geen Negatieve temp @ nForce2??

Pagina: 1
Acties:

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een Epox 8RDA+ nForce2 bordje draaien en heb daar een 1800+ onder een Pormeteia cooling op draaien.

Nou wil ik uiteraard ff kicken op m'n temps maar nu kom ik er dus achter dar m'n temps +12 zijn volgens bios en -48 volgens MBM5 8)7

Beide temp lijken mij overdreven. op m'n Epox 8K3A haalde ik temps van ongeveer -25 tot -19.
nou...... schiet mij maar lek!

Iemand met een nForce2 chipsetting die ook negatieve temps zou moeten halen?
Of misschien die ze gewoon wel haalt?

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom wil je negatieve waarden? Woon je in Noordpool? Heb je de laatste versie van MBM gebruikt? Staat nForce2 op de MBM supported chipset list?

Ahh.. Nevermind, die Prometeia is dus zo'n soort CPU-vriezer..

[ Voor 24% gewijzigd door BalusC op 04-12-2002 12:46 ]

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:26

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

BalusC schreef op 04 december 2002 @ 12:40:
Waarom wil je negatieve waarden? Woon je in Noordpool? Heb je de laatste versie van MBM gebruikt? Staat nForce2 op de MBM supported chipset list?
Hij wil gewoon zijn temperatuur weten, dat kan toch. En met zo'n prometeia (zo goed geschreven :? ) kom je idle echt wel onder 0 uit :P

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 14:36

Bezulba

Formerly known as Eendje

BalusC schreef op 04 December 2002 @ 12:40:

<small>Ahh.. Nevermind, die Prometeia is dus zo'n soort CPU-vriezer..</small>
je kan er ook je karbonaatjes bijleggen! blijven ze xtra lang goed!

handig he zo'n kast!

blup

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

ken

MBM werkt nog niet met de NForce 2. Ze zijn er wel mee bezig

Wat voor temp krijg je op je display te zien??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• _Droopy

_Droopy

Topicstarter
i c, ik krijg 2 verschillende readout's op de 3 verschillende settings (winbond 2, winbond 2 2n3904 en winbond 2 Diode)
winbond 2 = +12 Celcius.
winbond 2 2n3904 = -48 Celcius.
winbond diode = -48 Celcius.

kijk, die -48 Celcius vindt ik natuurlijk helemaal niet erg, maar de temp in m'n verdamp-ding-compressor is -34!!
dus da's in de "compressor" zelf en die temp scheelde met m'n andere bord (Epox 8K3A) zo'n 10 graden gemiddeld. (dus -28 tot - 19)

dus deze temps lijken me wat onwaarschijnlijk.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/usericons/57152/MarilynManson_splashro.gif
Marilyn Manson!

Verwijderd

Jaa, dit helpt echt.

[on-topic]Heb je misschien een of andere temp meter bij de hand? Zoals die dingetjes die in hardcanos zitten of zow? Dat zou wel van pas komen. :)

• _Droopy

_Droopy

Topicstarter
jah, maar ik was eigenlijk niet van plan om die koelkop van m'n prommy uitelkaar te slopen om er een ouwe temp meter tegenaan te houden. :)

Ik denk dat ik gewoon maar ff(?) wacht op een nieuwe versie van motherboard monitor die wel de nForce2 chipsetting goed ondersteunt.

toch eigenlijk ook wel vreemd dat de monitor softw. die bij het mainboard geleverd is ook dergelijke temps weergeeft.

Edit:
jah, Marilyn Manson :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door _Droopy op 05-12-2002 02:17 . Reden: ff reageren op 2 posts hoger. ;) ]

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Wat zeggen andere proggies, zoals SpeedFan?

Verwijderd

_Droopy schreef op 04 december 2002 @ 16:40:

kijk, die -48 Celcius vindt ik natuurlijk helemaal niet erg, maar de temp in m'n verdamp-ding-compressor is -34!!
dus da's in de "compressor" zelf en die temp scheelde met m'n andere bord (Epox 8K3A) zo'n 10 graden gemiddeld. (dus -28 tot - 19)

Volgens mij kan -48 heel goed. Op de site van A.P. Versteeg zie je een foto waarop zijn thermometer op -45 graden staat (eerste foto links)
http://home.wanadoo.nl/a....20Page%20Prometeia-Li.htm

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:50
Misschien ga je wel buiten het bereik van je tempsensor zitten :P.

• _Droopy

_Droopy

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 15:05:
[...]

Volgens mij kan -48 heel goed. Op de site van A.P. Versteeg zie je een foto waarop zijn thermometer op -45 graden staat (eerste foto links)
http://home.wanadoo.nl/a....20Page%20Prometeia-Li.htm
heh, jah..... da's leuk, maar da's de temp in de condensator/compressor, niet van de CPU.

die temp meter staat bij mij op -34 nu.

dus dat lijkt mij wat onwaarschijnlijk.

MBM5 geeft nu nogsteeds -48 aan.... kan dus nooit.

die speedfan ga ik nu proberen.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:42

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik weet niet of dat je mobo de interne diode van je CPU uit kan lezen, maar zo niet dan zou je eventueel daar 2 draadjes aan kunnen solderen en 'm met een aparte thermometer uitlezen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:23
Die -47 is volgens mij een temp die je krijgt als er geen tempsensor is aangesloten

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:53
Sparhawk schreef op 04 December 2002 @ 12:42:
[...]

Hij wil gewoon zijn temperatuur weten, dat kan toch. En met zo'n prometeia (zo goed geschreven :? ) kom je idle echt wel onder 0 uit :P
Load ook hoor :P
_Droopy schreef op 04 December 2002 @ 16:40:
i c, ik krijg 2 verschillende readout's op de 3 verschillende settings (winbond 2, winbond 2 2n3904 en winbond 2 Diode)
winbond 2 = +12 Celcius.
winbond 2 2n3904 = -48 Celcius.
winbond diode = -48 Celcius.

Jah idd maar ik geloof die +12 eerder maar met phase cooling is dit idd fout.
Wat voor een proc en v-core heb je ?
_Droopy schreef op 05 December 2002 @ 02:15:
jah, maar ik was eigenlijk niet van plan om die koelkop van m'n prommy uitelkaar te slopen om er een ouwe temp meter tegenaan te houden. :)

Ik denk dat ik gewoon maar ff(?) wacht op een nieuwe versie van motherboard monitor die wel de nForce2 chipsetting goed ondersteunt.

toch eigenlijk ook wel vreemd dat de monitor softw. die bij het mainboard geleverd is ook dergelijke temps weergeeft.

Edit:
jah, Marilyn Manson :Y)
mischien kun je ff een E-mail naar Epox sturen dan geven ze altijd snel een andwoordt
Demoniac schreef op 06 December 2002 @ 14:58:
Ik weet niet of dat je mobo de interne diode van je CPU uit kan lezen, maar zo niet dan zou je eventueel daar 2 draadjes aan kunnen solderen en 'm met een aparte thermometer uitlezen.
Tuurlijk wel. Zelfs de KT333 en de KT 400 plaken kunnen dit. DAn zou het wel vaag zijn dat ze dat bij de nieuwere borden niet meer kunnen :?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Pagina: 1