Toon posts:

[WC] project Mikado ... enkele vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC mag in de randen van de nacht niet meer aan ivm de herrie, zodoende ben ik overgestapt naar Waterkoeling en heb gelijk mijn creditcard getrokken en bij xxcase.nl een setje gekocht, alsmede enkele andere dingetjes die lawaai voorkomen.
Bij de montage heb ik blijkbaar de Klax-HD-waterkoeler niet goed aangesloten BTW, iets wat me opviel toen het waterniveau daalde en een straaltje water lang de HD liep ..... HD is na enkele opstartproblemen echter weer normaal beschikbaar.

Nu kijk ik naar mijn eheimpomp en constateer dat het in feite gewoon een electropomp is, met bijbehorende magneetvelden. het geval stoort mijn monitor (VisionMaster Pro 452) al op een halve meter afstand (trillend beeld etc). Nu vroeg ik mij af of ik deze dan wel zomaar in de kast kan plaatsen? Ik bedoel, kan ik deze pomp op 10 cm van mijn RAID-setup plaatesen zonder risico?

Ook heb ik mijn northbridge-cooler eraf gesloopt en vervangen door een Zalman passief koelblok (Northbridge = AMD-761). Nu mijn reut dus volledig vervangen is, kan ik mijn PC lekker aanzetten en het geval crashed na zware activeiten, zoals 3dmark2001 of dataverplaatsen. Het BIOS geeft aan dat de CPU keurig rond de 40 graden blijft zweven, maar toch crashes..... Zou het kunnen dat de BIOSweergave van Temperatuur niet absoluut betrouwbaar is? Of kan ik beter de Northbridge in mijn koelsysteem opnemen?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Een paar specificatie's van je systeem zouden wel makkelijk zijn. Probeer ook ff een programmatje als speed fan en voel eens aan je North-Bridge koeler of deze erg warm wordt. Wordt deze heel warm dan zou het je North-Bridge kunnen zijn. Als de CPU gewoon te warm wordt dan zal je je blokje toch beter erop moeten zetten.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

denk dat et de northbridge is, als die van actief naar passief gekoeld gaat zou dat wel eens verneukerig kunnen zijn

Verwijderd

Koelertje op de northbridge maakt toch niet zoveel herrie? Die van mij iig niet ?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, die koeler maakte aardig wat herrie, dus vandaar dat een passief northbridgekoelertje van Zalman op de HCC niet kon blijven liggen.

Echter: crashes. Nu heb ik de Northbridge opgenomen in het koelcircuit en de crashes zijn voorbij. Ik kan iig een half uurtje 3dmark2001 draaien zonder problemen. CPU komt dan op 37 graden en het systeem op 29 :) Koeling werkt en PC is stabiel.

De vraag van de magnetische velden blijft staan (ik vermoed overigens ook dat het VGA-signaal ietswat achteruitgegaan is ......)

O ja, en nog een hint: Slangetjes aansluiten kan heel erg makkelijk door deze in cyclohexanon te dompelen (lossen ze op en hebben ook nog smeermiddel: absoluut veilig en retestevig. Cyclohexanon is echter niet overal te krijgen, maar Aceton (nagellakremover) voldoet ook :).

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:44

EntonoX

Team leider

probeer je pomp eens in aluminiumfolie te wikkelen, en kijk dan of de straling je monitor niet meer pest. de evt. straling van je pomp komt niet door het alu. folie heen.

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Pagina: 1