Verwijderd
Toch is het mij nog lang niet duidelijk in hoeverre de proc schuldig is, en niet het moederbord. Ik zie daar namelijk veel mensen met een Abit bord met dat probleem.
.........ben ik effe blij dat ik een AMD heb....
no flame intended..
Verwijderd
Door het softmenu loopt mijn agp en pci nog op 66/33 en mijn 266 Mhz Kingston geheugen op 133 Mhz (DDR= 266Mhz Mhz..) Divider 4:3 !!!!
Geen enkel probleem met benchen.... het enige probleem is de temperatuur van de Proc. deze wordt nu ongeveer 62 Graden, en slaat bij verder overclocken op blauw scherm.... WC wordt aan gewerkt.
Hopen dat dit goed blijft gaan
Ik vraag me inderdaad ook af of dit nu enkel het voltage is. Bekend was dat hoger dan 1.75v niet goed is voor de NW's, en vandaar dat ik ook niet hoger ga. Maar na die thread gelezen te hebben maak ik me echt niet druk. Wat ik vooral vreemd vind is dat je daar ook een paar mensen met niet al te hoge oc (133FSB en soms lager) en Vcore (1.6-1.7v) er OOK last van hebben.
Zou het misschien kunnen dat bepaalde series van de NW gewoon minder goed in elkaar zat en dat deze dus eerder kapot gaan, vooral bij over-voltage en -klokken, al is het niet veel?
Bnet pindle#2913
Ik heb 1 week op 3200 mhz continue RC5 gedraaid , om hem in Te branden zegmaar
en nu kan ie opeens op 1.5 volt naar 3100 mhz , wat eerst 2850 was
dus ik laat hem mooi zo staan , die 100 mhz erbij merk ik niet meer in word
[ Voor 16% gewijzigd door JeroenT op 04-12-2002 18:00 ]
Pas je sig ff aan dan...dus ik laat hem mooi zo staan , die 100 mhz erbij merk ik niet meer in word
Volgens mij ga je dit SNDS-syndroom in de toekomst nog wel vaker zien, als Intel zijn produktieproces naar 90 micron heeft geschaald. De traces worden zo klein dat ze gewoon gevoeliger worden voor hoge voltages en warmte. Ook eventuele interne beschadigingen werken dan relatief sterker door.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Duidelijke uitleg en 2 foto's over dit verschijnsel kan je o.a. hier vinden:
http://www.csl.mete.metu.edu.tr/Electromigration/emig.htm
Het verbaast me minder en minder ... van 0,18 µ naar 0,13 µ betekent dat de doorsnede van de traces gehalveerd is. (0,13)² / (0,18)² = 0,52 Kleine defecten kunnen daardoor bij 0,13 µ veel sneller uitgroeien tot echte schade dan bij 0,18 µ...
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
Ik denk dat het wel wat meevalt.
418O2 schreef op 04 December 2002 @ 16:32:
nee dies naar noorwegen toch ?
maarja, het kan best zijn dat die procs er niet tegen kenne...
Ik? Je bedoelt AcouSE (en die zit in Zweden, niet Noorwegen
Anyhow, ja ook ik ben slachtoffer van een kapotte P4 (2A GHz). Weet alleen niet of het een gevalletje SNDS is, ging ongeveer zo:
- Week 1: @ 2.66GHz; BSOD's 1x per week
- Week 2: @ 2.66GHz; BSOD's 7x per week
- Week 3: @ 2GHz; BSDO's 3x per dag
- Einde week 3: @ 2GHz; Niet meer in Windows booten
En toen wassie dood..
Dat zou dus betekenen dat de AMD Thoroughbred B (die is toch ook 0,13 µJumpStart schreef op 04 December 2002 @ 16:56:
WOW ... Electromigration is hitting the afterburner !!
Duidelijke uitleg en 2 foto's over dit verschijnsel kan je o.a. hier vinden:
http://www.csl.mete.metu.edu.tr/Electromigration/emig.htm
Het verbaast me minder en minder ... van 0,18 µ naar 0,13 µ betekent dat de doorsnede van de traces gehalveerd is. (0,13)² / (0,18)² = 0,52 Kleine defecten kunnen daardoor bij 0,13 µ veel sneller uitgroeien tot echte schade dan bij 0,18 µ...
