[XP] Map virtueel op andere locatie zetten

Pagina: 1
Acties:

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:09
Een half jaar geleden kon ik het nog, maar nu lukt het me niet meer :? . Wat ik wil is dat de inhoud van (bijvoorbeeld) de map D:\mp3 OOK wordt weergegeven als C:\Documents and Settings\Luuk\Mijn documenten\Muziek\mp3. De gebruiker moet dus in de eigen directory 'Mijn documenten' de subdirectory 'mp3' zien (en kunnen benaderen) maar de inhoud van 'mp3' moet op een geheel andere plek staan.

[ Voor 8% gewijzigd door digilb op 04-12-2002 10:17 . Reden: typo ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 19:41

Arno

PF5A

subst X: c:\folder

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
Wat dacht je van een simpele shotcut naar een folder :)

Pvouput live

• digilb
Traag (wat ben je snel!), kun je iets duidelijker zijn. Bedoel je via de opdrachtpromt intypen subst [virtuele lokatie] [fysieke lokatie], of bedoel je een bat-file ofzo? T'is natuurlijk wel de bedoeling dat die virtuele lokatie ook na een herstart automatisch wordt aangemaakt.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 19:41

Arno

PF5A

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
C:\>subst /?
Associates a path with a drive letter.

SUBST [drive1: [drive2:]path]
SUBST drive1: /D

drive1:        Specifies a virtual drive to which you want to assign a path.
  [drive2:]path  Specifies a physical drive and path you want to assign to
                 a virtual drive.
  /D             Deletes a substituted (virtual) drive.

Type SUBST with no parameters to display a list of current virtual drives.

C:\>
It's simple :+

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• digilb
Krypt, nee nee, geen snelkoppeling: ik wil het zo doen omdat die mp3-map dan naadloos past in mijn andere mappen en (belangrijker) omdat ik weet dat het kan maar ik vergeten ben hoe... @#$%^&*

Ik zit er even mee te spelen maar met subst kun je alleen maar een virtuele drive maken en geen virtuele map. Of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 30% gewijzigd door digilb op 04-12-2002 10:39 ]

• digilb
En om het nog wat ingewikkelder te maken: ik wil dat alle gebruikers van mijn computer in hun eigen 'Mijn documenten'-map de map 'mp3' gaan krijgen die dus voor alle gebruikers verwijst naar dezelfde fysieke lokatie. Alles wat iemand dus in zijn eigen map 'mp3' plaatst, wordt dus door alle gebruikers gezien in hun eigen mp3-map.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
http://www.winguides.com/registry/display.php/73/

Misschien dat het hier mee lukt; waarschijnlijk moet je wat veranderen om hem in de My Documents te krijgen..

Pvouput live

• digilb
Bedankt voor de tip.
Maar het stomme is: ik weet echt bijna zeker dat het ook op een hele elegante manier vanuit Windows 2000 / XP kan. Iets met computerbeheer, of iets vanuit de verkenner, of de eigenschappen van de directory, of ... ??

Verwijderd

*zorg voor een NTFS partitie. Ga naar Disk Management, en wijs een partitie toe aan een directory.
(change driveletter or path settings).

enige optie die ik ken.

• digilb
BBL, dat is na heel veel zoeken ook wat ik bedoelde. Windows noemt dit 'stationspaden'. Maar hierbij maak je van een stationsletter een virtuele map. Blijkbaar is het niet mogelijk om van een bepaalde directory een virtuele map te maken. Dat lukt mij ook niet met SUBST. Misschien iemand die hier het ultieme software-tooltje voor kent?

Verwijderd

de site van SYSinternals heeft misschien software om Windows "Symlinks" aan te leggen
Pagina: 1