Netfinity 5100 proc upgrade

Pagina: 1
Acties:

• OwDeeBee
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-03-2021
Over een paar dagen krijg ik een Netfinity 5100 binnen, hij is uitgevoerd met 1 PIII 866, maar kan dual uitgevoerd worden. Leuk maar waar vind ik in godsnaam een PIII 866... nergens dus blijkbaar. Ik kan alleen nog de PIII 1266 vinden, die is helaas socket 370 terwijl het moederbord slot 1 is.

M'n vraag: kan ik 2x 1266 socket 370 processors met converters inbouwen om er een dual PIII 1266 server van te maken?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het lijkt me niet dat dit gaat lukken, aangezien dat het hier om een OEM Servertje gaat.. Die Tualatins vereisen namelijk een lagere core voltage.

Je zou een tweede PIII kunnen vinden via bijvoorbeeld www.marktplaats.nl, www.ebay.nl en www.tweakers.net/aanbod :)

Edit - volgens IBM support site kun je op z'n hoogst 1GHz Coppermines gebruiken:
http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/MIGR-4JGNJC.html

[ Voor 32% gewijzigd door BalusC op 04-12-2002 13:37 ]

• OwDeeBee
die 1 GHz coppermine, is dat niet gewoon de hoogste die je via hun kan bestellen? Onderstaande komt ook van de IBM support site namelijk:

Processor upgrade options: Faster Pentium III processors (if available from Intel)

http://www5.pc.ibm.com/us...wwwPartNumLookup/_865841Y

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Eventueel kun je je P3 1GHz 370 ook bij de pricewatch halen, Gistron heeft ze bijv...

pricewatch: Intel Pentium III 1000EB (S370, 256KB, 133MHz FSB)

Ik heb er pas nog een tweede bij hun besteld, stepping is identiek aan de eerste.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:22

Mentalist

[avdD]

OwDeeBee schreef op 04 December 2002 @ 13:28:
Leuk maar waar vind ik in godsnaam een PIII 866... nergens dus blijkbaar.
Dat ding staat gewoon in de pricewatch sufkop 8)7

Alleen garandeer ik niet dat het dezelfde stepping is of een stepping die met de 866 die jij dus al hebt wil samenwerken... :P

Lama... Allebei die winkels hebben 'm al niet meer |:( lekker up-to-date pricewatch |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 04-12-2002 16:51 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• OwDeeBee
hehe... lekker dan:

jammer backslash ik moet juist een slot 1 hebben... en ik heb nog helemaal geen 1 GHz...

Dus het wordt of een tweede 866 slot 1 of 2 x de 1266 met converters, of gaat dat dus zeker niet lukken?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

OwDeeBee schreef op 05 december 2002 @ 14:32:
hehe... lekker dan:

jammer backslash ik moet juist een slot 1 hebben... en ik heb nog helemaal geen 1 GHz...

Dus het wordt of een tweede 866 slot 1 of 2 x de 1266 met converters, of gaat dat dus zeker niet lukken?
Die 1266 doet het alleen met een Powerleap converter. Anders moet je het houden op 2x 1Ghz (CuMine).

• OwDeeBee
thanks W3ird_N3rd, daar heb ik wat aan... 70 euro per processor is wel wat gortig, enig idee welke (goedkope) converters ik kan gebruiken voor die 1 GHz processors?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

OwDeeBee schreef op 05 December 2002 @ 14:43:
thanks W3ird_N3rd, daar heb ik wat aan... 70 euro per processor is wel wat gortig, enig idee welke (goedkope) converters ik kan gebruiken voor die 1 GHz processors?
Dit is goedkoper : Tualatin op 440BX/815E mod werkt!

Maar hier is verder ook erg veel over te vinden met de search ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kleine waarschuwing: ik heb zojuist uitgezocht dat de moederbord van een Netfinity 5100 is voorzien van de Serverworks Serverset III LE chipset. Hier gaat de Tualatin mod op 440BX dus niet op in. Deze chipset kan namelijk niet de juiste voltages voor een Tualatin regelen (chipset voldoet niet aan VRM 8.5). Met een Powerleap converter moet het waarschijnlijk wel lukken, aangezien deze een eigen VRM heeft. Neem anders contact op met Powerleap.nl :)

• Vaguh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05-2025
Heeft een nederlandse geauthoriseerde (of hoe je dit schrijf) IBM reseller toevallig niet zo'n ding liggen ? (en anders kan die die bestellen bij IBM ? ) uiteraard hangt er een prijskaartje aan.

Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read

• bigboss
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Vaguh schreef op 05 december 2002 @ 15:17:
Heeft een nederlandse geauthoriseerde (of hoe je dit schrijf) IBM reseller toevallig niet zo'n ding liggen ? (en anders kan die die bestellen bij IBM ? ) uiteraard hangt er een prijskaartje aan.
Ik heb ooit een netfinity serverupgrade gekocht bij Blueparts (www.blueparts.nl), die verkopen allemaal IBM spul, misschien hebben die iets waar je wat aan hebt?

"Bug? That's not a bug, that's a feature."

• OwDeeBee
blueparts... hmm bekende naam

ah vent van zwarte markt en pc dumpdag, ff mailtje sturen

thanks iedereen
Pagina: 1