[Win2k] Gebruikers in de gaten houden?

Pagina: 1
Acties:

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Ik ben op zoek naar een manier om gebruikers te monitoren. Ik heb het vermoeden dat er binnen het bedrijf mensen inloggen met Netmeeting en Terminal Services die niets te zoeken hebben op de servers die we gebruiken (en allerlei dingen (de-)installeren. )

Het admin account password is voor velen bekend, en kan dus niet zomaar van password veranderen. Dit betekend ook dat alleen een log van "admin logt in" niet voldoende is, ik wil graag weten vanaf welk IP adres de gebruikers inloggen.

Weet iemand welk programma het best geschikt is voor dit soort monitoring?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Auditing gebruiken?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 19:41

Arno

PF5A

De Windows 2000 audit policy aanzetten is een goed begin ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Togt
Dank voor de snelle reactie, ik ben niet thuis in Win2k, maar zal eens gaan graven over audit.

• Togt
Mhm, heeft iemand een suggestie hoe ik het IP adres van de mensen die inloggen kan bijhouden, voor de rest heeft Audit alle functies die nodig zijn.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Hoi Togt

Bij kleine aanvullingen kan je ook deze knop gebruiken Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

Anders kan dit gezien worden als het onnodige omhoog kicken van je topic, zie ook Kicken van je topic
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Arno

Arno

PF5A

Togt schreef op 04 December 2002 @ 11:37:
Mhm, heeft iemand een suggestie hoe ik het IP adres van de mensen die inloggen kan bijhouden, voor de rest heeft Audit alle functies die nodig zijn.
Je kunt
code:
1
echo %username% logged on to %computername% >> \\server\share\login.log
in je loginscript opnemen, dan heb je iig usernames en werkstation names :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:36
Riemer Reinalda schreef op 04 december 2002 @ 11:56:
Hoi Togt

Bij kleine aanvullingen kan je ook deze knop gebruiken [afbeelding]

Anders kan dit gezien worden als het onnodige omhoog kicken van je topic, zie ook Kicken van je topic

[...]
neem nog een kop koffie :Z

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Arno

Arno

PF5A

Ondanks dat ik je mening deel, staat riemer wel in zijn recht. Als regular hoort hij zorg te dragen users die de forum/subforum regels niet kennen deze alsnog gaan kennen :)

Jeremy Clarkson

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:36
Traag schreef op 04 December 2002 @ 12:07:
[...]
Ondanks dat ik je mening deel, staat riemer wel in zijn recht. Als regular hoort hij zorg te dragen users die de forum/subforum regels niet kennen deze alsnog gaan kennen :)
jah maar kom op... de topic starten heeft net 100 posts, wat dus redelijk nieuw is. ik vind het antwoord van Riemer dan ook wel een beetje bot overkomen. hij kan wel weten hoe het moet maar dat hoeft dan nog niet voor iedereen te gelden...

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Haal jij?

Even serieus.
Riemer mag dit soort opmerkingen maken, aangezien hij regular is. Meer info hierover is te vinden in Mededelingenforum.
Deacon schreef op 04 December 2002 @ 12:08:
jah maar kom op... de topic starten heeft net 100 posts, wat dus redelijk nieuw is. ik vind het antwoord van Riemer dan ook wel een beetje bot overkomen. hij kan wel weten hoe het moet maar dat hoeft dan nog niet voor iedereen te gelden...

Juist als een user nieuw is, kunnen we hem op deze manier de regels bekend maken.

Ik stel voor dat je me even mailt als je problemen hebt met het optreden van Riemer, dan kunnen we hier even over babbelen, zonder dat dit topic er onder lijdt.

[ Voor 51% gewijzigd door blackd op 04-12-2002 12:10 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Arno

Arno

PF5A

Deacon schreef op 04 december 2002 @ 12:08:
Is ook zo, in zo'n situatie dien je IMO als regular via de forum mods dit te communiceren en als het te vaak gebeurt, dan kan de forum mod het via mail aan de user vragen

Yust my €1/50

Jeremy Clarkson

Verwijderd

Togt schreef op 04 December 2002 @ 11:14:
Ik ben op zoek naar een manier om gebruikers te monitoren. Ik heb het vermoeden dat er binnen het bedrijf mensen inloggen met Netmeeting en Terminal Services die niets te zoeken hebben op de servers die we gebruiken (en allerlei dingen (de-)installeren. )

Het admin account password is voor velen bekend, en kan dus niet zomaar van password veranderen. Dit betekend ook dat alleen een log van "admin logt in" niet voldoende is, ik wil graag weten vanaf welk IP adres de gebruikers inloggen.

Weet iemand welk programma het best geschikt is voor dit soort monitoring?
maak een nieuw admin account aan en ontneem de het huidige account ts rechten... problem solved...

Verwijderd

Togt schreef op 04 December 2002 @ 11:37:
volgens mij kan je in je securitylog de loginname + workstationname zien...

• Togt
Dank voor je on-topic antwoorden iis5_rulez! Helaas is het niet aan mij om andere user-naam aan te maken, ik ben geen beheerder. Ook heeft het loggen van username geen zin omdat iedereen als admin inlogged. Workstation zie ik helaas niet, alleen de naam van de machine waarop ingelogd is :(

Wat betreft de rest: Ja ik wist dat ik ook kon editten i.p.v. nieuwe post, maar dacht dat mijn twee replies achter elkaar niets met elkaar te maken hadden. Mijn post stond redelijk bovenaan, dus meerwaarde van het 'kicken' van mijn post had weinig zin ?!

Verwijderd

sorry ik nie snap... je bent geen beheerder en iedereen logt in met admin... volgens mij zit er iets niet goed bij jullie :)

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:59

random

Lost his marbles

Even om het duidelijk te krijgen,

Hebben jullie een NT netwerk staan, en daar los van een Terminal server die in remote administration mode staat? (dus dat gewone gebruikers niet kunnen inloggen, en de useraccounts dus ook niet gesynchroniseerd worden?) Of hebben jullie de Terminal server wel in het huidige netwerk opgenomen?

2e vraag: Hebben jullie TSCAL's aangekocht? (Terminal Server Connection Access Licences), deze heb je namelijk nodig als je je server in Application server mode wil zetten.

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

Pagina: 1