Toon posts:

[Win2k] (remote) shutdown email notificatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc die ik via wol kan activeren, zowel over het lan als het internet.
Dit is een W2K server.
Ik heb een scriptje gebouwd dat zodra de PC opstart, hij automatisch inlogt en via blat.exe een mailtje naar mijn hotmail stuurt dat mijn PC is aangezet.
Dit voor als ik in de toekomst anderen de mogelijkheid geef om mijn PC remote aan te zetten.
Nu wil ik ook hetzelfde voor elkaar krijgen als mijn PC een shutdown doet, of de huidige gebruiker uit log.
Maar zelfs in de grouppolicy editor bij shutdown en logoff krijg ik dit niet draaiend.
Overigens ook bij logon kan ik het "ik-sta-aan-mailtje" niet automatisch versturen.
Dus toen maar het script in de startup folder gezet, wat wel weer werkt.
Ik ben dus bang dat er al bepaalde services ge-deactiveerd zijn (bijvoorbeeld smtp) als ik een script wil laten draaien in de shutdown policy.
(Er komt wel snel een venstertje voorbij als ik de PC een shutdown geef)
En nogmaals, het script, een cmd file waarin alleen maar staat hoe blat opgeroepen wordt en met welke parameters, werkt wel onder de startup groep en als ik hem handmatig start.

Kortom : hoe krijg ik hetzelfde voor elkaar bij een shutdown of desnoods een logoff van de huidige user (ik neem aan dat die logoff eigenlijk toch ook gebeurt voordat de shutdown plaats vindt) ? :?

Help me, please. :) _/-\o_

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

* drm denkt dat je in WOS meer kans maakt :)
offtopic:
moved + topictitle

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Zijn daar geen niet duizenden aparte proggies voor? Ik zou zeggen, kijk eens op onze grote vriend www.google.nl of onze amerikaanse grote vriend www.download.com "automatic shutdown e-mail" als keywords of iets dergelijks :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, drm, is inderdaad een beetje een schemergebied, dus ik zat ook te twijfelen. :)
WhizzCat, ik ben wel het type persoon wat eerst hard zoekt en dan gaat vragen.
Dus veel op google gezocht en in de KB van Microsoft.
Het beste wat ik in google tegenkom is freeware, shareware of buyware die weliswaar (remote) kan shutdownen, maar tot nu toe is de enige "advanced" optie een message naar een andere machine sturen, terwijl ik dus email wil die via mijn SMTP server naar een emailadres in de grote boze buitenwereld gaat.
Als je toevallig weet waar ik dat kan vinden, mag je me weer wakker maken. :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als alternatief zou je in het script zelf Windows kunnen laten afsluiten / uitloggen. Bijvoorbeeld met shutdown.exe. Laat nu de shutdown 'knop' weg in het start menu en sluit af met het script.

Er zijn als het goed is ook programmaatjes die de shutdown annuleren, maar ken er geen uit m'n hoofd eigenlijk (schaam). Als je een dergelijk programma laat draaien kan ie de shutdown afvangen, mail sturen en dan shutdown doen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb het toch maar weer op de "laffe" manier opgelost.
Een tooltje gebruikt ipv met te verdiepen in waarom de shutdown policy niet goed werkt.
Met SDM (Shutdown manager, freeware) kan je allerlei taken instellen en scripts laten runnen.
In ieder geval bedankt voor de moeite. :)

• beauco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2024
Als ik even snel iets moest bedenken en ik niet lang de tijd had om te zoeken zou ik het zo oplossen:
Een policy over mijn desktop gooien zodat gebruikers de PC niet via start->afsluiten en ook niet via alt-ctrl-del ...

Dan vervolgens een scriptje schrijven waarin eerst een "ik ga nu uit" mailtje gestuurd wordt via blat en daarna een shutdown.

En dan gewoon een shortcut naar de desktop "PC Afsluiten"
Pagina: 1