Upgrade AOpen AX63Pro

Pagina: 1
Acties:

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:10

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik ben van plan bij een kennis van me de processor en het geheugen te upgraden. We hebben daar een AOpen AX63pro moederbord, slot 1 voorzien van Slot1-pGA370 converter en celeron 466.
De chipset is VIA Apollo 133.

Ik heb al in de FAQ gekeken en bij AOpen op de website wat er aan CPU's in kan, maar dat wijkt nogal van elkaar af.

Op de website van AOpen staat dat met de laatste Bios upgrade en met het serialnummer eindigend op bepaalde cijfers je waarschijnlijk bepaalde nieuwere typen PIII en celeron's in dit moederbord kunt ztten.

Nu is het voor mij al een tijd geleden dat ik oude systemen van een upgrade heb voorzien, dus ik ben er een beetje uit.

Wat is nu bepalend voor de mogelijkheden van CPU's? Een Slot1 -> Socket PCPGA370 converter (met hoge multiplier), het moederbord of het type CPU?

Ik kom deze converters in de pricewatch zo 1 2 3 niet meer tegen, weet iemand waar ik de meest moderne versie nog kan kopen?

Iemand zelf toevallig een AX63 Pro voorzien van een snellere processor (800+)?

Kan iemand me anders misschien zo vertellen wat er zeker wel en zeker niet op past? De tests van AOpen gaan tot 600MHz PIII en op een ander deel van hun site gaat het gemakkelijk tot 933 MHz PIII.

Mijn voorkeur gaat uit naar een celeron 1HGz oid indien mogelijk.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Je kan er zeker een p3-1000mhz (Cu) erop zetten.
Volgens mij betekenen de gegevens op deze site dat je er zelfs een tualatin op kunt zetten.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Heb je nog enig idee waar je nog van die slotkets kunt halen, die geschikt zijn 1GHz+ celerons? Zijn dat uberhaupt direct Tualatins?

[ Voor 17% gewijzigd door ChUcKiE op 04-12-2002 14:49 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nope, de 1GHz is er in zowel Cu als Tu. Daarboven zijn er alleen Tualatins. De 1000a is een Tualatin. Check anders de core/stepping code :)

Slotkets: zijn die nu niet meer verkrijgbaar? (pricewatch)

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 04-12-2002 14:55 ]

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

ChUcKiE schreef op 04 December 2002 @ 14:48:
Heb je nog enig idee waar je nog van die slotkets kunt halen, die geschikt zijn 1GHz+ celerons? Zijn dat uberhaupt direct Tualatins?
Makkelijk: www.powerleap.nl
Moeilijk? Gewone adapter uit de pw halen met cellie en dan pinnen gaan afplakken/verbinden (zie het topic erover)

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik denk dat ik het anders maar gewoon probeer, een PIII 1000 MHz is ook takke duur.
Ik betsel gewoon een Celeron 1,1GHz. Lukt dat niet dan haal ik of een ander moederbordje voor weinig, of een powerleap converter voor 70 euro.....

Of heeft iemand anders een beter idee?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ChUcKiE schreef op 05 december 2002 @ 14:48:
Ik denk dat ik het anders maar gewoon probeer, een PIII 1000 MHz is ook takke duur.
Ik betsel gewoon een Celeron 1,1GHz. Lukt dat niet dan haal ik of een ander moederbordje voor weinig, of een powerleap converter voor 70 euro.....

Of heeft iemand anders een beter idee?
Beter idee...

Ja, gewoon zoals BalusC zegt VOORDAT je koopt nagaan of de chip een Coppermine is of Tualatin. Risico op rond de EUR 70 te moeten uitgeven om je CPU van niet veel meer geld te ondersteuen is wel erg dom.

Oh, en sowieso zul je je BIOS moeten updaten- kijk in de release notes van de nieuwste BIOS voor meer info over ondersteunde CPUs :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1