Toon posts:

Welke 55cm televisie (Samsung/Sony/LG)

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een 55cm kleurentelevisie voor op m'n slaapkamer met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Mijn ps2, tv-out van compu (en straks misschien een sattelietdecoder) wil ik er aan hangen. Heb er zo'n 350 euro voor over (daarvoor moet wel wat goeds te krijgen zijn). Mijn wensen zijn; vlakke beeldbuis, strak design (geen lompe kast), ruime aansluitmogelijkheden, PAL/NTSC.

Vandaag enkele potentiele tv's gezien :

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/80b208cd84ba18d4c125679d00696ea0/7f9078aff0be14c9c1256bf3002a9a38/Foto/0.7C!OpenElement&FieldElemFormat=jpg

SAMSUNG CW21M63N

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/80b208cd84ba18d4c125679d00696ea0/0ad69b3adda4f164c12568f1002f76e6/Foto/0.7C!OpenElement&FieldElemFormat=jpg

SONY KV-21LT1

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/80b208cd84ba18d4c125679d00696ea0/437a28cc28993d2dc1256c8300553592/Foto/0.7C!OpenElement&FieldElemFormat=jpg

LG RE-21FA7AX

Alle drie zo rond de 350 euro.
Voordeel van de Samsung is dat deze 2 scart aansluitingen heeft). Het design v/d Sony vind ik het mooist, nadeel is dat'ie mono is (4W).
Heeft er iemand ervaring met deze televisies ? Of kan iemand mij een ander merk/type aanraden in diezelfde prijsklasse ? Adviezen zijn uiteraard ook welkom ;)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

finlux voor €249,- Stereo, 2x scart

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 14:01

JT

VETAK y0

CrashOne schreef op 04 december 2002 @ 13:41:
finlux voor €249,- Stereo, 2x scart
Ja, een Lada kan je goed naast een Mazda zetten :Z

Persoonlijk vind ik LG het mooist, ik zou Samsung links laten liggen want dat is nog niet echt een A-merk onder de tv's.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 16:56
Er zijn ook breedbeeld TV's te koop voor weinig geld, maar dan heb je wel een bolle beeldbuis.

Vind je het echt zo erg een bolle beeldbuis te hebben? Zo'n ramp is dat niet, als je dan toch persé een platte wilt, zou ik sowieso voor een breedbeeld gaan, maar dat kost je wel zo'n 300 euro meer, maar dan heb je als je even goed rondkijkt, wel een 100hz.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb zo'n beetje alle merken bekeken en uiteindelijk gekozen voor de bovenste. Na slechte ervaringen met Sony (ja, die review op kieskeurig is van mij ;)) vond ik dat de beste keuze voor een leuke prijs. Voor 349 heb je er een top TV aan :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• TimMer
  • Niet online
Sony heeft naar mijn mening het beste beeld, maar ja, dat kost ook wat. Dus als je ook persé stereo wilt hebben dan gaat je dat meer kosten, zo'n beetje € 400 - 450. Ik zou doorsparen als ik jou was, maar ja...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JT schreef op 04 december 2002 @ 13:43:
Persoonlijk vind ik LG het mooist, ik zou Samsung links laten liggen want dat is nog niet echt een A-merk onder de tv's.
Onder welke steen kom jij vandaan? :D

Samsung is in de PC monitor wereld momenteel een topper en ook met TV's zijn ze heel erg aan de weg aan het timmeren. Samsung geeft minstens zo goed beeld als Sony en de afwerking/afregeling is beter.

Na 2 defecte Sony's van 5 en 6 jaar oud bij ons thuis even geen Sony meer.

edit:
Trouwens apart dat je LG wel een A-merk noemt :X

[ Voor 8% gewijzigd door Exirion op 04-12-2002 13:47 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JT

JT

VETAK y0

Exirion schreef op 04 December 2002 @ 13:46:
[...]

