P) en jawel! hij werkte weer helemaal goed.. na 1 dag weer dezelfde problemen... in beide operating systems dus 2x XP 1 een volledig clean install en een waarop ik aan het kloten ben geweest..

Mja.. nog steeds allerlei maffe problemen dus

Verwijderd

ik denk dat ik maar gewoon weer mn vertrouwde win98 sec erop zet want ik weet niet meer wat ik er nu nog aan kan doen
Pagina: 1