Ben op zoek naar een virusscanner voor de mailserver die ik aan het installeren ben... Was dus wat aan het apt-getten en apt-removen totdat het fout ging met mailscanner....
Ik had dus mailscanner als volgt geïnstalleerd:
apt-get install mailscanner
wat aan de config gewijzigd....
blijkt toch niet wat ik wil dus:
apt-get remove mailscanner
nu krijg ik de volgende foutmelding:
(Reading database ... dpkg: error processing mailscanner (--remove):
failed in buffer_read(fd): files list for package `perl-modules': cannot allocate memory
Killing process dpkg
e: sub-process /usr/bin/dpkg exited unexpectedly
een gedeelte van mailscanner is nu verwijder maar ik wil er dus het liefst helemaal vanaf... dus nog eens proberen
nu krijg ik de volgende foutmelding E: dpkg was interrupted, you must manually run `dpkg --configure -a' to correct the problem
doe ik wat er in de foutmelding staat dan krijg ik weer dezelfde foutmelding als in het begin... goed geen ramp ff mailscanner reinstallen:
apt-get install --reinstall mailscanner
Krijg ik weer een nieuwe foutmelding:
(reading database ... VM: killing process dpkg
Het zou allemaal nog niet zo'n ramp zijn als apt-get nog zou werken voor andere programma's... maar ook daar krijg ik de hierboven genoemde foutmelding....
Mijn vraag dus hoe krijg ik apt-get weer aan de praat..... en minder belangrijk maar wel zo netjes hoe kom ik van mailscanner af.....
heb ook geprobeerd via apt-get -f remove mailscanner maar dan krijg ik dezelfde foutmelding...
Ik heb ook nog eens apt-get update gedraaid maar dat wil ook niet helpen
Ik had dus mailscanner als volgt geïnstalleerd:
apt-get install mailscanner
wat aan de config gewijzigd....
blijkt toch niet wat ik wil dus:
nu krijg ik de volgende foutmelding:
(Reading database ... dpkg: error processing mailscanner (--remove):
failed in buffer_read(fd): files list for package `perl-modules': cannot allocate memory
Killing process dpkg
een gedeelte van mailscanner is nu verwijder maar ik wil er dus het liefst helemaal vanaf... dus nog eens proberen
nu krijg ik de volgende foutmelding E: dpkg was interrupted, you must manually run `dpkg --configure -a' to correct the problem
doe ik wat er in de foutmelding staat dan krijg ik weer dezelfde foutmelding als in het begin... goed geen ramp ff mailscanner reinstallen:
apt-get install --reinstall mailscanner
Krijg ik weer een nieuwe foutmelding:
(reading database ... VM: killing process dpkg
Het zou allemaal nog niet zo'n ramp zijn als apt-get nog zou werken voor andere programma's... maar ook daar krijg ik de hierboven genoemde foutmelding....
Mijn vraag dus hoe krijg ik apt-get weer aan de praat..... en minder belangrijk maar wel zo netjes hoe kom ik van mailscanner af.....
heb ook geprobeerd via apt-get -f remove mailscanner maar dan krijg ik dezelfde foutmelding...
Ik heb ook nog eens apt-get update gedraaid maar dat wil ook niet helpen
[ Voor 7% gewijzigd door ksmedts op 04-12-2002 11:32 ]