Samsung is in de PC monitor wereld momenteel een topper
I know
en ook met TV's zijn ze heel erg aan de weg aan het timmeren. Samsung geeft minstens zo goed beeld als Sony en de afwerking/afregeling is beter.
Ik vond het beeld niet zo goed als LG en Philips, mijn 2 favo merken.
Ja, ben ook niet echt fan van Sony.
Exirion schreef op 04 december 2002 @ 13:46:
edit:
Trouwens apart dat je LG wel een A-merk noemt :X
Dan moet jij is hier bij mij thuis naar mijn beeldje komen kijken van LG, oei oei wat een lekker haarscherp beeld op 1600x1200x32 :Y) Beter dan Iiyama. Ow ja, LG tv's komen ook grotendeels uit Philipsfabrieken :)

[ Voor 27% gewijzigd door JT op 04-12-2002 13:50 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• TimMer
  • Niet online
Exirion schreef op 04 december 2002 @ 13:46:
[...]

Samsung is in de PC monitor wereld momenteel een topper en ook met TV's zijn ze heel erg aan de weg aan het timmeren. Samsung geeft minstens zo goed beeld als Sony en de afwerking/afregeling is beter.

Bij ons thuis in totaal 5 Sony's, in verleden en nu:
1x 13 jaar oud, toen werkend ingeruild (!)
1x 12 jaar oud, toen werkend ingeruild (!)
1x 7 jaar oud en nog steeds vrolijk draaiend
1x 6 jaar oud en idem
1x 5 jaar oud en idem

Weinig op aan te merken dus.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Er loopt nog een sony televisie topic.
Daar staan een aantal aanbiedingen in van sony. :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JT schreef op 04 december 2002 @ 13:47:
Ik vond het beeld niet zo goed als LG en Philips, mijn 2 favo merken.
Da's een kwestie van smaak, dus daar zullen we niet over discussieren.
Maar wat wel grappig is, is dat LG beeldbuizen van.... Samsung gebruikt :D LG is net als Samsung koreaans (volgens mij is LG voortgekomen uit de electronica tak van Daewoo dat je ineens nergens meer ziet). Ik zag bij de Makro een LG die naast een Samsung stond, en het beeld was _precies_ hetzelfde.
Dan moet jij is hier bij mij thuis naar mijn beeldje komen kijken van LG, oei oei wat een lekker haarscherp beeld op 1600x1200x32 :Y) Beter dan Iiyama.
Je zult mij niet horen zeggen dat LG slecht is, maar het is leuk dat jij Sasmung geen A-merk noemt en LG wel. En dat terwijl Samsung z'n sporen meer heeft verdiend, EN LG Samsung componenten gebruikt :)

Het zou me niet verbazen als er in jouw LG'tje ook een Samsung CRT zit ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Exirion op 04-12-2002 13:53 ]

Verwijderd

mono, weet je dat zeker? betekent dat niet iets anders. En hij heeft ook nog fronts dus alleen wat kabeltjes voor inpluggen en je hebt 2 scarts :p

hehe

• JT

JT

VETAK y0

Exirion schreef op 04 December 2002 @ 13:52:
[...]

Da's een kwestie van smaak, dus daar zullen we niet over discussieren.
Maar wat wel grappig is, is dat LG beeldbuizen van.... Samsung gebruikt :D
Grappig, want Samsung gebruikt veelal Philips buizen :D Maar ik heb het niet over de buizen, de achterliggende electronica is minstens net zo belangrijk en die komt bij LG grotendeels ook uit de philips fabriek.
[...]

Je zult mij niet horen zeggen dat LG slecht is, maar het is leuk dat jij Sasmung geen A-merk noemt en LG wel. En dat terwijl Samsung z'n sporen meer heeft verdiend, EN LG Samsung componenten gebruikt :)
Ja, en Samsung vet vaak Philips componenten gebruikt :o En de achterliggende electronica van LG is dus grotendeels uit de fabrieken van Flips.
Het zou me niet verbazen als er in jouw LG'tje ook een Samsung CRT zit ;)
Dit zal ik niet ontkennen, ik had het meer over de TV's dat ik Samsung niet helemaal tot de a-merken reken....vind het het randje......zeg maar heel goed b-merk.

Ecodan warmtepomp

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zie overigens dat de Samsung in dit rijtje de enige is met digital scan. En ik kan je verzekeren dat het beeld erg scherp en rustig is. Ga gewoon eens kijken in winkels.

