Ping verschillen

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:17
Je zult het niet geloven, ik heb een ping naar www.chello.nl van 25-35 ms. Maar verder op in de straat, heeft iemand een ping van zo rond de 10 ms. En het is echt maar 100 m verder weg. Ik woon in een flat, en hun niet, dat is het verschil.

Waarom is dat toch zo? Ik vind het echt zo achterlijk, ik betaal net zo veel, we wonen vlak in de buurt, zijn zeer hoogstwaarschijnlijk op dezelfde hub aangesloten, en toch maar zo'n lage ping. Ook het downloaden gaat sneller, ik ga niet sneller dan zo'n 140, en hun gaan zo 180.

Zelfde als op mijn werk, ook Chello, ook een ping van 10 naar www.chello.nl.

Het zijn allebei Motorola surfboard modems, op mijn werk een nieuwere als diegene van vederop in de straat, ikzelf heb een Terayon.

Wie legt dit even uit? Weet ook iemand hoe het met de policy van Chello zit wat betreft pingtijden? Of zit ik nu te zeiken over mijn ping van 35, en soms nog wel hoger, het is nu niet druk, vandaar nu een ping van 25 natuurlijk.

Van Chello krijg ik natuurlijk weer geen duidelijk antwoord als ik een mailtje stuur, want dan krijg ik nml. een standaard mailtje terug, waarin mijn vraag dus absoluut niet beantwoord word.

En bellen heb ik niet zo'n zin in, kost geld, en ik moet lang wachten.

[ Voor 20% gewijzigd door eX0duS op 04-12-2002 13:54 ]

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 11:37

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Met alle respect maar ik denk dat je, zoals jezelf al zegt, een beetje aan het zeuren bent. Ik heb nu ook een ping naar chello.nl van ongeveer 30. Ik woon in een klein dorp waar er slechts weinigen internetten via Chello.
Wat mijn max. downloadsnelheid betreft: deze ligt gewoon rond de 180kB/s. Je moet natuurlijk wel bedenken dat er meer factoren zijn die je downloadsnelheid beinvloeden.
Heb er vrede mee... ;)

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• eX0duS
Ik zit me af te vragen of dat het niet aan de modem ligt. Wat is er zo speciaal aan een Motorola Surfboard modem?

• Pazzi

Pazzi

Ik heb geen idee. Ik heb vanaf het begin af aan een COM21 gehad. Mijn max download heb ik eigenlijk altijd gehad, en de laatste tijd erg weinig problemen met Chello. Sterker nog: ik kan de laatste keer dat ik niet kon internetten niet herinneren.

Btw: Ik heb net voor grap ff wat andere sites gepingd: deze hebben allemaal een ping van ergens tussen 25 en de 50. Ik heb me nooit druk gemaakt over ping-snelheden, maar ik denk dat ongeveer 30 normaal is?

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:46

Illusion

(the art of)

oke. je wil dus weten waar het zit..
doe een tracert naar chello.nl. kijk naar alle tijden.
ten eerste kom je er zo achter of je op een andere hub zit (en een vollere hub is nou eenmaal trager). en je weet of het probleem misschien wel bij jezelf zit :)

en tsjah... zeuren???? mwah..

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• eX0duS
Nou, om een voorbeeld te geven, als ik op mijn werk tweakers.net opstart, zeg maar, is het gewoon klik, en bam het staat er, terwijl hier bij mij thuis alles eerst nog opgebouwd en geladen moet worden, net zoals bij de chello website, die bouwt hier gewoon traag op en op mijn werk staat hij d'r gelijk.

• Pazzi

Pazzi

Dat er op je werk sneller opgebouwd wordt ligt eraan dat er op je werk waarschijnlijk een proxy-actief is. Deze zorgt ervoor dat de pagina niet gedownload hoeft te worden van de servers van de site, maar slechts vanaf de server van je werk. En dat scheelt natuurlijk...

