DVD of CD speler

Pagina: 1
Acties:

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35
Ik heb een AV receiver en speakers uitgezocht alleen nu zit ik met het volgende probleem:

Koop ik er een cd speler NAD C-521i (€ 550) of C-541i (€ 365) bij en hou ik mijn DVD speler die ik nu heb (philips DVD 622)

Of koop ik een NAD 562 DVD (€ 895) , speler die ook erg goed is in het afspelen van audio.

Mijn set bestaat verder uit :

NAD T-752 Receiver.
B&W 603 S3 speakers.

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
900 euro is veel geld voor een losse dvd-speler... 550 euro voor een cd-speler trouwens ook...

Heb je geld zat? Dan zou ik lekker die NAD Dvd-speler kopen :)

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09-2025

Yngwie-

Murphy was an optimist

Ikzelf zou ervoor kiezen om er een losse CD-speler langs te zetten. Ik heb zelf ook een losse CD en DVD speler en dat bevalt prima (mede omdat m'n DVD speler voor reparatie terug moest en in ieder geval wel gewoon CD'tjes nog kon beluisteren ;)

Maar ja, het is bijvoorbeeld ook afhankelijk hoeveel ruimte je hebt enzo. Of je het verschil eventueel hoort bij het beluisteren val te betwisten bij dit soort spul :)

• Dracula
Dat die DVD speler zo duur is is een van mijn punten waarom ik twijfel.

Wat ik me wel afvraag of je erg veel verschil in beeld kwaliteit zal zien tussen een NAD DVD speler van dat bedrag of mijn philips van ongeveer nou eeh wat was het € 190 ?

Verwijderd

Kan me die twijfel goed voorstellen. Als je een goede, recente TV hebt dan kun je het verschil in beeldkwaliteit met een goedkope (tot 200 euro) DVD-player en een wat duurdere wel zien.

Een week of 2 geleden stond ik voor een soortgelijke keuze en heb toen bij Vogelzang enkele apparaten uitgeprobeerd maar een Philips van 189 Euro en een Samsung van 169 haalde het toch echt niet bij een Sony of JVC van rond de 300-350 Euro (ik wil hiermee aangeven dat er al veel verschil in kwaliteit zit in de goedkopere prijsklasse). Het ligt eraan wat jou wensen zijn en wat je ervoor over hebt.

Probeer eerst eens bij een winkel een eigen DVD af te spelen in de NAD speler en vergelijk het eens met wat je hebt. Stel je dan de vraag: is mij dit 345 euro waard.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 13:48 ]

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Ik denk niet dat die NAD dvd-speler qua funcitonalteit en kwaliteit een prijsverschil van 700 euro kan rechtvaardigen.

Denk trouwens dat er zeer weinig kwaliteitsverschil zal zijn met die Phillips.

• Dracula
Lastige van vergelijken is dat ik een DVD meeneem en hem af laat spelen op die NAD DVD speler het natuurlijk niet mijn eigen TV is en het vergelijken dus weer een stuk moeilijker word.

Waar ik wel benieuwt naar ben is wat er dan zo veel beter wordt kwa beeld kwaliteit?

Kleur weergaven zoals zwart wat echt zwart is, dat is ten minste wat ik hier wel een tegen kom dat mensen zeggen zwart is nu echt zwart.

Verwijderd

Ik zou het eerst eens met die Philips proberen. Later kan je altijd nog die dure DVD erbij kopen...

• Dracula
Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 14:30:
Ik zou het eerst eens met die Philips proberen. Later kan je altijd nog die dure DVD erbij kopen...
Ja maar dan zit ik met een DVD en een CD speler.

Maar goed ga me nog maar eens goed laten informeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Dracula op 04-12-2002 16:00 ]

Pagina: 1