Toon posts:

Digital out

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SB Live! player 1024
hierop zit een digital output
het geval is zo.... Ik heb een MD-speler
die md speler kan op een digital out worden aangesloten op SB Live! zit zo'n aansluiting alleen hoe gebruik ik die, trouwens kan dat eigenlijk wel
MD speler is Sharp MD-MT15

Verwijderd

Topicstarter
wie kan mij helpen?

Verwijderd

nee je moet een optical out hebben.
op jouw kaart zit caxiaal-digitaal-out

Verwijderd

Met de SB plaitinum live heb je wel een optische uitgang.....maar met de 1024 niey alleen maar een dig. uitgang....je kan hem alleen via je line uot aansluiten...
of ga naar http://www.xitel.com/f_DG1.htm

veel betere kwaliteit dan je line out

Verwijderd

Bij Conrad kun je een zelbouw setje kopen(electronica) om de Coaxiale signalen om te zetten naar TOS-link (Optisch).

Ik heb zelf zo'n setje voor drie tientjes genomen, en werkt perfect op de MD.

bestelnummer:116726-89

Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/wscho/temporale/tydelijk/yellow-connector.jpg
Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/wscho/temporale/tydelijk/optocoax.jpg

www.hardwarex.nl

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hoe zorg je ervoor dat het volume precies goed komt bij opnemen naar MD?

Verwijderd

Digitaal gebeurt dat automatisch. analoog kun je op je MD recorder het opname volume instellen, en natuurlijk het volume van de bron waarvan je opneemt...

Verwijderd

Kan je die verbinding tussen je sb-live en dat ding van conrad gewoon met een normale 3,5 mm verlengkabel doen?

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 14:02

afterburn

No more...

{snip}

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• afterburn

afterburn

No more...

{snip}

Computer specs

• afterburn

afterburn

No more...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 november 2000 21:57 schreef afterburn het volgende:
www.hoontech.com

Optional board for Sound Blaster Live!/Value,ST Digital I/O II supports 4 channal Digital Outputs for 96kHz 24-bit 4CH S/PDIF Digital Amplifier and ST External 96kHz 24-bit DAC Box.Optical Output for MiniDisk(48kHz) recording is also supported. 96kHz 24bit DAC sound quality from the ST external BOX and ST S/PDIF Digital AMP will provide the best sound quality in comparison to DAC from the SBLive!/Value.

Prijs: $21, binnen een week in huis. :)[/quote]edit: product page: http://www.hoontech.com/english/products/Brackets/product6_8.html

Computer specs

Verwijderd

{snip} ;)

• martdj
  • Laatst online: 23-06 14:59
www.hoontech.nl
Heb je het nog sneller in huis...

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 16:14
WOEHAAA, blijken er gewoon 2 dealers daarvan in Zwijndrecht te wonen! :) das in de buurt :)

- NAC Breda -

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem als jouw dus ik denk dat ik maat een Maxi Sound Fortistisimo ga kopen voor 100 gulden.

Verwijderd

Topicstarter
Yo
hardstikke fijn die reacties.....
ik denk da ik zo'n optische uitgang ga kopen bij hoontech, gewoon supermakkelijk (en redelijk goedkoop...)
alleen die verrekte optische kabels zijn zo duur(geloof ik...:?)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 november 2000 21:31 schreef HaTeWaY het volgende:
Digitaal gebeurt dat automatisch. analoog kun je op je MD recorder het opname volume instellen, en natuurlijk het volume van de bron waarvan je opneemt...[/quote]Nou bij mij lukt dat digitaal dus mooi niet, het opnameniveau blijft te laag ook als ik die bij mijn MD op maximaal zet. Iemand een idee hoe dat komt? Ik heb een Guillemot Fortissimo en een Sony MZR70.

Verwijderd

Jazeker, digitaal moet je wel evt. instellen, bij de meeste apparaten wordt zodra je de TOS-Link aankoppelt, en er een signaal overstuurd, neemt hij het startpunt en hetsignaalsterkte aan van wat er heen gestuurd wordt!

Als dit bij jou te laag is, moet je mixer van je geluidskaart eens nakijken of de instellingen wel goed staan op Digitaal.

Bij de Live1024 wordt dit op de geluidskaart rechtstreeks aangestuurd en hoeft men niets te veranderen, plug er in en spelen/opnemen.

Ik zal deze afbeeldingen en Links op mijn Hardware-site plaatsen, het is een steeds terugkerend fenomeen, en leuk dat we snel met z'n allen digitaal gaan... ;)

www.hardwarex.nl

• martdj
  • Laatst online: 23-06 14:59
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>WOEHAAA, blijken er gewoon 2 dealers daarvan in Zwijndrecht te wonen! das in de buurt[/quote]Dealers waarvan? Hoontech spullen? Zo ja, wat zijn de adressen en wat zijn de prijzen die ze rekenen??

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>alleen die verrekte optische kabels zijn zo duur(geloof ik...:?)[/quote]Voor een geeltje heb je een goede van 2 meter (Radio-centrum in Utreg). Valt dus best wel mee.

edit:
Heb net die hoontech.nl bekeken, maar de genoemde dealers doen dus niet aan versturen. Prijs is wel goed: 42 piek voor de simpele met alleen dig.out, maar 12 meer dan dat ding van conrad (is minder praktisch + soldeer-avontuur). Alleen een reisje naar Zwijndrecht (ligt dat niet ergens bij Breda?) ligt me ook niet erg lekker.

Imp.

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Verwijderd

Topicstarter
Valt idd mee, alleen Utrecht ligt voor mijn niet zo heel erg gelegen, of weet iemand nog in Deventer of Apeldoorn een winkel die vrij goedkoop, maar wel goede kwaliteit optische kabels verkoopt....
bvd....:)

• netvor
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Valt idd mee, alleen Utrecht ligt voor mijn niet zo heel erg gelegen, of weet iemand nog in Deventer of Apeldoorn een winkel die vrij goedkoop, maar wel goede kwaliteit optische kabels verkoopt....
bvd....:)[/quote]Het schijnt dat er in downtown Apeldoorn een vrij goede electronicaboer zit, weet alleen niet waar, of hoe die heet.
HTH

Imp

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 16:14
Ikzelf woon in Zwijndrecht, ik moet er ook 1 hebben.
Als iemand anders ook nog wat nodig heeft moetie maar meelen.
Zwijndrecht ligt net ten noorden van Dordrecht, zo'n 15 km ten zuiden van Rotterdam

- NAC Breda -

Verwijderd

Topicstarter
bedoel je van essen?
heb er wel eens van gehoord
denk jij , Imp, dat die hem is?

• netvor
van essen klinkt wel bekend...ik heb m'n oom (uit apeldoorn) 'ns een keer geholpen met z'n versterker (diagnose: Hij Doet Ut Niet) en toen zijn we dus langs zo'n zaak gegaan voor wat spulletjes. Kan wel dat het zo heette.

Imp

Verwijderd

ik heb ook een SBlive value, en ik wil m'n pc bliepjes over de versterker/boxen laten klinken ... heb ik een speciaal soort receiver nodig om geluid via de digitale uitgang te kunnen beluisteren en is de geluidskwaliteit beter ?

• afterburn

afterburn

No more...

Oh nee, niet de HC Shop in Z-drecht. :( Daar koop ik dus nog niks als m'n leven er van afhangt. Off all places. Sjeez.

Nu had ik dit ding al een tijdje, via Taiwan, dus dat scheelt weer. :)

Computer specs

Pagina: 1