• eX0duS
Nee, geen proxy, ik heb het nml. zelf geinstalleerd. ;)
Heb zelf ook Chello geinstalleerd trouwens, coax kabel trekken, modem aansluiten, UTP, aanmelden etc. En een server geinstalleerd.

• Pazzi

Pazzi

Verschil in abo's (als dat bij Chello überhaupt kan...)? Thuis misschien in je netwerk-config iets niet goed staan? Ik heb verder eigenlijk geen idee... Bij mij is de snelheid eigenlijk al 1,5 jaar nagenoeg hetzelfde, dus daar heb ik verder geen ervaring mee...
Ik denk dat je dan inderdaad toch via je werk op een andere hub zit.

• eX0duS
Bij mij word het dus steeds langzamer. Eerst (1,5 jaar geleden) was het echt veel sneller.

Ik bedoel: Is Chello debiel ofzo? Als ze toch zien dat er hier veel mensen Chello hebben, en dat er een hoop flats staan, dan gooi je de capaciteit toch omhoog? Aan de overkant van de straat is ROC Eindhoven met een ik weet niet hoeveel megabit glasvezel verbinding, kunnen ze daar nou echt niks aan doen?

Ik baal er een beetje van dat het hier gewoon elke maand langzamer word. Vind ik jammer, Chello kan veel meer, want ze hebben op zich gewoon een goed netwerk.

[ Voor 81% gewijzigd door eX0duS op 04-12-2002 14:19 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

de ping en de download snelheid wordt natuurlijk ook beinvloed door de sterkte van het signaal.

als je in een flat zit, zou het kunnen dat je een zwakker signaal hebt.
er zijn in een flat veel aftakkingen, natuurlijk ook wel versterkers.
maar het zou kunnen dat het signaal iets zwakker is. en dat merk je wel.

zijn de coaxkabels tussen aop en modem op beide plaatsen wel evenlang?

ook de snelheid van de pc heeft invloed op de opbouw (maar dat had je natuurlijk zelf ook wel bedacht)

• eX0duS
Er zitten op alle plekken minder dan 30 cm coax tussen coax hoofdaansluiting en modem.

Verwijderd

eX0duS schreef op 04 December 2002 @ 13:48:
Je zult het niet geloven, ik heb een ping naar www.chello.nl van 25-35 ms. Maar verder op in de straat, heeft iemand een ping van zo rond de 10 ms. En het is echt maar 100 m verder weg. Ik woon in een flat, en hun niet, dat is het verschil.

Waarom is dat toch zo? Ik vind het echt zo achterlijk, ik betaal net zo veel, we wonen vlak in de buurt, zijn zeer hoogstwaarschijnlijk op dezelfde hub aangesloten, en toch maar zo'n lage ping. Ook het downloaden gaat sneller, ik ga niet sneller dan zo'n 140, en hun gaan zo 180.

Zelfde als op mijn werk, ook Chello, ook een ping van 10 naar www.chello.nl.

Het zijn allebei Motorola surfboard modems, op mijn werk een nieuwere als diegene van vederop in de straat, ikzelf heb een Terayon.

Wie legt dit even uit? Weet ook iemand hoe het met de policy van Chello zit wat betreft pingtijden? Of zit ik nu te zeiken over mijn ping van 35, en soms nog wel hoger, het is nu niet druk, vandaar nu een ping van 25 natuurlijk.

Van Chello krijg ik natuurlijk weer geen duidelijk antwoord als ik een mailtje stuur, want dan krijg ik nml. een standaard mailtje terug, waarin mijn vraag dus absoluut niet beantwoord word.

En bellen heb ik niet zo'n zin in, kost geld, en ik moet lang wachten.
Dit heeft te maken met het feit dat kabel een "shared medium" is.
Je moet de beschikbare bandbreedte delen met iedereen die binnen de flat op dezelfde kabel is aangesloten.
En dat zijn er in een flat al snel meer dan in een straat met rijtjeshuizen.

Eddie
Pagina: 1