He who laughs last thinks slowest! | âļī¸ Youtube | đ TechJunky.nl | âī¸ 3k PV | đ Zendure 8,6kWh | Ford Explorer EV Ext
OS-enEasy CD Creator 4
Easy CD Creator 5
Nero Burning Rom
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Ik ben op zoek naar een lijstje waar voor alle verschillende OS-en en een paar programma's
He who laughs last thinks slowest! | âļī¸ Youtube | đ TechJunky.nl | âī¸ 3k PV | đ Zendure 8,6kWh | Ford Explorer EV Ext
en een paar programma's
(Ik neem aan dat je daar op een CD mee bedoelt?)
Maar je vergeet het bestandsformaat er bij te noemen. FAT12 vs FAT16 vs NTFS. Joliet etc.
Voor FAT vs NTFS staat er een stukje in de WOS FAQ.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ja dat begrijp ik. Het zou het mooiste zijn, als ik het lijstje voor FAT32 Ên NTFS zou hebben....F_J_K schreef op 04 december 2002 @ 12:32:
[...]
en een paar programma's
(Ik neem aan dat je daar op een CD mee bedoelt?)
Maar je vergeet het bestandsformaat er bij te noemen. FAT12 vs FAT16 vs NTFS. Joliet etc.
Voor FAT vs NTFS staat er een stukje in de WOS FAQ.
..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..
OS Pathlengte File-lengte
DOS 6.2 > path=66 - file=8.3
Windows 95 > path=260 - file=Standard FAT16: 8.3 en Extended FAT16: 255
Windows 98 > path=260 - file=255
Windows Me > path=260 - file=255
Windows NT4 > path=1023 - file=256 op NTFS
Windows 2000 > path=1023 - file=256 op NTFS
Windows XP> path=1023 - file=256 op NTFS
Novell 4 ...
Novell 6 ...
Easy CD Creator 4 ...
Easy CD Creator 5 ...
Nero Burning Rom ...
[ Voor 61% gewijzigd door martinvdm op 04-12-2002 14:55 ]
Het is dus niet mogelijk om een directory structuur te maken die bijv. meer dan 100 tekens heeft + een lange bestandsnaam van 200 tekens.
Verwijderd
Joliet kan al langere bestandsnamen aan (64 tekens, maar nog steeds 8 directories denk ik).
De niet ISO9660 versies van een ISO-file kunnen deze regels overtreden en hebben zo'n beetje onbeperkte lengte.
MFS voor de Mac is niet interessant, te klein
HFS voor de Mac: max 31 chars
HFS+ voor de Mac: 255 chars maar de UI laat er maar 31 zien bij oudere versies.
NFS voor de Mac: 255 chars
Bij Mac is geen extentie nodig, dus dat scheelt weer wat karakters.
Bij elk OS geldt de vraag: welk bestandssysteem gebruik je?
Er zijn vele vele Unix/Linux filesystemen, dus daar is dat helemaal relevant.
Door OS/2 WARP ondersteunde filesystemen
Daar komt nog bij dat het mogelijk is om in de kernel (?) opties mee te geven om het max. aantal directories en de max. lengte v/d bestandsnaam kleiner te maken, tot en met 8.3. Dus een max. van duizenden chars en een path van duizenden is niet altijd beschikbaar op andermans systeem.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Voor de programma's die ik daarnaast zocht heb ik al alle waardes voor ISO9660 level 1 en level 2/3, en Joliet. En Joliet klopt nog niet helemaal...
Verwijderd
Linux (ext2) staat in de link die ik je eerder gegeven heb.martinvdm schreef op 05 december 2002 @ 09:22:
Ja ik ben inmiddels al veel verder met het lijssie. Ik heb alleen nog Novell 4, Novell 6, Linux en een stukje avn MACos.
Die link is leuk en aardig.....maar waar staat de maximale pathlengte van Linux dan?Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 11:48:
[...]
Linux (ext2) staat in de link die ik je eerder gegeven heb.
Edit: hier ook geen path lengte
Maar na even wat harder te hebben nagedacht B): ext2fs werkt natuurlijk niet hetzelfde als bijvoorbeeld het FAT bestandssyteem. Een directory (in ext2/3fs is een verwijzing naar een inode: dus theoretisch kan het een x aantal * 255 tekens lang zijn.
Denk ik ...
[ Voor 61% gewijzigd door MrC4u op 09-12-2002 11:23 ]