Toon posts:

Driver Linux Kernel

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb 2 netwerkkaartjes van safeway maar ik heb geen goeie kernel driver.
ik heb namelijk kernel 2.0.34 en moet 2.4.19-16mdk kernel driver hebbe
opde homepage staat er nergens een link naar die drivers. weet iemand waar ik de drivers ken vinden voor deze netwerkkaart SW-10/100-PCI: High performance fast Ethernet, full-duplex 10/100 Mbit PCI LANcard.
greetzz chielo

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoi, welkom op GoT ;)

Voor deze linux zaken moet je niet on Overige Hardware zijn, maar in Non-Windows Operating Systems, waairn al deze zaken besproken worden. In de FAQ van NOS (afkorting van het forum) kan je ook veel informatie vinden over dingen die wel-en-niet horen op GoT.

Ik weet toevallig wel wat van linux spul af, dus jah, hier even om je op weg te helpen ;) ;
Ga naar deze pagina, en zoek hier naar een kernel-compile documentatie. Lees deze even door, en download vervolgens op kernel.org kernel 2.4.20, de laatste uit de 2.4 branche. Hierin moet je even Realtek 8139 support aanzetten, ik ben er vrijwel zeker van dat deze chip op je netwerkkaartjes zit. Vervolgens moet je even de hele configuatie doornemen, en je kan gaan werken met je nieuwe kernel. (wel alles doen via de documentatie ;))

[ Voor 3% gewijzigd door Laurent op 04-12-2002 17:19 ]

Verwijderd

Hmmz... OH --> NT ? Hoort deze niet in Netwerk Troubleshooting?

edit: Aikeleer was me voor zie ik :).

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 17:19 ]

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Zie bovenstaande post's

Dit topic is gesloten.