Dual Channel DDR geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 10:56
Hey .. vraagje:

ik lees vaak de termen dual channel ddr geheugen. Is dit niet dubbelop ? Ik dacht dat ddr (double rate) dubbele-kanaals snelheid al aangaf. Of moet je om dual channel te bereiken 2 reepjes of 4 in je mobo prikken?

quote van een post v vandaag:

Gepost door Anton dinsdag 3 december 2002 - 22:37 Score: 2 (Informatief)
Als je een beginnende computermiep bent dan heb je geen bak om te upgraden, en ook geen idee van een dual-memory controller. Dus zij stoppen er 1 dimm in en dan heb je nog geen racemonster.

(afkomstig van Nforce roudup)

:? :?

Verwijderd

search !!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:33

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

SvenG schreef op 04 December 2002 @ 12:30:
Hey .. vraagje:

ik lees vaak de termen dual channel ddr geheugen. Is dit niet dubbelop ? Ik dacht dat ddr (double rate) dubbele-kanaals snelheid al aangaf. Of moet je om dual channel te bereiken 2 reepjes of 4 in je mobo prikken?

quote van een post v vandaag:

Gepost door Anton dinsdag 3 december 2002 - 22:37 Score: 2 (Informatief)
Als je een beginnende computermiep bent dan heb je geen bak om te upgraden, en ook geen idee van een dual-memory controller. Dus zij stoppen er 1 dimm in en dan heb je nog geen racemonster.

(afkomstig van Nforce roudup)

:? :?
DDR staat idd voor double date rate, dus dat er per clockpuls 2 bits overgezonden kunnen worden.
Dual channel staat ervoor, dat als je dus 2 banken geheugen pakt, dat zij ze allebei tegelijk gebruikt. De bandbreedte van het geheugen wordt dan verdubbeld. Weet niet precies hoe je het uit moet leggen :) maar het is hetzelfde idee als RAID-0 bij harddisks... En dit dual channel kan dus met elk soort en type geheugen, zolang de geheugencontroller op het moederbord het maar ondersteunt.. :)
Je weet dat je hiervoor een OW kunt krijgen he.. Help iemand zelf even, of rapporteer dit in Schop een Modje, maar dit is een beetje kansloos :(

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 10:56
Thanx !!! dit vermoedde ik al... ik had dus beter 2 reepies van 256 kunnen kopen , ipv 512..

ThankU

Ciao Sven

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check de volgende topics
- RAM FAQ (linkje staat in Technische PMG FAQ)
- Het nForce Topic

/basic/zoek/FAQ

[ Voor 126% gewijzigd door BalusC op 28-03-2003 07:56 ]

Dit topic is gesloten.