Toon posts:

[autoradio] vraag van een leek

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een absolute leek qua audio... ik weet dat als ik m'n speakers in m'n sterio plug dat er geluid uit komt B)
en dan houd ut al snel op :(

Tijdens m'n zoektoch over internet na wat er van belang is voor autoradio's kwam ik overal behalve waar ik moest zijn... honderde sites en topics over wat nou goeie systemen zijn, maar nix over WAT nou belangrijk is bij autoradio's

Ik heb sinds kort een rijbewijs :7 en leen de opel astra stationcar van m'n vader best vaak. maar deze heeft een (denk standaard autoradio) waar ook bandjes in kunnen. Ik wil graag een radio die CD's CD-R en CD-RW kan lezen, en dan het liefst muziek cd's en mp3's (als ut kan ook mp3PRO, maar das nie nodig eigenlijk). Wat zijn de dingen die van belang zijn bij aauto radio's?
ik wil eigenlijk MAX. 200 euro uitgeven, dus de dure pioneers en jvc's zulen er wel nie in zitte.

ofwel waar moet ik op letten als ik ga zoeken na autoradio's

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 10:57 ]

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 19:08
het kan zijn dat je tegen problemen aanloopt bij het inbouwen van je autoradio als de Open Astra een extern display heeft (dus niet op de radio).... het probleem waar je dan tegenaan loopt is dat je radio totaal geen stroom meer krijgt als je de sleutel uit het contact haalt, waardoor het gegeugen van je radio wegvalt. dit is op te lossen door echter op de radio 2 stekker om te wisselen, of om een stekker door te verbinden, maar dit hangt af van welke radio je koopt.

verder als je mp3 wilt spelen in de auto ben je meestal meer dan € 200 kwijt (voor een beetje radio) mp3pro zit nog op geen enkele autoradio (wel wma maar die zijn erg duur)

voor de rest zijn alle autoradio's wel een beetje het zelfde (aansluitingen)
moet je een beetje kijken naar je eigen wensen waaraan de radio moet voldoen, en dan even een vergelijk op internet doen.

https://bottenberg.dev

Verwijderd

Topicstarter
met mp3 bedoel ik gebrande cd's waar de nummers als mp3 opstaan.
dus niet met een flash geheugen waar ik een paar honderd mp3 tjes in kan zette.

• Flarrestein
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-08 08:08

Flarrestein

Superworm Jim

Er zijn verschillende mp3 autoradio's verkrijgbaar. Onder de 200 pleuro ook, maar dan zit je in het 'bagger' segment.
Koop voor 200 pleuro een goede radio/cd, of geef meer uit voor een radio met mp3.

HIER !!! PAK AAN

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

bij de aldi hebben ze een leuk mp3 radiotje als je niet teveel versterkers er aan wilt hangen

what?

• Flarrestein
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-08 08:08

Flarrestein

Superworm Jim

TeH_oNe schreef op 04 December 2002 @ 12:18:
bij de aldi hebben ze een leuk mp3 radiotje als je niet teveel versterkers er aan wilt hangen
Dit bedoel ik dus met die 'bagger' radio's.
Als je geen kwaliteitswensen hebt, koop je zo'n ding. Maar ga niet klagen als dat ding moeilijk doet met id3 tags e.d.

HIER !!! PAK AAN

Verwijderd

Topicstarter
allemaal leuk en aardig...
maar waar ik benieuwd na ben is WELKE dingen zijn van belang bij een autoradio met mogenlijkheid tot mp3-cd's??

bij een videokaart is de AGP(of PCI) van belang, samen met:
aantal MB's, snelheid van de GPU, snelhied van geheugen.

bij harde schijf is het:
aantal gig per platter, aantal platters, aantal rpm, dus interface

maar welke dingen zijn van belang bij autoradio's?
want als ik die dingen weet kan de discussie losbranden welke radio dan te kopen

of zijn er behalve de functies bijna geen dingen waar je op moet letten?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 13:27 ]

