Toon posts:

socket afgebroken --> help wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Toen gisteren mijn koeler ermee kapte, heb ik ff die koeler losgemaakt om te vervangen. De koeler zat echter zo strak dat het uitsteekseltje van mijn socket 7 waar het klipje van de koeler achter zit kapot sprong. Nu kan mijn koeler/heatsink aan een kant dus niet meer vast op de socket. Wat moet ik nu doen? Heb zelf al bedacht om 'm vast te lijmen maar hoor van mensen dat dat geen goed idee is...heb er al wel naar gezocht op internet, maar valt weinig over te vinden omdat dit een niet veel voorkomend probleem is.

ps: nieuw moederbord is geen optie

alvast bedankt.

Verwijderd

koop een nieuwe cooler die aan elke kant 3 klipjes pakken of een cooler die je aan de 4 gaten rond je socket door je mobo bevestigd.

er is geen andere oplossing

Verwijderd

als er gaatjes in het moederbord zitten rond de socket, dan die gebruiken voor bevestiging. Maar het lijkt me stug dat er al gaten rond de socket zaten bij socket7 moederborden. Dus ik denk dat er weinig anders opzit.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je een Socket met 3 voetjes aan een uiteinde? Zo ja, neem dan een andere koeler met een klemmetje dat je alsnog om de 2 resterende voetjes kan klemmen :)

Zulke problemen zijn overigens ook best wel vaak langsgeweest, check Omega Search :X

Dit topic is gesloten.