[W2k] Bestandsnaam regelgeving

Pagina: 1
Acties:

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:29
iedereen kent tegen woordig wel de veelal verspreide virussen met dubbele bestandsnamen,
ook kennen veel wel de ergenis van oudere pc's zodra ze te maken krijgen met meerdere punten/extensies in een bestandsnaam,

weet iemand hoe het in windows zo in te stellen is dat het afhandelen/openen van een bestand met meerdere punten zowiezo niet mogelijk is ?
als dit in te stellen is, is dit al een leuke oplossing om het overgroote deel van de tegenwoordige virussen en bestandsnaam ergenissen op te lossen.

Verwijderd

ik denk dat je dan lang moet zoeken. ik ben nog nooit iets tegen gekomen dat dat doet. tenzij je zelf een programma schrijft dat op de achtergrond van een client draait en controleert of het een geldige bestands naam heeft.

Verwijderd

dat is niet mogelijk... maar wat vast wel kan is met een of ander virusscan programmaatje de pc te scannen op bijvoorbeeld blablah.*.* ofzow.. dus dat ie gaat zoeken op bestanden met die syntax.. en die zou je bijvoorbeeld in quarantaine kunnen zetten.. klinkt wel grappig maar weet niet of het bestaat :)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 17:43

CAP-Team

XBL: CAPTeam

en wat doe je dan met:
0100. Queen - I want to break free.mp3

bijvoorbeeld :? (staan ook twee punten in)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

:D hmm in dat geval is er geen man overboort toch.. Queen.. pfff ;)

In dat geval heb je idd een probleem maar als je dat van te voren weet kun je natuurlijk ook die bestandsnamen veranderen.. een hoop werk das waar. Maar alles voor een veilige pc toch?

Ik snap zowiezo niet helemaal waarom je dit zou willen aangezien een hoop virusscanners wel aardig hun werk kunnen doen.. We gebruiken zelf F-secure en ik mag niet klagen.. hij vist alles er erg goed tussen uit...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kan je scannen op *.*.EXE;*.*.COM;*.*.VBA

Iperf

Pagina: 1