Verwijderd

Ermmmmmm ik weet niet of het goed is om hier te posten maar ik heb een vraagje en wil niet nog een keer een thread maken :p

Ik weet eigenlijk niet erg hoe die werk kan iemand me uitleggen? probleem : als ik op het icoon klik(opstarten) dan start hij op alles is ok... maar als ik eenmaal naar mijn eigen ip connect zeg die dat ik een password moet hebben om erbinnen te komen... is er misschien zo'n command ofzoiets? en wat is een plugin? moet je dat hebben voor shoutcast om een server te maken(een eigen server)? en tools? ik ben in de war met dat progie :( Als er tools en pulgins zijn kan je het me senden ONEGAIIIII?

~ Ik probeer zelf een server te maken en het lukt niet echt :'( Help meeeeeee :)

Hier een Exm van het probleem als ik connect naar m'n ip :

<12/04/02@13:38:39> [SHOUTcast] DNAS/win32 v1.9.2 (Nov 25 2002) starting up...
<12/04/02@13:38:39> [main] loaded config from C:\Program Files\SHOUTcast\sc_serv.ini
<12/04/02@13:38:39> [main] initializing (usermax:32 portbase:8000)...
<12/04/02@13:38:39> [main] No ban file found (sc_serv.ban)
<12/04/02@13:38:39> [main] No rip file found (sc_serv.rip)
<12/04/02@13:38:39> [main] opening source socket
<12/04/02@13:38:39> [main] source thread starting
<12/04/02@13:38:39> [main] opening client socket
<12/04/02@13:38:39> [main] Client Stream thread [0] starting
<12/04/02@13:38:39> [main] client main thread starting
<12/04/02@13:38:39> [source] listening for connection on port 8001
<12/04/02@13:38:43> [source] invalid password from GET / HTTP/1.0 213.84.251.195
<12/04/02@13:38:43> [source] invalid password from GET / HTTP/1.0 213.84.251.195

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 13:39 ]

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 19:21
Ik heb ook een vraag maar wil geen nieuw topic openene.
WAT IS DAT NOU WEER VOOR ONZIN!!!

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Verwijderd

...? Ik wil alleen het antwoord weten... weet je het misschien?

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 13:33:
Ermmmmmm ik weet niet of het goed is om hier te posten maar ik heb een vraagje en wil niet nog een keer een thread maken :p

Ik weet eigenlijk niet erg hoe die werk kan iemand me uitleggen? probleem : als ik op het icoon klik(opstarten) dan start hij op alles is ok... maar als ik eenmaal naar mijn eigen ip connect zeg die dat ik een password moet hebben om erbinnen te komen... is er misschien zo'n command ofzoiets? en wat is een plugin? moet je dat hebben voor shoutcast om een server te maken(een eigen server)? en tools? ik ben in de war met dat progie :( Als er tools en pulgins zijn kan je het me senden ONEGAIIIII?

~ Ik probeer zelf een server te maken en het lukt niet echt :'( Help meeeeeee :)

Hier een Exm van het probleem als ik connect naar m'n ip :

<12/04/02@13:38:39> [SHOUTcast] DNAS/win32 v1.9.2 (Nov 25 2002) starting up...
<12/04/02@13:38:39> [main] loaded config from C:\Program Files\SHOUTcast\sc_serv.ini
<12/04/02@13:38:39> [main] initializing (usermax:32 portbase:8000)...
<12/04/02@13:38:39> [main] No ban file found (sc_serv.ban)
<12/04/02@13:38:39> [main] No rip file found (sc_serv.rip)
<12/04/02@13:38:39> [main] opening source socket
<12/04/02@13:38:39> [main] source thread starting
<12/04/02@13:38:39> [main] opening client socket
<12/04/02@13:38:39> [main] Client Stream thread [0] starting
<12/04/02@13:38:39> [main] client main thread starting
<12/04/02@13:38:39> [source] listening for connection on port 8001
:| |:(

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
Nadesico, wat heeft dit met een autoradio te maken?
daar ging het namelijk over?

ik weet niet hoe bekend je hier op got bent, maar waar jij last van hebt moet je eventje ergens anders vragen.

