afdruk cpu core op heatsink

Pagina: 1
Acties:

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025
Nou janges,

Mijn AX-7 heatsink (koper) heeft zo lijkt wel een soort afdruk van mijn athlonXP 1800+.
Ik zie een afdrukje van de cpu core op mijn heatsink. (stepping etc)

Het is wel een vaag afdrukje maar toch,

Zou het een goed idee zijn om hem te lappen?

eerst grain 400, daarna 1000?

Jullie advies graag

:)

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Lappen is altijd handig om te doen maar ik denk dat het op zich niet echt heel veel kwaat kan dat je een afdruk van je core op je blok ziet... is gewoon een beetje verf toch?? Misschien kan je het er ook wel met een beetje Aceton ofzo afhalen...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• noltha
nah ik heb het geprobeerd om het met aceton eraf te halen maar het gaat gewoon niet. Het lijkt wel of het erin gebrand is...

Verwijderd

Komt door de realtieve zachtheid van koper en de druk van de koeler op de core, lappen verandert t tijdelijk tot je m er weer op zet

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat heb ik ook in me blok staan is gebeurt toen me vorige proc doorfikte :(
ik heb ook geprobeerd het weg te krijgen maar dat is niet gelukt

• noltha
Ik denk dan dat ik maar ga lappen. ik heb het alleen nog nooit gedaan. Maar goed voor alles een 1ste keer :)

Ik weet i.i.g. dat ik een recht stuk glas moet hebben met schuurpapier grain 400 - 1000.
Zacht drukken maakte ik ook al op uit andere reactie's

ik kijk wel.

Hey Pontius bij mij is mijn proc nooit te heet geweest.
Ik moet sowieso lappen want er zitten door (niet lachen) koperPOETS allemaal kleine krasjes in .

Verwijderd

Is heel erg normaal, koper is nou eenmaal zacht dus druk je er gemakkelijk een deukje in. Kan helemaal geen kwaad en bevorderd de aansluiting tussen de core en de heatsink zelfs.

Alleen als je em eraf haalt is het wel aanbevolen om em weer te lappen om het weg te krijgen want als je em eraf haalt en terug zet dan is de aansluiting natuurlijk minder. Hoewel het verschil minimaal is.

Bij alu gebeurt het ook, maar minder. Je ziet alleen een vierkantje, maar geen letters zoals bij koper.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:17

Wimo.

Shake and Bake!

ff compleet offtopic, waar heb je die ax7 gehaald? Want geen enkele winkel in de pricewatch heeft em nog :(

edit: zelfs op m'n standaard p4 koeler kon ik al de core specs zien :)

[ Voor 26% gewijzigd door Wimo. op 04-12-2002 14:50 ]

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 15:21

Twarp

just grin...

Niet lappen zou ik zeggen, het bevorderd het contact met je heatsink nog beter, het zit er niet voor niets zo ingedrukt. Mss heeft je koelblok er scheef op gestaan oid en is het er zo ingedrukt.

Meh ...

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Bij mij stond het ook op mijn waterblok, nu gevlakt enzo, dus zou moeten kijken of het er weer opstaat.

Bij mij ware de gegevens zelfs leesbaar. Kon gewoon 1800+ enzo eruit halen, zelfs de core code :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:37
dat had ik dus ook op mijn HCC-001
wel ruig vind ik, heeft wel wat >:)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Komt door de druk van de koeler op de processor icm de eigenschappen van het koper. Was bij mijn Alpha koelblok ook, die heb ik later gelapped en nu is het weer. Volgens mij zijn m'n koelprestaties er niet door veranderd, dus niks om je zorgen over te maken. Aluminium heeft er iig geen last van, dat is harder.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

De_Bastaard schreef op 04 December 2002 @ 14:42:
dat had ik dus ook op mijn HCC-001
wel ruig vind ik, heeft wel wat >:)
Same hier :P

iStockphoto

Verwijderd

gewoon lappen dmv koper poets wel een recht blok gebruiken anders is je heatsink krom :| heb ik gehad :P

• noltha
Wimo. schreef op 04 December 2002 @ 14:07:
ff compleet offtopic, waar heb je die ax7 gehaald? Want geen enkele winkel in de pricewatch heeft em nog :(

Ik heb hem samen met de delta hp-80 (die ik overigens weer verkoop) bij http://www.oc-shop.nl genkocht.

Verder over dat koperpoets, daarmee gaat het ook niet weg hoor! het lijkt wel of er juist door die koperpoets kleine miniscule krasjes zijn bij gekomen

• noltha
Wimo. schreef op 04 December 2002 @ 14:07:

Ik heb hem samen met de delta hp-80 (die ik overigens weer verkoop) bij http://www.oc-shop.nl gekocht.

Verder over dat koperpoets, daarmee gaat het ook niet weg hoor! het lijkt wel of er juist door die koperpoets kleine miniscule krasjes zijn bij gekomen

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

noltha schreef op 09 December 2002 @ 14:04:
[...]

Ik heb hem samen met de delta hp-80 (die ik overigens weer verkoop) bij http://www.oc-shop.nl genkocht.

offtopic:
Waar heb jij die koperpoets gekocht??

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Luitjes...dit is dus inbranden!! Dat wil je juist hebben! Opnieuw lappen is goed idd. Dan brandt hij dus weer in.
Als je niet lapt en de afdruk zit niet precies op de core dan heb je dus slechter contact. Maar daar merk je niet zoveel van. Ik lap wel tussendoor btw..gewoon voor het idee.
Pagina: 1