Toon posts:

K7T Turbo opstartprobleem, verband met temp. sensor ?

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI K7T Turbo rev. 3.0 (zie sig) en soms start hij niet op als ik de boel aanzet. De LED's blijven dan allen rood staan en het power-lampje op de kast blijft uit. Als ik echter op reset druk gaat hij booten en blijft daarna zo stabiel als een huis (zoals altijd al het geval geweest is).

PC Alert 4 geeft soms voor de kast een temperatuur aan van 25 graden, maar dan in het rood :? Ik vermoed dat het moederbord niet koud wil starten als de waarde van deze sensor niet klopt. BIOS versie is 3.4.

Zijn er mensen die dit herkennen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMn slettjes :@ laat deze tech post dan ook maar zitten als jullie zo gaan doen :r

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
ja das een zeer onderbouwd mening zeg :/ ook goed voor je techposts..

afijn is voeding goe genoeg ? 300 watt of meer is zeer aangeraden. Kijk of er kabels los of verkeerd zitten op de proc.

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMn slettjes :@ laat deze tech post dan ook maar zitten als jullie zo gaan doen :r

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:41

Richard

Kuru Kuru Kururin

Sparkplug, ik heb het probleem ook weleens een keer gehad, en ik heb exact hetzelfde moederbord als jou, alleen ik weet niet helemaal zeker meer wat het probleem precies was. Ik geloof dat het te maken had met een ATA100 kaart die ik nog als extra erbij had gezet (in totaal dus 6 IDE poorten)

Kijk dus eens je PCI-sloten na wat er allemaal inzit, en probeer ze eens 1 voor 1 eruit te halen, of erin te stoppen.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chello200 schreef op 04 December 2002 @ 17:21:
[...]

ja das een zeer onderbouwd mening zeg :/ ook goed voor je techposts..

afijn is voeding goe genoeg ? 300 watt of meer is zeer aangeraden. Kijk of er kabels los of verkeerd zitten op de proc.
Het klopt inderdaad dat de Turbo reeks erg slecht was en dat er vele kapot zijn gegaan. Misschien heeft die Chris Auk3ma er ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard schreef op 04 december 2002 @ 17:37:
Sparkplug, ik heb het probleem ook weleens een keer gehad, en ik heb exact hetzelfde moederbord als jou, alleen ik weet niet helemaal zeker meer wat het probleem precies was. Ik geloof dat het te maken had met een ATA100 kaart die ik nog als extra erbij had gezet (in totaal dus 6 IDE poorten)

Kijk dus eens je PCI-sloten na wat er allemaal inzit, en probeer ze eens 1 voor 1 eruit te halen, of erin te stoppen.
Aantal postings 4969
Gemiddeld aantal postings per dag 6

ziek :| maar uhm ik vind dat je gebanned moet worden je icoon doe het niet SMn slet :(

p.s you g0t mail :D bargaindog :D

Afbeeldingslocatie: http://images.about.com/direct/bargaindog/website/thankyou.gif

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 17:39:
[...]

p.s you g0t mail :D bargaindog :D
Wat is een bargaindog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en WTF doet dit topic in DOC lekker overklocken dan met een MSI mobo
een bargaindog is een speeltje net zoiets als bonzy buddy :D alleen dan beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/64761/AAAAE6/000000/1

je weet dat jou email nou ook niet echt veilig is, want iemand voor die bargain zooi op te geven is wel heel lame :/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GVD richard :| waar houdt jij je de heele dag mee bezig :| ik zeg alleen dat die serie brak is en jij reageert daar heel lomp op :| Kut n3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik ken er ook een met zo'n bord en ik moet eerlijk zeggen dat het rotzooi is maar daarintegen ik zit hier met een MSI kt3 en dat loopt als een trein. Helaas zijn er met dat type bord een hoop problemen waar nooit een oplossing voor gevonden is, dus je hebt kans dat je nooit meer van dat probleem af komt

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:40
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 17:57:
GVD richard :| waar houdt jij je de heele dag mee bezig :| ik zeg alleen dat die serie brak is en jij reageert daar heel lomp op :| Kut n3rd
Ik zie dat je je vandaag geregistreerd hebt, maar zou je dit soort dingen wellicht achterwege willen laten ? Daar is GoT niet voor bedoeld...(plus dat het alleen maar irritaties oplevert, er is al genoeg ellende in de wereld ;))

Aan de topicstarter :
Ik heb dat zelf ook gehad, dat geklooi met die ledjes, t bleek het einde van mijn moederbord in te luiden...IC's naar de knoppen...Had niks met de temperatuur sensor te maken. 4 rode Ledjes geven aan dat er iets met de proc. is volgens MSI...

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-04 20:40
De K7T Turbo heeft officieel geen support voor een Athlon XP 1900+
Het is dus ook niet zo gek als ie het niet 100% doet.
Zie [url=http://http://www.msi.com.tw/program/support/cpu_support/cpu/spt_cpu_detail.php?UID=100&NAME=MS-6330%20Ver3.0]www.msi.com.tw[/url]

/ot Houden we het verder wel even netjes?

"It certainly appears so..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris Auk3ma zo kom je er wel...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-09 16:03
MSI is inderdaad laatste tijd brak.. (al 10x kt3 terug gestuurd en stuk of 9 K7t's)

Zet al die temp en fan zooi eens uit in je bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tco
  • Laatst online: 22:17

Tco

Je kan ook proberen om je BIOS een opnieuw te flashen, desnoods met dezelfde versie als die er nu in zit, als dat als de nieuwste is. Dit heeft bij mij ook al eens zo'n probleem verholpen. (Echter wel op een P3 bordje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 01-10 19:49
Ok, dit topic is inmiddels genoeg verziekt..

Voor de topicstarter: Probeer het nog eens opnieuw, maar dan in PMG.. Daar hoort dit namelijk eigenlijk thuis :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.