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
O jaintel heeft zelf gezegd dat er problemen met Northwoods waren
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Bij mij gaat het ook zo.Phreak schreef op 04 december 2002 @ 21:03:
[...]
Ik? Je bedoelt AcouSE (en die zit in Zweden, niet Noorwegen).
Anyhow, ja ook ik ben slachtoffer van een kapotte P4 (2A GHz). Weet alleen niet of het een gevalletje SNDS is, ging ongeveer zo:
En toen wassie dood..
Alleen is mijn P4 nog niet dood, maar draait nu op standaard voltage en snelheid. Hopelijk gaat die ook niet dood, tenminste als ik nog geen geld heb om een nieuwe te kopen. Sparen doe ik alvast.
Het is eigenlijk best wel ***, maarja, je kiest er zelf voor als je begint met OC'en.
ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
het is juist vooral met de C1 stepping haal ik uit het T.net nieuwsbericht.Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 21:17:
intel heeft zelf gezegd dat er problemen met Northwoods waren, daarom is er een nieuwe stepping C1 uitgekomen voor 2.8GHz en hoger. Wie weet hebben die er minder last van.
Verwijderd
1,6a@2,5 1,85V RIP here...... na een paar maanden RC5 begon het..... beetje bij beetje heeft meer dan een maand geduurd en ondertussen al mijn andere componenten al verdacht. Bleek ook een HD raar te doen.......Phreak schreef op 04 december 2002 @ 21:03:
[...]
Ik? Je bedoelt AcouSE (en die zit in Zweden, niet Noorwegen).
En toen wassie dood..
Als het idd zo is dat het SNDS veroorzaakt wordt door de 0,13 µ technalogie, waarom horen we dan niets over Intel's P3's en cely's met tu. core. Die zijn ook op 0,13 µ gebakken en ik jaag er ook 1.85v door (netzo als anderen) ipv de standaard 1.45v. En ook horen we niets over AMD's die gebruikmaken van 0,13 µ technalogie. Zou het dan meer te maken kunnen hebben met het disinge van de Northwood?Tachyon schreef op 04 December 2002 @ 16:24:
[...]
Pas je sig ff aan dan...
Volgens mij ga je dit SNDS-syndroom in de toekomst nog wel vaker zien, als Intel zijn produktieproces naar 90 micron heeft geschaald. De traces worden zo klein dat ze gewoon gevoeliger worden voor hoge voltages en warmte. Ook eventuele interne beschadigingen werken dan relatief sterker door.
[mier]memendo schreef op 07 December 2002 @ 13:28:
[...]
Als het idd zo is dat het SNDS veroorzaakt wordt door de 0,13 µ technalogie, waarom horen we dan niets over Intel's P3's en cely's met tu. core. Die zijn ook op 0,13 µ gebakken en ik jaag er ook 1.85v door (netzo als anderen) ipv de standaard 1.45v. En ook horen we niets over AMD's die gebruikmaken van 0,13 µ technalogie. Zou het dan meer te maken kunnen hebben met het disinge van de Northwood?
tis technologie
[/mier]
Die P3's en TU's lopen op een (veel) lagere snelheid, lijkt mij dat daardoor de slijtage minder is?
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.
P3 is gebouwd voor performance, terwijl de p4 is gebouwd voor snelheid (leuke woordspeling). In beide gevallen gaat de core wel tot het uiterste (?).
Volgens mij had de williamette dit probleem niet, dus dan zou het toch echt aan dat .13micron icm. de northwood core moeten liggen.
Performance = prestatie, dat is toch eigenlijk snelheid?Tweakertje schreef op 07 December 2002 @ 14:09:
Ze lopen op een lagere snelheid, maar ze zijn dan ook totaal anders opgebouwd.
P3 is gebouwd voor performance, terwijl de p4 is gebouwd voor snelheid (leuke woordspeling). In beide gevallen gaat de core wel tot het uiterste (?).
Volgens mij had de williamette dit probleem niet, dus dan zou het toch echt aan dat .13micron icm. de northwood core moeten liggen.
De P3 core is gewoon de oude core, die van de P4 is zo gemaakt omdat hij dan - qua Mhz - hoger te schalen is (wat wel blijkt uit de oc-topics
Bnet pindle#2913