[XP] he, mijn TI4200 HEEFT helemaal geen tuner!

Pagina: 1
Acties:

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 10:43

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Ok, ik heb dus een Sparkle TI4200 128mb kaartje, en alles leuk & aardig, draait al wat weekjes als een uh videokaart. Maar eens in de tijd beweert ons aller vriend Mr Ikspee dat hij (of zij?) 'nieuwe hardware' heeft gevonden onder de noemer Nvidia Tuner en dat die zich bevind op mn Sparkle. Maar, beste kijkbuiskindertjes, mijn kaart HEEFT helemaal geen tuner. Wat kan ik doen om XP dit te laten geloven? Ik heb hem al eens 'fake' geinstalleerd en dan disabled, maar dan komt ie een tijd later vrolijk terug :(

Pleh! (voor de helikopters, Joey-style ;))

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Heb je wel een Video-IN, volgens mij is dat m nl...

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 14:48

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb even 2 tellen ons allerheilige google even geraadpleegd en ik kwam op een pagina waar ze de Sparkle Ti4200 VIVO/DVI verkopen.
Heb je toevallig een VIVO versie ??? Dan zal het inderdaad gewoon een driver zijn voor je video-in.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:29

Klippy

Still Game

Zoals gezegd de Video-in waarschijnlijk :)

Even naar www.nvidia.com en de WDM drivers downloaden en installeren zou het 'probleem' moeten oplossen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Ik heb een leadtek ti4400 vivo waarbij ook die tuner wordt geinstalleerd. Heeft naar mijn idee inderdaad met vivo te maken.

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
ja ik heb video in, en dat werkt allemaal, maar deze drivers zijn echt voor een Tuner. En dat is heel irritant, want elke keer als ik een capture programma of wat dan ook wil gebruiken om die video-in te gebruiken, staat ie ALTIJD automatisch op de Tuner! En tja, die heb ik niet :D (joh)

Verwijderd

Zoek naar de registry-key "DefaultIn" en je zult zien dat ie op "Tuner" staat... andere alternatieven zijn volgens mij "Video" (S-Video) en "Comp" (Composite Video).

Je kunt dit ook in de NVCap.inf aanpassen, maar dat had je dan VOOR het installeren moeten doen ;)

Daarnaast is 't verstandig om de "VideoStandard" key van "NTSC" op "PAL" te zetten, mocht ie daar nog niet op staan.

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 15:51
Hier zegt ie ook dat er een tuner op zit :) maarja gewoon op video zetten en klaar.
(leadtek gf4ti4600)

Verwijderd

Als het goed is hebben jullie de WDM (capture) drivers geinstalleerd. Deze zijn uiteraard nodig voor video-in, maar ondersteunen ook een tuner en audio crossbar endat soort dingetjes. Die wil XP natuurlijk maar al te graag installeren. Echter niets aan de hand. Gewoon XP zijn zin geven en je hoort hem niet meer klagen en zelf heb je er verder ook geen last van. :*)

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:43
Heb ook dezelfde videokaart, en ja... winxp instaleert WDM drivers en dat is voor TV-in dus ook tuner

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Ka_ka_rot schreef op 04 December 2002 @ 16:00:
Heb ook dezelfde videokaart, en ja... winxp instaleert WDM drivers en dat is voor TV-in dus ook tuner
da's niet hetzelfde hoor ;)

maar goed, ik zal er maar mee moeten leven :/

Pagina: 1