Path-, filelengtes alle OS-en...

Pagina: 1
Acties:

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:02

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een lijstje waar voor alle verschillende OS-en en een paar programma's de maximale pathlengte, filelengte, path en filelengte samen, en niet toegestane karakters in staan. Ik heb dit nodig voor mijn werk, maar kan het nergens vinden. Wie kan mij hieraan helpen? Het gaat om de volgende OS-en.

DOS 6.2
Windows 95
Windows 98
Windows Me
Windows NT4
Windows 2000
Windows XP
Novell 4
Novell 6
Easy CD Creator 4
Easy CD Creator 5
Nero Burning Rom

He who laughs last thinks slowest! | â–ļī¸ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | â˜€ī¸ 3k PV | 🔋 Zendure 8,6kWh | Ford Explorer EV Ext

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:59

Arno

PF5A

Easy CD Creator 4
Easy CD Creator 5
Nero Burning Rom
OS-en :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Ik herhaal :

Ik ben op zoek naar een lijstje waar voor alle verschillende OS-en en een paar programma's

He who laughs last thinks slowest! | â–ļī¸ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | â˜€ī¸ 3k PV | 🔋 Zendure 8,6kWh | Ford Explorer EV Ext

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

en een paar programma's :Y)
(Ik neem aan dat je daar op een CD mee bedoelt?)

Maar je vergeet het bestandsformaat er bij te noemen. FAT12 vs FAT16 vs NTFS. Joliet etc.

Voor FAT vs NTFS staat er een stukje in de WOS FAQ.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
F_J_K schreef op 04 december 2002 @ 12:32:

[...]

en een paar programma's :Y)
(Ik neem aan dat je daar op een CD mee bedoelt?)

Maar je vergeet het bestandsformaat er bij te noemen. FAT12 vs FAT16 vs NTFS. Joliet etc.

Voor FAT vs NTFS staat er een stukje in de WOS FAQ.
Ja dat begrijp ik. Het zou het mooiste zijn, als ik het lijstje voor FAT32 Ên NTFS zou hebben....

• MrC4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 16:16
Misschien nog een leuke vraag erbij: waarom ondersteund Scandisk van MS-DOS 6.22 ook lange bestandsnamen (LFN's: zie scandisk.ini) ?

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Ok, ben nog steeds bezig met alles uitzoeken. Ben inmiddels al een klein beetje opgeschoten. Maar mis er nog een paar.

OS Pathlengte File-lengte
DOS 6.2 > path=66 - file=8.3
Windows 95 > path=260 - file=Standard FAT16: 8.3 en Extended FAT16: 255
Windows 98 > path=260 - file=255
Windows Me > path=260 - file=255
Windows NT4 > path=1023 - file=256 op NTFS
Windows 2000 > path=1023 - file=256 op NTFS
Windows XP> path=1023 - file=256 op NTFS
Novell 4 ...
Novell 6 ...
Easy CD Creator 4 ...
Easy CD Creator 5 ...
Nero Burning Rom ...

[ Voor 61% gewijzigd door martinvdm op 04-12-2002 14:55 ]

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Thanx sterretje hiermee komen we al een stuk verder. Ben alleen nog op zoek naar MAC, Linux, en de twee cd indelingen Joliet en ISO9660. Maar dat is in principe niets voor WOS

• MrC4u
Houd er ook rekening mee dat de maximale lengte van je bestandsnaam in die van je path zit; dus bijv. bij Win9x: 260-255=5 tekens voor een eventuele directory ervoor: "C:\ABCD\[bestandsnaam van 255 letters inc. extensie]".

Het is dus niet mogelijk om een directory structuur te maken die bijv. meer dan 100 tekens heeft + een lange bestandsnaam van 200 tekens.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
thanx. Weet iemand hoe dat in Novell 4 en 6 zit ?? kweet dat ik eigenlijk daarvoor in NWOS moet zijn, maargoed.

Verwijderd

ISO9660 is simpelweg 8.3 extensies.
Joliet kan al langere bestandsnamen aan (64 tekens, maar nog steeds 8 directories denk ik).
De niet ISO9660 versies van een ISO-file kunnen deze regels overtreden en hebben zo'n beetje onbeperkte lengte.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Ja ik ben inmiddels al veel verder met het lijssie. Ik heb alleen nog Novell 4, Novell 6, Linux en een stukje avn MACos.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Allemaal IMHO en voor zover ik het me herinner met een beetje spieken dmv Google erbij:

MFS voor de Mac is niet interessant, te klein
HFS voor de Mac: max 31 chars
HFS+ voor de Mac: 255 chars maar de UI laat er maar 31 zien bij oudere versies.
NFS voor de Mac: 255 chars
Bij Mac is geen extentie nodig, dus dat scheelt weer wat karakters.

Bij elk OS geldt de vraag: welk bestandssysteem gebruik je?
Er zijn vele vele Unix/Linux filesystemen, dus daar is dat helemaal relevant.
Door OS/2 WARP ondersteunde filesystemen

Daar komt nog bij dat het mogelijk is om in de kernel (?) opties mee te geven om het max. aantal directories en de max. lengte v/d bestandsnaam kleiner te maken, tot en met 8.3. Dus een max. van duizenden chars en een path van duizenden is niet altijd beschikbaar op andermans systeem.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Of het op andermans systeem beschikbaar is of niet, dat maakt ff niet uit. Ik ben gewoon opzoek naar een lijstje waar gewoon alle maximal file- path lengtes instaan van elke OS.

Voor de programma's die ik daarnaast zocht heb ik al alle waardes voor ISO9660 level 1 en level 2/3, en Joliet. En Joliet klopt nog niet helemaal...

Verwijderd

martinvdm schreef op 05 december 2002 @ 09:22:
Ja ik ben inmiddels al veel verder met het lijssie. Ik heb alleen nog Novell 4, Novell 6, Linux en een stukje avn MACos.
Linux (ext2) staat in de link die ik je eerder gegeven heb.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 11:48:
[...]

Linux (ext2) staat in de link die ik je eerder gegeven heb.
Die link is leuk en aardig.....maar waar staat de maximale pathlengte van Linux dan?

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Weet niemand het van Linux???

• MrC4u
Check deze site: http://www.de-locher.ch/linux/paper/fs/ext.php voor allerlei Linux bestandssystemen :)

Edit: hier ook geen path lengte :D

Maar na even wat harder te hebben nagedacht B): ext2fs werkt natuurlijk niet hetzelfde als bijvoorbeeld het FAT bestandssyteem. Een directory (in ext2/3fs is een verwijzing naar een inode: dus theoretisch kan het een x aantal * 255 tekens lang zijn.
Denk ik ...

[ Voor 61% gewijzigd door MrC4u op 09-12-2002 11:23 ]

Pagina: 1