kan zijn omdat het een Beta is...
woei:
Screenshots zijn onder meer te zien bij Tweakers.
[ Voor 22% gewijzigd door Maarten op 04-12-2002 10:46 ]
Verwijderd
Mensen die zelfstandig kunnen nadenken (en dat zijn er jammer genoeg niet zo veel) zullen minder gecharmeerd zijn van het concept "wij bepalen wat jij draait". Ik denk dat Palladium geaccepteerde hardware en software niet zo storm zullen gaan lopen.
* wzzrd gaat iig geen palladium rotzooi in zijn kast stoppen.
Ik voorzie meer iets als dit:
- MS introduceert Palladium (samen met heel veel andere grote jongens, om maar niet alleen op MS te zeiken)
- Mensen zetten dat in het BIOS uit en stappen over op niet Palladium gecertificeerde programma's (*nix, wellicht MacOSX). MS schrikt. Palladium wordt gedeeltelijk teruggedraaid.
Palladium gaat niet lukken. Er is te veel weerstand tegen. Daarnaast kun je al je oude software (games etc.) niet meer draaien want die zijn niet gecertificeerd. Het is óf alleen Palladium-certified dingen draaien en "veilig" (relatief natuurlijk, het is veilig tot het gekraakt wordt, en dat zou morgen al wel eens kunnen gebeuren bij wijze van spreken), óf niet-certified dingen ook draaien, maar vervolgens geen DRM-dingen meer kunnen spelen en niet "veilig" meer zijn. Dan maar dat laatste. Veel DRM dingen zijn er toch nog niet. Ergo, Palladium faalt.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
daar wist ik nog niets van, heb je maybe een link voor me,wzzrd schreef op 04 December 2002 @ 10:49:
Windows Longhorn is IMHO (NOFI) slechts een poging om DRM / Palladium op een breed vlak geaccepteerd te krijgen. Wanneer het grote publiek en bedrijven straks (weer) klaar zijn voor de upgrade-cyclus wordt dat hele gedoe stilletjes geintroduceerd.
Mensen die zelfstandig kunnen nadenken (en dat zijn er jammer genoeg niet zo veel) zullen minder gecharmeerd zijn van het concept "wij bepalen wat jij draait". Ik denk dat Palladium geaccepteerde hardware en software niet zo storm zullen gaan lopen.
* wzzrd gaat iig geen palladium rotzooi in zijn kast stoppen.
Ik voorzie meer iets als dit:
- MS introduceert Palladium (samen met heel veel andere grote jongens, om maar niet alleen op MS te zeiken)
- Mensen zetten dat in het BIOS uit en stappen over op niet Palladium gecertificeerde programma's (*nix, wellicht MacOSX). MS schrikt. Palladium wordt gedeeltelijk teruggedraaid.
Palladium gaat niet lukken. Er is te veel weerstand tegen. Daarnaast kun je al je oude software (games etc.) niet meer draaien want die zijn niet gecertificeerd. Het is óf alleen Palladium-certified dingen draaien en "veilig" (relatief natuurlijk, het is veilig tot het gekraakt wordt, en dat zou morgen al wel eens kunnen gebeuren bij wijze van spreken), óf niet-certified dingen ook draaien, maar vervolgens geen DRM-dingen meer kunnen spelen en niet "veilig" meer zijn. Dan maar dat laatste. Veel DRM dingen zijn er toch nog niet. Ergo, Palladium faalt.
als ik het zo lees heb je wel gelijk voor een groot gedeelte
keb em draaien, kweet niet of zon opmerking mag, maar de beta draait hier, en behoorlijk goed (naar mijn mening)Traag schreef op 04 december 2002 @ 10:51:
Windows Longhorn is nog lang niet klaar, en afaik is er nog geeneens een beta van beschikbaar. Ik zou niet weten hoe iemand daar NU al een uitspraak over kan doen
We vergelijken.. wat precies? De veiligheid van een OS dat over 2 jaar uitkomt en waar nu net een 0.0.0.1 versie van uit is, met...uhmmm... UNIX in het algemeen, wat dat dan ook precies is
Als je wil discussieeren over veiligheidsaspecten van allerlei OSen (waardoor de 'veiligheid' wordt bepaald, op welke manieren je dit kunt benaderen etc.) dan mag dat zeker in NOS, maar met alleen zo'n blaat-artikeltje gaat 't niet wat worden (zoals meteen blijkt uit de 'WOEI screenshots' style reactie).
Edit: Zeker mag opgemerkt worden dat het goed draait (ook hier wel), alleen dat heeft geen moer met security te maken
My point exactly. En daarom issie bij deze dicht.Traag schreef op 04 December 2002 @ 10:51:
Windows Longhorn is nog lang niet klaar, en afaik is er nog geeneens een beta van beschikbaar. Ik zou niet weten hoe iemand daar NU al een uitspraak over kan doen
[ Voor 30% gewijzigd door Wilke op 04-12-2002 10:57 ]
Dit topic is gesloten.
![]()