• JT

JT

VETAK y0

Precies, lijkt mij ook een goed idee, wij kunnen zo nog wel even doorgaan :P Maar als híj Samsung het beste vind dan moet hij dat nemen :)

Ecodan warmtepomp

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 16:56
Mijn Finlux 0wnd jullie! ;)

Maar ff serieus: Op de beeldbuis van mijn Finlux staat met koeieletters Philips, en het is dus een True Flat TV. Zo zie je maar dat "b" merken wel "a" merk componenten gebruikt.

En ik noem Samsung absoluut geen b merk, maar een topmerk, net zoals Sony en Philips.

Verwijderd

ik heb zelf een samsung al meer als 1 jaar ook een 55 cm ik vindt hem topie de munu`s zien er goed uit en hij heeft een philips beeld buis en word bestuurd door de one chip van philips.
ook 2 scart`s en een front ingang.

• JT

JT

VETAK y0

Like i said...kijk nou niet alleen naar de beeldbuis..dat is iets waar veel b-merken mee adverteren: beeldbuis van <a-merk> !! Maar de achterliggende electronica is dus net zo belangrijk !

Ecodan warmtepomp

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JT schreef op 04 December 2002 @ 13:57:
Dit zal ik niet ontkennen, ik had het meer over de TV's dat ik Samsung niet helemaal tot de a-merken reken....vind het het randje......zeg maar heel goed b-merk.
Ik heb om bepaalde redenen gekozen voor een compact 55cm toestel een goeie breedbeeld. Verder was het budget geen beperkende factor voor me, en ik heb gewoon het beste gezocht dat er te krijgen was. Ik kan je verzekeren dat Samsung naar mijn smaak van Sony wint, en dat het ongeveer even goed als JVC is. Qua afwerking winnen JVC en Samsung het ook van Sony. Over de afwerking van Philips zal ik maar niet beginnen want dat vind ik meestal om te janken. Philips is goed als je veel geld uitgeeft. Qua beeld en kwaliteit stak Samsung met kop en schouders boven Philips uit, en zit het op dezelfde hoogte als Sony en JVC.

Dus Samsung een 'op het randje' en 'goed b-merk'? Laat me toch niet lachen JT...... :)

Mijn mening is niet gebaseerd op vooroordelen. Ik heb 3 weken lang her en der alle mogelijke TV's bekeken en kwam zo tot deze conclusie.

• JT

JT

VETAK y0

Exirion schreef op 04 december 2002 @ 14:04:
[...]

Ik heb om bepaalde redenen gekozen voor een compact 55cm toestel een goeie breedbeeld. Verder was het budget geen beperkende factor voor me, en ik heb gewoon het beste gezocht dat er te krijgen was. Ik kan je verzekeren dat Samsung naar mijn smaak van Sony wint, en dat het ongeveer even goed als JVC is. Qua afwerking winnen JVC en Samsung het ook van Sony. Over de afwerking van Philips zal ik maar niet beginnen want dat vind ik meestal om te janken. Philips is goed als je veel geld uitgeeft. Qua beeld en kwaliteit stak Samsung met kop en schouders boven Philips uit, en zit het op dezelfde hoogte als Sony en JVC.

Dus Samsung een 'op het randje' en 'goed b-merk'? Laat me toch niet lachen JT...... :)
Nou, van mij mag je lachen hoor :o :D Ik blijf bij mijn mening en toch vreemd dat je zegt dat Samsung boven Philips uit steekt als Samsung bijna allemaal Philips onderdelen gebruikt...vaak zelf een beeldbuis uit vorige modellen van de serie ervoor.

Ecodan warmtepomp

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik heb die Sony, en die is toch echt stereo, althans de versie die ik heb... Super tvtje...veel mogelijkheden, 3d sound etc etc... veel aansluitingen...

System Specs

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JT schreef op 04 december 2002 @ 14:07:
Nou, van mij mag je lachen hoor :o :D Ik blijf bij mijn mening en toch vreemd dat je zegt dat Samsung boven Philips uit steekt als Samsung bijna allemaal Philips onderdelen gebruikt...vaak zelf een beeldbuis uit vorige modellen van de serie ervoor.
Samsung maakt de PLANO beeldbuizen zelf :z Net als dat ze voor hele series PC monitoren eigen buizen maakten, en tegenwoordig aan de top zitten met hun eigen TFT panels. Bovendien staat Samsung momenteel aan de top met hun plasma TV, en de techniek daarvan maken ze ook zelf. Dus ik denk dat jij je achterhaalde beeld van Samsung een beetje moet bijstellen.

