[Novell] Logoff script?

Pagina: 1
Acties:

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-04 22:16

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Ik heb deze week in de inlogscripts van de users het volgende opgenomen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
set datum="%DAY_OF_WEEK %DAY-%MONTH-%YEAR"
set tijd="%HOUR24:%MINUTE"
set volledige_naam="%FULL_NAME"
set os="%OS (%OS_VERSION)"

if os = "winnt" then
   #cmd /c echo %datum% %tijd% %os% %volledige_naam% >> F:\PUBLIC\LOGON.LOG
else
   #command /c echo %datum% %tijd% %os% %volledige_naam% >> F:\PUBLIC\LOGON.LOG
end

Hiermee wordt als een user inlogt een regel in een logfile geschreven. Nu zou ik ook graag willen kunnen zien wanneer men weer uitlogt. Is dit mogelijk, middels een logoff script ofzo?
Ik had al gezocht maar niet veel nuttigs gevonden..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
[Knullige oplossing] Kan je niet met policy's je logout knop uitzetten en dan bij iedereen in het start menu en op de desktop een een icoontje zetten voor uitloggen wat eerst iets in de logfile schrijft en dan pas uitlogt (FF op technet zoeken hoe dit precies moet, maar kan volgens mij wel, als je je computer kan uitzetten via een snelkoppeling kan je hem ook laten uitloggen volgens een snelkoppeling ) [/Knullige oplossing]

• -rAz-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2022
De expert oplossing is om de GINA aan te passen. Deze zorgt voor inloggen, uitloggen, locken workstation etc. Je kan voor elk van de functies in de GINA zelf dingen toevoegen. De normale GINA in uw geval is NWGINA.DLL van Novell (ipv MSGINA bij een MS client). In de security samples voor Visual Studio 6 (in MSDN) vindt u 2 types van GINA sample code in C. U dient de ginastub sample te nemen die gebaseerd is op de huidige GINA met alle code. U blijft dan in de achtergrond nog steeds MSGINA of NWGINA (Novell) gebruiken (!!! in de code dient u de verwijzing naar MSGINA.DLL aan te passen naar NWGINA.DLL) maar u kan bovendien zelf acties toevoegen. Als de gina is aangepast, dient u enkel in de registry onder de Winlogon key uw gina in te voegen waar nu de NWGINA.DLL staat. Als je een beetje van C afweet, is dit niet moeilijk aan te passen. Ik ben C n00b maar nadat ik de de aanpassing van de ginastub sample heb gezien door een iets meer onderlegde C programmeur, was het zeer duidelijk. Ik heb voor mijn toepassing zelfs nog wat kleine wijzigingen aangebracht.

[ Voor 11% gewijzigd door -rAz- op 04-12-2002 12:42 ]

• -rAz-
In geval u geen Novell client heeft zou u deze GINA kunnen gebruiken denk ik:
- use NEWGINA from Alexander Frink
(http://wwwthep.physik.uni-mainz.de/~frink/nt.html) <- deze is al aangepast denk ik, vond hem nu juist, dus ik heb het nog niet getest

Andere oplossing:
- write a Windows application which waits for the WM_END_SESSION
message and let it execute the desired actions (DIRECTLY).

!!! bij GINA wijzigingen op PCs met NTFS !!!: je hebt voor de veiligheid een dos bootdisk met NTFS access nodig in geval dat de GINA een foutje bevat. De PC start anders immers niet meer op. In geval dit zich voordoet, kopieert u de NWGINA.DLL over uw eigen GINA DLL - daarna zal u terug kunnen booten

[ Voor 11% gewijzigd door -rAz- op 04-12-2002 12:43 ]

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Als je ZEN gebruikt is een andere oplosing zelf een task/policy toe te voegen aan de application launcher die wordt uitgevoerd bij het uitloggen.

Leven is meervoud van lef

• -rAz-
idd een policy met als schedule: event - user logout werkt ook ;)
Pagina: 1