Toon posts:

installeren mac os 9

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb mac os x 10.2 op mijn mac draaien. Wil graag mac 0s 9 er ook op installeren, vanwege programmateur die ik wil draaien. Krijg het alleen niet geinstalleerd. Krijg met opstarten het appletje wel te zijn maar daarna een mapje met vraagteken (AL KNIPPEREND) Heb ook al 10.2 eraf gegooid en alleen geprobeerd os 9 te installeren maar dat werkt ook niet. heb de originele mac os 9 cd en hij werkt wel met mijn andere g4. heb helaas geen cleanup disk voor g4, weet jij misschien hoe ik os 9 fatsoenlijk kan installeren onder mas os 10.2 ??

ps. heb ook al geprobeerd om via 10.2 cd als bootup disk aan te wijzen maar helaas...

Alvast bedankt,

arnaud

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Bij het opstarten de 'c' ingedrukt houden? Of misschien ctlr-c. Of het was 'd', ob een 'b'. Daarmee kan je hem dwingen van cd op te starten. En het appeltje is er pas vanaf 10.2, daarvoor was er altijd een lachend mannetje. Ik denk dat je dat mannetje weer wilt zien, en niet het appeltje. Maar dat weet ik niet zeker.

Leven is meervoud van lef

Verwijderd

Topicstarter
sorry hoor, maar dat begrijp ik wel allemaal. Ik heb ff iemand nodig die er meer verstand van heeft. :>

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 15:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 15:15:
sorry hoor, maar dat begrijp ik wel allemaal. Ik heb ff iemand nodig die er meer verstand van heeft. :>

Misschien dat je een dergelijke reply krijgt omdat je topicstart daar niet duidelijk genoeg over is ?
Zie ook : [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]

-topictitel van spelfout ontdaan.

• UTerror
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-05 15:50
Opstarten vanaf de CD moet normaal altijd lukken door de C in te houden tijdens het booten. Je kan anders ook eens proberen door de Mac OS 9 CD te kiezen als opstartschijf in je Startup Disk control panel in 10.2. Welke versie van OS 9 is het trouwens? 9.0, 9.1 of 9.2?

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik lijk wel gek dat ik nog reageer, maar lukt booten met de 10.2 cd nog wel? Wat voor cd-speler heb je? Wat voor een g4? Is hij hardwarematig exact hetzelfde als die andere g4? Moet je geen firmware-upgrade uitvoeren? En kijk eens op google.

Leven is meervoud van lef

Verwijderd

waarscheinlijk worden pas op de MWSF de non-OS9 G4s geintroduceerd, tot die tijd kun je nog gewoon booten van je OS9 CD.

wat moet je doen ?
- CD van MacOS 9.2.2 in de computer
- restart, en houd de C toets ingedrukt...
- de rest mag je zelf doen wat dat is een eitje, en dan hoop ik voor je dat je partities HFS+ zijn, en geen UFS

werkt dat niet ?
- Doe de OS 9 CD erin
- reboot, en houd de COMMAND (Appeltje) ALT P en R ingedrukt tot je het opstartsignaal 3x gehoord hebt.
vervolgens houd je de C ingedrukt en ga je de OS 9 zooi installeren.

that should do it

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-04 16:27

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Eerst 9.2 installen daarna pas 10.2 dan kun je 10.2 als hoofd OS gebruiken en kun je omschakelen naar Classic Environment als je programmas wil gebruiken die niet door 10.2 worden ondersteund. (let ook op het verhaal van Reflex)

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

Pagina: 1