Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
over die 3 andere paren zegt het dan niets.
misschien dat hij ze wel allemaal test, maar dat weet ik niet.
als je wilt weten hoe je een utp kabel moet krimpen, zie de NT faq:

let op: dit is dus de volgorde 11233244
let op het tweede paar: de groene kabels. die moeten dus niet naast elkaar
[ Voor 21% gewijzigd door job op 04-12-2002 14:26 ]
Het zijn combi-netwerkkaartjes, dus ik heb de coax ff losgemaakt en de UTP ingeplugd..
Dan hoeft er volgens mij niets in de instellingen op de pc gedaan te worden toch?
(edit)
Kabels zijn aangesloten volgens dat plaatje. Dit geldt zowel voor de patchkabel (pc<->wandcontactdoos) als voor de switch<->wandcontactdoos?
[ Voor 24% gewijzigd door HaaZ op 04-12-2002 14:28 ]
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/4#4
De een kan de andere pingen.
De andere de ene echter niet.
Als ik stekkertjes in de wandcontactdoos omdraai (dus stekker 1 in aansluiting 2 en andersom) kan'k helemaal nie meer pingen..
Lampjes branden in alle gevallen zowel op netwerkkaart als switch...
Verwijderd
Voor het testen van de wanddozen maak je gebruik van een 0.5 meter lange patchkabel. Heb er zelf veel te laat een gekocht
nogmaals kleurcode van B voor de rj 45 (met de pinnetjes naar boven en het kabelinvoer stukje naar je lichaam,
WO|O|WG|Bl|WBl|G|WBr|BR
[ Voor 42% gewijzigd door melvie op 06-12-2002 14:16 ]
Verwijderd
-Probeer eens naar het "eigen ip" te pingen, dit zal wel werken want het werkte al emt coax, zeg je.
-Probeer eens een korte crossed kabel tussen 2 pc's die dicht bij elkaar staan, om te kijken of de "RJ45 van de netwerk-kaarten" wel werkt.
-Probeer dan eens 2 korte kabeltjes en de hub tussen deze 2 pc's, werkt dit wel, probeer dan 1 van de korte kabeltjes te vervangen door een verbinding in je bekabeling met contactdoos erbij.
enzovoort...
Verwijderd