Toon posts:

[php] mail ophalen met pop3 *

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een soort webmail achtig script maken, dat de e-mail ophaalt en in een database zet.
Maar ik zou niet weten hoe ik php kan laten connecten met een pop3 server en dan de e-mail kan ophalen.
Weet iemand wel hoe dat moet.
Of moet ik het script runnen op de server waar mijn mail al opstaat?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Zoek even naar [google=webmail php]. En kijk in de source hoe zij het doen. Of mod de source een beetje naar je eigen hand.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Het makkelijkst is om op www.php.net te kijken hoe je met sockets moet werken en wat lezen over het pop3 protocol. Ik heb het ook al een keer gemaakt om automatisch een mail te versturen via een php applicatie.

Voor de socket functie:
http://www.php.net/manual/en/function.fsockopen.php

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 13:43 . Reden: linkje ]

Verwijderd

Topicstarter
ok. het werkt :)

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 16:10 ]

Verwijderd

HE DarkHunter

IK weet dat het al bijna 1.5 jaar geleden is dat hier gereageerd is maar ik las je eerst post en daar stond dat je :Email wilde ophalen en doorsturen of opslaan in een Database!!? Mijn vraag is: Is het gelukt en zo ja hoe heb je dat precies gedaan en met welke software!

Ik ben zelf nl nu mert precies hetzelfde bezig. En misschien als je die spullen nog heb! Zou ik ze dan een keer mogen inzien!!????

Ben benieuwd!!!!

Gegroet Beero

• Kwai_gon_jinn
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

volg de links en gij zult vinden :+

Squirrle mail oid check dat maar.. draait wel op IMAP protocol.

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

BEERO:
HE DarkHunter

IK weet dat het al bijna 1.5 jaar geleden is dat hier gereageerd is maar ik las je eerst post en daar stond dat je :Email wilde ophalen en doorsturen of opslaan in een Database!!? Mijn vraag is: Is het gelukt en zo ja hoe heb je dat precies gedaan en met welke software!

Ik ben zelf nl nu mert precies hetzelfde bezig. En misschien als je die spullen nog heb! Zou ik ze dan een keer mogen inzien!!????

Ben benieuwd!!!!
Schreeuw niet zo joh!!!!!!!!!!!1111111111

Als je nou even de linkjes volgt en de juiste RFC's er op naslaat mag je aan de hand van een stel concrete vragen even een nieuwe topic openen.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.