Verwijderd

Topicstarter
verder niemand iets zinnigs te zeggen over autoradio's???

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 08:54:
verder niemand iets zinnigs te zeggen over autoradio's???
tja wat wil je horen?

ik kan alleen maar zeggen dat als je per se een mp3 radio wil je dat niet met 200 euro gaat redden.

Ik heb een kenwood kdc-mp6090r, die kostte toendertijd 850 gulden, nu issie te koop voor rond de 310 euro... of zijn opvolger de 6021r, maar die ziet er weer heel anders uit.

Ga zoiezo voor een van de betere merken zoals pioneer kenwood rockford ofzo.
JVC heb ik persoonlijk slechte ervaring mee net zoals Sony.

Ga eens kijken in een winkel, en zet even op een rijtje wat je per se wel wilt hebben en wat per se niet. ga dan op zoek naar een radio die bij je past en die je mooi vind.

verder moet je ook nog goede speakers zoeken, ga voor het mooiste geluid voor een composet voorin, dat is een midrange speaker en een tweeter apart met een scheidingsfilter, dit moet wel in je auto passen natuurlijk. je zou verder nog rear-fill speakers kunnen overwegen, 6x9" bijvoorbeeld.

Bespaar NOOIT op kabels, je kan nog zo'n exotisch spul in je auto hebben, als je het aansluit met brasmateriaal, kun je net zo goed zelf gaan zingen.

/mijn eigen spul:

ik heb dus die headunit van kenwood, leuk ding alleen duurt het 2 sec voordat hij een mp3 ingeladen heeft, dit is opgelost bij de 6021 dacht ik.

Ik kan maar 10cm speakertjes voorin kwijt dus heb ik gekozen voor speakertjes die relatief een breed spectrum aankunnen: de Boston Acoustics FX4.

Achterin heb ik Boston Acoustics RX97 6x9" ovalen als rearfill.

Verder heb ik voor het laag een 12" RockFord Fosgate woofer.

De versterker is een 800W Lanzar Vibe.

al met al heb ik voor 75 euro aan kabels liggen, allemaal Caliber.

[ Voor 20% gewijzigd door beschuitfluiter op 05-12-2002 09:04 ]

¯\_(ツ)_/¯

• BaRF
  • Laatst online: 15:09

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 12:37:
allemaal leuk en aardig...
maar waar ik benieuwd na ben is WELKE dingen zijn van belang bij een autoradio met mogenlijkheid tot mp3-cd's??

bij een videokaart is de AGP(of PCI) van belang, samen met:
aantal MB's, snelheid van de GPU, snelhied van geheugen.

bij harde schijf is het:
aantal gig per platter, aantal platters, aantal rpm, dus interface

maar welke dingen zijn van belang bij autoradio's?
want als ik die dingen weet kan de discussie losbranden welke radio dan te kopen

of zijn er behalve de functies bijna geen dingen waar je op moet letten?
nouja, functies zíjn natuurlijk een groot onderdeel van een radio :) maar bij de radio zelf zou ik bv letten op dingen zoals frequentiebereik ofzo (al is dat bij de meeste wel ok; 20-20.000Hz is voor veel mensen voldoende ;)) maar voor de rest, ach... bijna elke fabrikant kan wel een leuke radio maken.

Ik heb zelf een tijdje een MARQUANT MP3 radio gehad, de MCR690 of hoe heet ie, en die was niet duur (€189) maar hij speelde geweldig, goed geluid, kon perfect overweg met ID3tags en mapstructuren, vrijwel geen inleespauze en alle functies die je kunt bedenken. Maar nu is ie gejat :( Anyways, ik kan zeggen dat MArquant over het algemeen gezien wordt als een kutmerk, maar voor de mensen die gewoon een leuk goedkoop radiootje willen is zoiets perfect :)

