[redhat 8] RPM blijft soms hangen na rpm -Uvh *.rpm

Pagina: 1
Acties:

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hebben meer mensen last van het feit dat de Redhat Packet Manager soms blijft hangen na een update van een package?
Zoals gisteren:
Ik las op de Redhat site dat er een nieuwe package was voor Xinetd.
Dus ik die package gedownload en ik deed:
# rpm -Fvh xinetd-2.3.7-5.i386.rpm

Op een gegeven moment staat de "progressbar" wel op 100% maar daarna krijg ik mijn prompt niet meer terug.

Iemand tips of ervaringen?

edit:

En waar kan ik trouwens ergens vinden wat die karakters bij rpm --verify betekenen?

[root@anaconda xinetd.d]# rpm --verify xinetd
S.5....T c /etc/xinetd.d/chargen

[ Voor 20% gewijzigd door DPLuS op 04-12-2002 13:27 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ok, misschien klinkt dit heel dom en simpel.. maar ik heb dit soms ook in Mandrake.. als ik dan een paar keer op ENTER ram dan krijg ik me prompt gewoon weer terug.

Ik heb dit ook wel eens bij andere dingen.. Bijvoorbeeld als ik een grafisch programma vanaf de CLI opstart en dat dan afsluit. Als ik mijn prompt dan terug wil hebben moet ik eerst ff op ENTER drukken.. (programma is dus opgestart zonder de "&"mee te geven)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:50
ik heb helaas geen tip voor je maar wel een ervaring.
Ik heb namelijk af en toe hetzelfde probleem en ik snap er niets van. Als je even later het opnieuw probeert lukt het namelijk wel.
Ik vind ook dat het programma (bv met uitvoeren van rpm -qa) erg veel trager is geworden dan de versie die bij RH 7.x zat

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

hmz, het zou eventueel een post-install script kunnen zijn waar een fout of een hele lange bewerking inzit. unpack de rpm anders eens (bijvoorbeeld met mc, daar doe ik het altijd mee) en lees het postinstall script...

Verwijderd

<offtopic> In de Midnight commander is ook iets anders. Nl als ik via ssh mijn mc open dan zijn mijn lijntjes van RH7.3 ineens vraagtekens geworden???
</offtopic>

Ja ik ben er ook al tegenaan gelopen. Er zijn een aantal dingen niet echt verbeterd. Alleen de desktop vind ik wel verbeterd. Vandaar dat ik wel RH8 draai maar voor mijn server zal ik toch w88 op RH8.1 of RH8.2 .

Verwijderd

<ot>
dat is je terminal setting die verkeerd staat. Probeer eens {*sh: export TERM=vt220 | *csh: setenv TERM vt220} en probeer het dan nog eens. Meestal word dit veroorzaakt doordat je een terminal gebruikt met zijn eigen termcap entry, die alleen maar op jouw systeem beschikbaar is (aterm gebruikt bijvoorbeeld TERM=rxvt, en een heleboel machines (iedere die geen rxvt / aterm hebben) kennen deze terminal setting dus niet en gebruiken daarna 7 bit ASCII (correct me if i'm wrong) wat alleen maar de eerste 128 karakters uit de ascii tabel kent, en dus niet de lijn karakters.
mog de bovenstaande niet werken probeer dan ook eens TERM=xterm of TERM=vt100, die werken vaak ook nog wel.
</ot>

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 21:41 ]

• Hark
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik heb soms ook hetzelfde probleem met rpm's. Red Hat 8.0 is echt een grote stap in de goede richting, maar sommige dingen lijken gewoon niet goed afgewerkt. Hopelijk is dat in 8.1 wel het geval.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hier ging het ook vaak fout, dus gebruik ik nu de RH7.3 rpm. Die werkt altijd prima.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Komt bij mij ook wel eens voor. Rpm zit dan ook vast en na een reboot blijkt er ook niets te zijn geinstalleerd.
De eerstvolgende keer werkt het meestal wel.

Systeem

Pagina: 1