Dat Samsung ooit een middelmatig merk was, OK. Eens. Maar Samsung is een heel andere koers gaan varen.

• JT

JT

VETAK y0

Exirion schreef op 04 december 2002 @ 14:12:
[...]

Samsung maakt de PLANO beeldbuizen zelf :z Net als dat ze voor hele series PC monitoren eigen buizen maakten, en tegenwoordig aan de top zitten met hun eigen TFT panels. Bovendien staat Samsung momenteel aan de top met hun plasma TV, en de techniek daarvan maken ze ook zelf. Dus ik denk dat jij je achterhaalde beeld van Samsung een beetje moet bijstellen.
Dus ze gebruiken alleen plano buizen in hun tv's ? Enneh, plasma is _net_ iets anders dan CRT. En ik stel niks bij tot ik het met eigen ogen heb gezien.
Dat Samsung ooit een middelmatig merk was, OK. Eens. Maar Samsung is een heel andere koers gaan varen.
The way is see it is dat Samsung hele leuke tvtjes kan maken voor niet al teveel geld.

Ecodan warmtepomp

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JT schreef op 04 december 2002 @ 14:14:
Dus ze gebruiken alleen plano buizen in hun tv's ? Enneh, plasma is _net_ iets anders dan CRT. En ik stel niks bij tot ik het met eigen ogen heb gezien.
...

The way is see it is dat Samsung hele leuke tvtjes kan maken voor niet al teveel geld.
Ga dan eens kijken in winkels. Want je lult nu echt uit je nek met ervaringen en vooroordelen uit het verleden :) Ik hoop dat je mij toch inmiddels wel als een kritisch iemand kent, dus ik kies echt niet zomaar voor een Samsung.

• JT

JT

VETAK y0

Exirion schreef op 04 december 2002 @ 14:18:
[...]

Ga dan eens kijken in winkels. Want je lult nu echt uit je nek met ervaringen en vooroordelen uit het verleden :) Ik hoop dat je mij toch inmiddels wel als een kritisch iemand kent, dus ik kies echt niet zomaar voor een Samsung.
Ik ken jou als iemand die Sennheiser klote vind omdat het een commercieel merk is :o Daar ben ik het ook al niet mee eens en ik heb nog niet zo lang geleden naar tv's gekeken.

Ecodan warmtepomp

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:23
Ik heb hier een CW2183a PLANO tv van samung. Koste mij 327 euro bij megapool. Gewoontjes zou je denken, maar.. het is het enige merk in die prijs classe die een 100% vlakke beeldbuis had. Beeld is werkelijk haarscherp door digitale ruisonderdrukking. Samsung leverd gewoon nu aparaten tegen een vriendelijke prijs met veel snufjes.

(ontopic)Zou eerst gewoon even lekker in de winkel gaan kijken en de verkoper vragen of je de tv's mag testen. Klant is koning weet ge nog!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JT schreef op 04 december 2002 @ 14:21:
Ik ken jou als iemand die Sennheiser klote vind omdat het een commercieel merk is :o
Ehh, welk merk is niet commercieel? :? :D

Wat ik zeg is dat Sennheiser een commerciele sound heeft (veel bass, veel hoog) en dat is heel wat anders :)

• JT

JT

VETAK y0

Nou ja, goed, je snapt wel wat ik bedoel :P Maar ik denk dat onze meningen gewoon wat anders liggen :o :D En we hebben beide dat we die niet bijstellen totdat we het met beide ogen/oren gezien/gehoord hebben dus ik denk dat het voor de rest weinig zin heeft. Laten we de waarheid maar ff in het midden, de topicstarter moet gewoon ff zelf gaan kijken en beslissen.

