hoeveel draadloze muizen?

Pagina: 1
Acties:
  • 475 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:42
Hoeveel draadloze muizen kan je in een ruimte gebruiken?
(ivm "frequentie")
En gebruikt een draadloos toetsenbord dezelfde frequentie als een muis?
Heeft een duurdere muis meer frequentieruimte dan een goedkopere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:53

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Over de frequenties weet ik niets, maar ik weet wel dat meerdere draadloze muizen / toetsenborden in één ruimte kan, mist de tussenliggende ruimte groot genoeg is.
Als er 2 ontvangers op 1 buro dicht bij elkaar staan (afstand bijvoorbeeld 1,5 meter) kan het alleen als je de ene muis aansluit op kanaal 1 en de andere op kanaal 2. Meerdere muizen binnen zo'n klein afstand gaat waarschijnlijk fout...

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:26

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Volgens mij zijn er maar 2 kanalen vrijgegeven voor draadloze keyboards en muizen.
Meerdere apparaten in 1 ruimte zal dus vrijwel zeker voor storingen gaan zorgen.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60624

De meeste draadloze muisen werken met IR. Hierdoot kunnen er heel veel in een ruimte.

Er zijn ook draadloze die met HF werken. Hier heb ik geen ervaring mee maar ik lees soms op het internet dat je mee kan lezen wat je buurman intypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04 14:55
Anoniem: 60624 schreef op 04 december 2002 @ 14:47:
De meeste draadloze muisen werken met IR. Hierdoot kunnen er heel veel in een ruimte.

Er zijn ook draadloze die met HF werken. Hier heb ik geen ervaring mee maar ik lees soms op het internet dat je mee kan lezen wat je buurman intypt.
Dat kan met een draadloos toetsenbord zo zijn, maar als je op lanparty's komt zir je ook genoeg mensen met draadloze muizen, en ik heb het daar nog nooit meegemaakt dat iemands anders zijn muis mijn gemuis stoorde.

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 00:20

Twarp

just grin...

Anoniem: 60624 schreef op 04 December 2002 @ 14:47:
De meeste draadloze muisen werken met IR. Hierdoor kunnen er heel veel in een ruimte.
Alleen de goedkope. En RF muizen zijn nu al populairder geloof ik.
realman schreef op 04 December 2002 @ 14:47 nog meer...:
Nou dat valt wel mee hoor tenzij je dezelfde toetsenborden heb en heel dicht bij elkaar zit.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik zou geen muizen/toetsenborden van verschillende merken in een kamer gebruiken, omdat het moeilijk te achterhalen is welke kanalen er nu eigenlijk gebruikt worden.
Ik heb zelf thuis Logitech Cordless MouseMan Pro's, en die kun je op 4 kanalen instellen, dus daarvan kan ik er 4 tegelijk gebruiken, en dat doe ik ook, zonder problemen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:20

Sick Nick

Drop the top!

heb wel keer meegemaakt op een lan dat ik met m'n cordless logitech mouseman de muis bewoog bij iemand met een microsoft draadlose scrollmuis :D

Erg grappig om te zien in ieder geval, ikke dus niet van kanaal wisselen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:23
Ik heb een Logitech Cordless Mouseman Optical en me vriend ook een draadloze (niet optisch) en daarmee kunnen we heel goed in dezelfde ruimte spelen, behalve als hij z'n nokia in de buurt van MIJN muis heeft. Mijn muis + zijn gsm = storing = irritant bij cs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 22:44

flexje

got-father

Ik heb hier op mijn werk 3 Logitech draadloze toetsenborden + muizen setjes liggen , nu staan de receivers dicht op elkaar (30 cm ongeveer) en ze storen elkaar onwijs , soms werken de muizen ofzo niet meer. iemand tips ofzow?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik wilde dit ook weten, na wat gezoek op GoT er niet uitgekomen. Toen maar op de site van Logitech wat gezocht, ook niets, maar via iemand van alternate kwam ik op de volgende link:

http://www.logitech.com/i...ntCRID=268&contentID=6161

Het is dus bij de nieuwe systemen mogelijk om ze naast elkaar te draaien..... 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Life-is-party op 14-05-2003 14:34 ]

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:46
Anoniem: 60624 schreef op 04 December 2002 @ 14:47:

op deze toetsenborden zit een mogelijkheid om de verzonden toetsaanslagen te versleutelen. Ik heb dit in ieder geval mijn logitech cordless optical desktop aangezet.

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 17:37

Godjira

To infinity and beyond!

Draadloze muizen en keyboards hebben meestal maar 2 kanalen die ze kunnen gebruiken. Meedere draadloze keyboards en muizen kunnen dus wel, maar dan moet je wel een grote kamer hebben om genoeg afstand te houden, anders krijg je zeker conflicten.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

ik heb hier een setje, en ik kan 3x3 kanalen kiezen met van die knopjes, op de onderkant. dus dat moet wel lukken ik geloof zelfs dat op sommige dozen van logitech staan dat je tot 10app. in 1 ruimte kan ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Er zijn bedrijven met 50 PC's in 1 ruimte die geen problemen hebben, dus het lijkt mij geen probleem geven (met kwaliteitsmuizen zoals Logitech).

Je zou natuurlijk ook van zender en ontvanger het kristal kunnen veranderen, net als vroeger met 27mc bakkies.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 14-05-2003 22:54 ]

Pagina: 1