[ Voor 9% gewijzigd door BaRF op 05-12-2002 09:46 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

cyberjack77 schreef op 04 december 2002 @ 11:57:
het kan zijn dat je tegen problemen aanloopt bij het inbouwen van je autoradio als de Open Astra een extern display heeft (dus niet op de radio).... het probleem waar je dan tegenaan loopt is dat je radio totaal geen stroom meer krijgt als je de sleutel uit het contact haalt, waardoor het gegeugen van je radio wegvalt. dit is op te lossen door echter op de radio 2 stekker om te wisselen, of om een stekker door te verbinden, maar dit hangt af van welke radio je koopt.

verder als je mp3 wilt spelen in de auto ben je meestal meer dan € 200 kwijt (voor een beetje radio) mp3pro zit nog op geen enkele autoradio (wel wma maar die zijn erg duur)

voor de rest zijn alle autoradio's wel een beetje het zelfde (aansluitingen)
moet je een beetje kijken naar je eigen wensen waaraan de radio moet voldoen, en dan even een vergelijk op internet doen.
Dat eerste is dus klinklare nonsens. Als je een speciale Opel-radio gebruikt, zal ie dat info-display ook voor de radio gebruiken. Hang je er een gewone radio in, zal ie het gewoon doen. Alleen gebruik je dan dat display niet.
Om je 'Contact-uit'-verhaal kon ik alleen maar lachen. In een Opel zitten ook de standaard ISO-stekkers, waarbij dus ook gewoon de continue-spanning zit om het geheugen vast te houden. Aan een nieuwe radio zou ik vooral niet te veel aan de bedrading gaan klooien, en gewoon gebruik maken van de standaarden die er zijn.

@topic-starter: Ben ook aan het rondkijken voor een MP3-radio, en ik denk dat ik toch bij de Kenwood of JVC uitkom. JVC is iets goedkoper, maar van verschillende mensen hoor ik klachten over de JVC, terwijl ik zelf al 5 jaar zonder klachten een wisselaarset ervan heb. Ook m'n vader had meer problemen met z'n Kenwood dan met z'n latere JVC.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eventjes gekeken, en het is geen speciale opel radio, maar een simpele ouwe philips...

Ik vind de JVC's eigenlijk al best wel duur...
ik weet dak nie zo veel money heb, maarja, hoev ook niet de BESTE radio, maar gewoon een beetje een goeie

Verwijderd

ik ben ook bezig met radio/cd/mp3 te zoeken, en dacht eigenlijk aan een jvc, maar lees hier niet zo positieve berichten daarover.
kan iemand mij vertellen wat er dan met die jvc radio's is? voor een radio van boven de 250,- euro verwacht ik toch wel dat ie beetje kwaliteit heeft :)

Verwijderd

Ik heb deze : http://www.tweakers.net/pricewatch/20304 , (homepage http://www.kingstech.com.hk/products/Face%20MP3/index.htm) . Hij doet waar ik hem voor gekocht heb (geluid) en daar houdt het ook wel mee op. Hij geeft normaal geluid en ook nog wel op een behoorlijk volume maar hij is wel lelijk. Ook is hij nogal omslachtig te bedienen, tenminste, het is allemaal wel logisch maar net teveel werk voor als je achter het stuur zit. Ook kan hij, volgens mij, alleen bitrate aan van 128 k/s (of hoger) en het afspelen van audio-cd's is een ramp (veel storing maar dit kan ook aan m'n auto liggen trouwens ). Maar goed, you get what you pay for, en ik ben er (na bijna een jaar) nog steeds wel blij mee.

edit: ik zie net dat de radio op die link toch wat anders is als als die van mij, minder uitgangsvermogen maar wel kleurendisplay. Hij is nog wel net zo lelijk :).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 11:49 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als die Astra nu een radio heeft die het display van de boordcomputer gebruikt is het misschien ook wel leuk om op zoek te gaan naar een radio die je daar op aan kunt sluiten, ik meen dat een o.a. aantal JVC's dat hadden. Is altijd leuk om te hebben natuurlijk :)