Ecodan warmtepomp

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Miki schreef op 04 December 2002 @ 14:25:
Ik heb hier een CW2183a PLANO tv van samung. Koste mij 327 euro bij megapool. Gewoontjes zou je denken, maar.. het is het enige merk in die prijs classe die een 100% vlakke beeldbuis had. Beeld is werkelijk haarscherp door digitale ruisonderdrukking. Samsung leverd gewoon nu aparaten tegen een vriendelijke prijs met veel snufjes.

(ontopic)Zou eerst gewoon even lekker in de winkel gaan kijken en de verkoper vragen of je de tv's mag testen. Klant is koning weet ge nog!
Hier sluit ik me 100% bij aan. Dat ding is voor het geld echt fantastisch.
Ga gewoon zelf kijken :)

• Initial G
  • Laatst online: 14:29
koop een philips (of aristona)met blackline(-s) beeldbuis, ik heb hem nu al 7 jaar en nog steeds perfect beeld en mooi stereo geluid.

destijds bij de Maxis gekocht voor 700 guldentjes *D

Verwijderd

Ik zal ook nog even wat toevoegen.

Ik was dus tot 2 weken geleden op zoek naar een super goedkope breedbeeld tv : 82 cm 50 hz voor rond de 700 euro.

Ik dus zoeken en ik heb gekeken naar Finlux Vestel Daewoo en natuurlijk ter vergelijking naar Sony (mn vorige grootbeeldtv) Samsung en Philips en nog wat A-merken.

Wat ik vind:

Sony heeft het mooiste beeld
Philips was ik ook zeer te spreken over maar over Samsung was ik dat ook. De plano beeldbuis en het design spraken mij erg aan. Alleen lag de prijs voor mij te hoog.
Maar Finlux en Vestel is echt inferieur aan de andere merken.

Ik heb bij de mediamarkt een 2001 model Philips kunnen kopen voor 650 euro nadat Modern Electronics mijn Daewoo de televisie niet kon leveren. En ben daar zeer te spreken over. Ik heb vorig weekend nog een keer de finlux bij iemand thuis gezien en ben echt blij dat ik toch voor de philips ben gegaan en zo nu wel een ouder model heb staan maar toch kwalitatief veel beter.

M.A.W. : Als ik later een vaste baan heb en ik ga kijken voor een serieuze tv dan gaat Samsung absoluut mee in mn kijk-lijst :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 14:45 . Reden: wat toegevoegd en verwijderd :) ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 14:43:
Maar Finlux en Vestel is echt inferieur aan de andere merken.
Als ik het goed begrepen heb is Finlux gewoon Akai. Hoeft opzich niet slecht te zijn, hoewel ik zelf ook nooit zo gek op Akai ben geweest.

Verwijderd

Exirion schreef op 04 december 2002 @ 14:53:
[...]

Als ik het goed begrepen heb is Finlux gewoon Akai. Hoeft opzich niet slecht te zijn, hoewel ik zelf ook nooit zo gek op Akai ben geweest.
Ik heb mn Akai toestel ingeruild voor dat Daewoo toestel. Mijn sony toestel en die sony stonden toen naast elkaar. Het beeld van de akai was heel erg gelig in vergelijking met de sony. Ik vind dat sony een heel mooi warm beeld neerzet.

Ik noem Akai dan ook niet echt slecht ( heb er zelf daarnaast nog flink wat apparatuur van gehad, minisets, walkmans etc) maar vergeleken met bijvoorbeeld LG/Samsung is het verschil goed te merken.

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:47

KroeT

[...]

Wandel even langs een BCC, en kijk naar de Thomson 25DX210. Het geluid daarvan, hoewel slechts table mono, verplettert in eerste post genoemde tvs. Het beeld is overigens ook geheel niet verkeerd.

[ Voor 22% gewijzigd door KroeT op 04-12-2002 15:13 ]

Peace is not simply the absence of war.

Verwijderd

Topicstarter
Kom toevallig net een leuke aanbieding tegen bij een zaak in DLD (net over de grens). http://www.redzac.eno.de/
Sony KV21FX30 voor 299,- euro. Maar die hebben ze vast en zeker niet ruim op voorraad voor die prijs ;)
Ik heb begrepen dat deze Sony's zeker geen miskoop zijn.
Pagina: 1