Netwerkbekabeling testen, led brand, pingen wil niet

Pagina: 1
Acties:

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:27

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Topicstarter
Ik ben bezig met het aanleggen van een UTP-netwerk. Bekabeling ligt inmiddels allemaal.
Nu ben ik bezig met het aansluiten van de stekkers. Ik maak gebruik van wandcontactdozen. Ik heb een aantal stekkers van de centrale switch straight aangesloten op een wandcontactdoos.
Om de verbinding te testen heb ik deze aangesloten op een hub (switch is nog niet binnen) en de wandcontactdoos door middel van een straightkabel op 2 computers.
De hub geeft aan dat de computers zijn aangesloten. Het is alleen niet mogelijk om de computers elkaar te laten pingen.
Heb ik iets fout aangesloten? Is het niet zo dat als het ledje brand, de kabels goed gemaakt zijn?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 10:43

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Is wel goed aangesloten maar je moet de instellingen van je pc's wat betreft ip en subnetmask ook even controleren.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

misschien test de hub maar 1 aderpaar
over die 3 andere paren zegt het dan niets.
misschien dat hij ze wel allemaal test, maar dat weet ik niet.

als je wilt weten hoe je een utp kabel moet krimpen, zie de NT faq:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/~crew/Negotiator/pxs/nt_straight.gif

let op: dit is dus de volgorde 11233244
let op het tweede paar: de groene kabels. die moeten dus niet naast elkaar

[ Voor 21% gewijzigd door job op 04-12-2002 14:26 ]

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Topicstarter
Ze zijn normaal via een coaxnetwerk aangesloten op een Novellnetwerk met static ip's.
Het zijn combi-netwerkkaartjes, dus ik heb de coax ff losgemaakt en de UTP ingeplugd..
Dan hoeft er volgens mij niets in de instellingen op de pc gedaan te worden toch?

(edit)
Kabels zijn aangesloten volgens dat plaatje. Dit geldt zowel voor de patchkabel (pc<->wandcontactdoos) als voor de switch<->wandcontactdoos?

[ Voor 24% gewijzigd door HaaZ op 04-12-2002 14:28 ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Hurricane

Hurricane

hier nog een link naar de faq waar wat over ip's instaat.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/4#4

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Topicstarter
ip's kloppen wel hoor, heb de faq gelezen en er draait hier al een coaxnetwerk, wat te traag is.

• Hurricane

Hurricane

Is tcp-ip wel geinstalleerd?

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Topicstarter
euh, nie naar gekeken, maar over het coaxnetwerk lukt pingen wèl

• Hurricane

Hurricane

Probeer het eens gewoon zou ik zeggen. Zou je verder geen info erover kunnen geven.

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Topicstarter
Hm, k heb nu 2 computers aan de switch.
De een kan de andere pingen.
De andere de ene echter niet.

Als ik stekkertjes in de wandcontactdoos omdraai (dus stekker 1 in aansluiting 2 en andersom) kan'k helemaal nie meer pingen.. :{

Lampjes branden in alle gevallen zowel op netwerkkaart als switch...

• melvie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-08 08:02

melvie

Retro Icon

heb je je twistingen in je kabel wel goed behouden? zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt is het beste ( zelf ook problemen mee GEHAD )

Verwijderd

Wat dacht je van een kabeltester? Voor zo'n 35 euro heb je er een; en weet je meteen wat er niet werkt!
Voor het testen van de wanddozen maak je gebruik van een 0.5 meter lange patchkabel. Heb er zelf veel te laat een gekocht :(, wat is zo'n ding makkelijk!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Topicstarter
zo dicht mogelijk ja.. maar is nog wel 15mm gok ik.. *zucht*

• melvie

melvie

Retro Icon

heb je de draadjes volgens T-568A of T-568B

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Topicstarter
568-B.. maakt dat uit?

• melvie

melvie

Retro Icon

wel als je A en B mixt maar dat zal je vast wel al gecontroleerd hebben of je de rj'tjes ook volgens b hebt

nogmaals kleurcode van B voor de rj 45 (met de pinnetjes naar boven en het kabelinvoer stukje naar je lichaam,

WO|O|WG|Bl|WBl|G|WBr|BR

[ Voor 42% gewijzigd door melvie op 06-12-2002 14:16 ]

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Topicstarter
was dat t probleem maar, wist ik iig wat t was.. :{

Verwijderd

ff hakken in de net.cfg van novell client daar staat waarschijnlijk in dat je nic`s bnc ipv utp gebruiken

• melvie

melvie

Retro Icon

hmm das wel minder dus

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 20:02
Ik zou zeggen:
-Probeer eens naar het "eigen ip" te pingen, dit zal wel werken want het werkte al emt coax, zeg je.
-Probeer eens een korte crossed kabel tussen 2 pc's die dicht bij elkaar staan, om te kijken of de "RJ45 van de netwerk-kaarten" wel werkt.
-Probeer dan eens 2 korte kabeltjes en de hub tussen deze 2 pc's, werkt dit wel, probeer dan 1 van de korte kabeltjes te vervangen door een verbinding in je bekabeling met contactdoos erbij.
enzovoort... :)

Verwijderd

Oudere combi-kaarten kunnen soms "hard" op BNC gezet worden. Dit kan ook een probleem zijn. Zorg er ook voor dat de NIC's in Windows niet op autodetect staan. Frametype (bij gebruik IPX) en speed/duplex instellingen ook vast zetten.

Verwijderd

dat zeg ik 8)
Pagina: 1