En cyberjack: Dat je radio geen stroom zou krijgen als het contact uit staat heeft niks met dat display te maken lijkt me? Dat display is gewoon een losse connector die verder niks met de ISO-aansluiting te maken, denk dat je het in jouw geval dus gewoon niet goed aangesloten hebt.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-08 07:47
Bigs schreef op 05 december 2002 @ 11:29:
Als die Astra nu een radio heeft die het display van de boordcomputer gebruikt is het misschien ook wel leuk om op zoek te gaan naar een radio die je daar op aan kunt sluiten, ik meen dat een o.a. aantal JVC's dat hadden. Is altijd leuk om te hebben natuurlijk :)

En cyberjack: Dat je radio geen stroom zou krijgen als het contact uit staat heeft niks met dat display te maken lijkt me? Dat display is gewoon een losse connector die verder niks met de ISO-aansluiting te maken, denk dat je het in jouw geval dus gewoon niet goed aangesloten hebt.
standaard kun je dat boordcomputerscherm volgens mij alleen met opel's "eigen" radio's gebruiken.

Maar Sony en JVC en andere bekende merken verkopen iig interfaces voor dat schermpje als optie bij hun radio's

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Ik heb gister dat ding van de Aldi gekocht,... cd/mp3 129 euro,..... werkt prima hoor, geluid is wel goed,.......... prijs-kwaliteit is prima,......Ben er zeer tevreden over :)

Verwijderd

Topicstarter
radio aansluiten op de boordcomp.?
is dat niet allen bij de ERG dure radio's?
en wat heb je dan?
kan de auto ZELF dan muziek luisteren, of ga je de boordcomp. overklocken zodat je auto harder gaat?

zoals ik al zei zit er een philips radio in, en het maakt nix uit of ie op contact zit of niet. de sleutel mag er ook uit zijn en de radio kan gewoon doorspelen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom investeren in een autoradio voor de auto van je pa? Dan koop je over een paar jaar een eigen auto, kun je weer dat geld uitgeven. Bovendien weet ik niet of je pa er wel zo blij mee zal zijn als je zelf aan ZIJN radio gaat zitten klooien...ik weet iig dat mijn pa daar destijds weinig trek in had....
Wat je misschien beter kunt doen (ff aangenomen dat je het geluid dat uit de huidige radio komt voldoende vindt):
Koop zo'n discman die ook MP3's enzo af kan spelen, plus een auto-aansluit set. Koop geen complete set, die dingen zijn veel te duur, maar pak gewoon zo'n losse cassette-adapter (electro-zaak) en een losse adapter voor de aansteker (autoshop/tankstation?). Ik was zo iig goedkoper uit; bovendien hebben die losse adapters vaak net iets meer vermogen, iig voldoende voor een discman. Anders zit je aan de standaard van de fabrikant vast, dat is vaak duurder en daar kun je vaak geen andere merken op aansluiten.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 12:28:
radio aansluiten op de boordcomp.?
is dat niet allen bij de ERG dure radio's?
en wat heb je dan?
kan de auto ZELF dan muziek luisteren, of ga je de boordcomp. overklocken zodat je auto harder gaat?
Hiermee bedoelen we een radio aangepast op de Opel. Deze heeft dan zelf geen display, maar gebruikt het info-dislplay van de boordcomputer. Als je geen boordcompute hebt, kom je op dat scherm niet verder dan de buitentemperatuur en tijd. De functionaliteit van de radio zelf staat dus helemaal los van een eventuele boordcomputer.
zoals ik al zei zit er een philips radio in, en het maakt nix uit of ie op contact zit of niet. de sleutel mag er ook uit zijn en de radio kan gewoon doorspelen.
Dan is ie niet volgens de standaarden aangesloten ;) Standaard is, contact uit, radio uit. Maar dit is vrij eenvoudig te bypassen. Maar maakt die radio nou gebruik van dat info-display of niet?

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Verwijderd

Topicstarter
neej, volledig eigen display.
het info display van de opel heef alleen maar temp, datum en tijd.

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 19:08
LangTall schreef op 05 December 2002 @ 10:19:
[...]

