Toon posts:

[MsSQL/ASP] vergroten van de maximale "row size"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om met stored procedures veel data op te slaan in een Ms SQL tabel, ik krijg op een gegeven moment (wanneer er veel tekst doorgegeven wordt naar de database) de volgende error:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Cannot create a row of size 8064 which is greater than the allowable maximum of 8060.

/personalpages/prof_data.asp, line 79
Op line 79 wordt de stored procedure uitgevoerd.

Kan je deze "row size" vergroten? Zo ja hoe kan ik dit doen.

Verwijderd

Waarschijnlijk gaat het om een SQL Server 7.0 database. Daar is inderdaad een max row size van 8060, waar je niets aan kunt doen. Het enige wat je kunt doen om daar omheen te werken, voor zover ik weet, is om een text kolom te gebruiken ipv een (var)char voor lange teksten, want dit is slechts een verwijzing van 16 bits naar een ander veld.

HTH :)

Verwijderd

Topicstarter
het gaat niet om een SQL 7 database maar een 2000 editite (had ik ff moeten vermelden). Ik heb het opgelost door te werken met een hulp tabel waarin wat extra data wordt opgeslagen.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-08 23:03

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Of, als je zeker bent van dat je het veld niet wilt indexeren (most likely) dan kun je een binary veld gebruiken. In sommige gevallen is dat efficienter :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Topicstarter
dat is helaas geen optie.. wordt wel geindexeerd.

Verwijderd

textfield gebruiken ipv varchar/char rows van meer dan 8K zijn erg inefficient.
Pagina: 1