Toon posts:

Netwerkkaarten gaan steeds stuk

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 pc's staan waarvan de netwerkkaarten het maar 1 dag volhouden en dan zijn ze stuk. Op deze manier ben ik al 5 kaartjes kwijt.
Uiteraard heb ik eerst alles wat ik wist geprobeerd en geGoogled.

-Drivers opnieuw geinstalled.
-Kaarten in andere pc geprobeerd, daar werken ze ook niet meer.
-Ander merk: dure WOL+bootBIOS 3com gaat ook stuk
-Andere poorten op de hub geprobeerd, maakt niets uit.
-Er zitten andere pc's op deze hub, die hebben nergens last van.
-De pc's zijn geaard, en ik heb gemeten of er spanning op staat, nee dus.
-Andere kabels geprobeerd.
-Nieuwe wallsockets gemonteerd.

Help!
Ik ben nu al 3 dagen aan het klooien :r met die dingen en snap niet meer waar het aan kan liggen. Naar mijn weten zijn de netwerkkaarten als ze niet meer werken ook echt stuk (getest), dus waar kunnen die dingen stuk van gaan? Dit is geen toeval meer.

Verwijderd

heb je coax of utp ?

Verwijderd

Heb je al andere sloten geprobeerd ? (bijv van soundcard oid)

:z

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 12:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is UTP, en ja ik heb al andere PCI sloten geprobeerd, vaage sjait he?

Verwijderd

Misschien andere kabel/Hub proberen ? (crosscable)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 12:39:
Misschien andere kabel/Hub proberen ? (crosscable)
-Andere poorten op de hub geprobeerd, maakt niets uit.
-Er zitten andere pc's op deze hub, die hebben nergens last van.
-Andere kabels geprobeerd.

DOH!
Nog mensen met serieuze antwoorden?

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 14:35
Lijkt erop dat ze op een of andere manier opgeblazen worden (spanningspieken).
Je hebt al andere kabels geprobeerd? Je kabels lopen (hopelijk) niet parallel met bijv 220 V draden? (Bijv in een buis of er net naast; als bijv een electromotor aanspringt (of juist afschakelt) kan er flinke spanningspieken optreden).

• JJr
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

JJr

The Future Awaits

Probeer anders even zonder de pc aan het netwerk te hangen. Dan kan je uitvogelen of het probleem in de pc zelf zit of van de netwerkaparatuur komt.

Verwijderd

je kan beter coax kopen is een stuk stabieler !~!!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:42

Illusion

(the art of)

DOH!
Dit vind ik een hele foute opmerking van je. Jij komt met een vraag.. Er reageren mensen met een zo serieus/behulpzaam mogelijk antwoord, en dan zeg jij dit er zo even achteraan alsof ze het niet serieus bedoelen en je pesten.... NOFI, maar dat vind ik niet de goede houding voor een forum als dit.

Het lijkt me toch een spannings- / aarde-probleem. je zegt dat je gemeten hebt, maar wat heb je precies gemeten?? pak een lang geaard verlengsnoer en leg dat van het ene stopcontact, naar vlakbij het stopcontact van de andere PC. meet nu eens of er spanning (DC danwel AC) tussen de 2 aardes staat. als er geen spanning op staat, moet je nog even controleren of beide aardes daadwerkelijk aangesloten zijn, dit doe je door de weerstand tusssen de twee aardes te meten. alles onder de pak em beet 100-OHM is goed.

Volgende.
Is de voeding van de PC in goede staat??? levert hij de goede spanningen, en doet het moederbord dit ook??

en nog een:
verplaats een van de verneukeratieve PC eens naar de plaats van een goedwerkende. zet nu de NIC over, gebruik dezelfde UTP-cable, en hetzelfde 230V-stopcontact. kijk wat er gebeurd..

[edit] en nog geen 2seconden nadat ik dit post, is GA!S het ook al met me eens.

[ Voor 4% gewijzigd door Illusion op 04-12-2002 12:57 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 12:48:
En waar haal je deze wijsheid vandaan? Slaat namelijk helemaal nergens op, COAX is juist veel kwetsbaarder dan UTP. Ergens een storing en je hele netwerk ligt op zijn reet.

Voor de topicstarter: als je een netwerkkaart in een andere PC zet, gaat ie dan ook stuk? Zo ja dan zit het dus in je netwerk, zoniet dan denk ik eerder een brak moederbord.

Dan nog één ding:
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 12:41:
[...]

DOH!
Wil je dat soort commentaar voor je houden, mensen proberen je te helpen en met je mee te denken. Slaat nergens op om daar zo op te reageren.

de betaler vervuilt

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 12:48:
[off-topic]
Help hem svp met zijn huidige probleem. Hij heeft problemen met zijn netwerkkaarten help hem daar dan mee.

Ik ga ook niet van de kerktoren bij ons in het dorp schreeuwen dat mijn buurman beter een nieuwe P4 kan kopen dan in zijn PIII een nieuwe geluidskaart te kopen :o
[/off-topic]

Heb je je kabel al doorgemeten? Het kan zijn dat je een rot kabeltje hebt :) Dit kan ook sluiting veroorzaken waardoor je kaarten naar de **** gaan.

edit:
GA!S was me voor ;)

[ Voor 12% gewijzigd door LollieStick op 04-12-2002 13:04 ]

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:32

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

DOH!
Dankzij deze opmerking gaat dit topic op slot.
Meerdere mensen doen hun best om je te helpen en jij bekt ze af met de opmerking dat ze serieus moeten zijn?
Denk dat jij maar eens serieus moet gaan nadenken over hoe je met anderen om dient te gaan. :(

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.