Dat eerste is dus klinklare nonsens. Als je een speciale Opel-radio gebruikt, zal ie dat info-display ook voor de radio gebruiken. Hang je er een gewone radio in, zal ie het gewoon doen. Alleen gebruik je dan dat display niet.
Om je 'Contact-uit'-verhaal kon ik alleen maar lachen. In een Opel zitten ook de standaard ISO-stekkers, waarbij dus ook gewoon de continue-spanning zit om het geheugen vast te houden. Aan een nieuwe radio zou ik vooral niet te veel aan de bedrading gaan klooien, en gewoon gebruik maken van de standaarden die er zijn.

@topic-starter: Ben ook aan het rondkijken voor een MP3-radio, en ik denk dat ik toch bij de Kenwood of JVC uitkom. JVC is iets goedkoper, maar van verschillende mensen hoor ik klachten over de JVC, terwijl ik zelf al 5 jaar zonder klachten een wisselaarset ervan heb. Ook m'n vader had meer problemen met z'n Kenwood dan met z'n latere JVC.
Ik heb zelf een opel astra (uit 1995), en klopt met het display krijg je geen problemen, maar als het display in de auto zit, en je gebruikt een gewoone radio, dan heb je wel het probleem dat als je je sleutel uit het contact haalt het geheugen van je radio weg valt.
Dit heb ik gehad met de Kenwood KDC-MP6090R en nu met mijn huidige Pioneer DEH-P7400MP.
Volgens de opel-dealer was de oplossing om achterop de radio de stroomkabels van constant en contact omdraaien (dus niet op de iso stekker).

nog even een tip.... de kenwood die ik heb gehad was binnen 1 1/2 jaar stuk :( .. geen garantie en een nieuwe flatcable voor het frontje kost € 85,- :( dus een kenwood kan ik je afraden.... het geluid is erg goed.... maar toch vind ik persoonlijk de pioneer beter.

https://bottenberg.dev

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg het gevoel dat ELK merk wel door iemand wordt afgeraden...
en dat het qua merken meer gaat om de persoonlijke voorkeur dan de werkenlijke kwaliteit

omdat die bij alle grote merken gewoon goed is.

op dit moment hebben de volgende radios mijn voorkeur:

Aiwa CDCR317 en CDCR217

Lenco CS-2000

Akai ACR 3900RDS

alle 4 rond de 200 euro, maar Akai ken ik niet

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 19:14 ]

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Mmmm... Natuurlijk heeft iedereen zijn voorkeuren voor bepaalde merken, logisch toch? Als ik je zo neutraal mogelijk zou moeten adviseren raad ik je net als een vorige poster de merken Pioneer, Kenwood, Clarion en Alpine aan. De eerste twee zijn betaalbaar en gericht op de gewone consumentenmarkt, de laatste 2 zijn (merendeels) een klasse duurder.
JVC heb ik ERG slechte ervaringen mee (uitval, snel kapot) en Sony heeft in mijn optiek een gruwelijke laagweergave.
Over het onboard display van Opel weet ik niet zoveel, wel weet ik dat een aantal huidige Kenwood radio's aan te sluiten zijn op dit display dus dat probleem kun je in principe ook tackellen. Suc6!

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

belangrijke dingen bij een autoradion zijn (naar mijn mening)

cdr/w compatibiliteit
versterkeruitangen(liefst2 of meer)
wisselaarbediening
de bediening van de radio zelf(zitten echt onhandige radios tussen)

voor de rest maakt het voor 200 euro niet zoveel uit wat je koopt..koop voor die geld aub geen mp3 radio want dan kom je dus op een merk uit waar bv op versterker van de radio bespaard wordt en dat is bij de normale merken al 3*nix

als mensen problemen hebben met jvc dan kan ik daar iig tegenoverstellen dat ik reeds 2 kapotte kenwoods en een kapotte sony heb gehad.. jvc heeft iig als enige 3 jaar garantie op haar autoradios

suc6
Pagina: 1